Carburateur lekt als benzinekraan op on/res staat

drawa

Rookie
14 aug 2012
20
1
Rotterdam
Vraagje mannen:

Met mijn cb1000 had ik 2 maanden geleden last van een lekkende carburateur, toen zijn de vlotternaalden vervangen en daarmee was het probleem opgelost.

Nu probeer ik m'n motor te starten en hij lekt weer benzine uit de carbs.

Hij start wel met de benzine kraan op OFF, maar zodra ik deze naar ON of Reserve draai slaat de motor weer uit en loopt de benzine uit de slangetjes.

Verder slaat de motor niet af als de kraan op OFF staat en hij stationair draait.


Omdat hij wel draait op off, heb ik het gevoel dat het niet aan de carbs ligt, maar eerder aan de benzine toevoer.

Ideeën waar dit aan kan liggen zijn welkom!
 
vlotternaald die vast zit kan gebeuren ook al zijn ze nieuw
laat je carbs is leeg lopen of leeg draaien stationiar .
zet hem dan weer op on of res en kijk of het weg is

zo niet moet je toch even kijken of er geen vuiltje bij 1 van de naalden zit of het gaatje
 
Laatst bewerkt:
Bij mij een keer gebeurt na het demonteren van de tank. Achteraf gezien is er een kleine hoeveelheid vuil in de benzineopening van de carburateur gekomen, tussen de naald/afsluiter gekomen, wat resulteerde in het er echt uit zeiken van de benzine uit de overloop.
Bakje herhaaldelijk leeg laten lopen --> niets
Zaak open gehaald en schoon gemaakt --> problem gone.
Achteraf gezien was 't makkelijk geweest om voorzichtig met wat perslucht op de benzineaanvoer de zaak door te blazen, om zo het vuil weg te krijgen. Had ik niet heel de carburateur er af hoeven te halen.
 
Bedankt voor de tips. Ik laat de carbs wel even leeg lopen en kijk of het over is en anders maar weer schoonmaken.

Aangezien dit al de tweede keer is, kan het komen doordat de brandstoffilter en/of de luchtfilter moet worden vervangen? Of door andere zaken?
 
luchtfilter heeft er niks mee van doen.

Als het een oudere motor betreft kan het voorkomen dat er (vlieg)roest in de tank zit, dit kan dan loskomen en via kraan en leiding in de carbs terecht komen.

Ik zou behalve het schoonmaken van de carbs ook de B-kraan checken en een extra lijnfiltertje plaatsen tussen tank en carbs. goedkoop, makkelijk te vervangen en voorkomt een hoop ergernis.
 
luchtfilter heeft er niks mee van doen.

Als het een oudere motor betreft kan het voorkomen dat er (vlieg)roest in de tank zit, dit kan dan loskomen en via kraan en leiding in de carbs terecht komen.

Ik zou behalve het schoonmaken van de carbs ook afstelling van de vlotter hoogtes en de B-kraan (membraan) checken en een extra lijnfiltertje plaatsen tussen tank en carbs. goedkoop, makkelijk te vervangen en voorkomt een hoop ergernis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan