CBR1000F 1997 Idle probleem

DavidSU

Die hard MF'er
21 feb 2010
947
1
Zoetermeer
Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort een CBR1000F uit 1997 met volgens de teller 40.000 (je weet het nooit he), maar heb een paar vragen over een aantal dingen, hopelijk kan iemand helpen!

Zodra ik aan het rijden ben is alles prima, boven de +- 3000 toeren doet hij het prima, maar zodra je de koppeling in trekt of hem in neutraal zet slaat hij binnen 2-15 seconden af. Met warme motor en choke uit liep hij 500 toeren, dus zal eerst even de idle verhogen maar ik zat meer te denken aan het schoonmaken van de idle jets, aangezien hij voor lange tijd heeft stil gestaan.
Als dit het niet zou zijn zijn er dan andere dingen die dit probleem kan veroorzaken?
De motor heeft vooral afgelopen twee jaar voornamelijk stil gestaan, daarvoor weet ik niet.

Ook lijkt de koppeling aan zijn einde, het oppak punt is erg laat en hij slipt. Platen vervangen dus. Wat ik mij wel afvroeg is of deze combinatie het volgende veroorzaakt.
Als ik wil wegrijden bij bijv. een verkeerslicht dan loopt hij erg bokkerig in het begin. Ik houd de toeren wat hoger om hem niet uit te laten vallen, en geef nog wat gas bij bij het wegrijden, dan laat ik de koppeling rustig opkomen.
Zodra de koppeling helemaal los is lijkt hij even niet veel te doen met gas bij (soms beetje bokken) en zodra je voorbij een bepaald punt gas geeft pakt hij plotseling wel weer op. Alsof de koppeling losschiet. Terwijl deze al helemaal los is.
Zijn dit alleen tekenen van versleten platen?

Alvast bedankt voor enige hulp/suggesties.

P.S. Heeft iemand een betrouwbare site waar je een handleiding kan downloaden voor m'n motor?
 
Hmm thanks, heb hem pas gekocht dus weet idd niet welke olie er in zit. Zal hem direct vervangen! (Sowieso handig)
En carbs zullen ook wel flink nodig zijn. Dit weekend maar aan de slag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan