Bluetooth Headsets

Zijn hier mensen die al ervaring hebben in gebruik van een bluetooth setje voor bike-to-bike communicatie? Dus van de ene motor (rijdend uiteraard :+ ) naar de andere.


De set van mij die onderweg is, is voor bike 2 bike en gps 2 bike en gsm 2 bike.
Ervaringen zal ik posten zodra ik m binnen heb en getest heb (zal op 2 GSX-R 1000's zijn (K9 en L0).
Uiteraard testen we op verschillende snelheden en afstanden ;)
 
Enige merk wat ik ken, overigens geen ervaring mee is scala..
Er zat er ooit bij mn tomtom rider maar die gebruikte ik nooit en heb ik toen verpatst..

Zou wel misschien ooit eens zon duo willen kopen voor mij en vrouwlief maar vond ze wat duur..
Maar zoals ik zei; ik kende alleen scala en nu zie ik hier toch wel goedkopere alternatieven..
Heb me er ook nooit in verdiept ofzo :)
 
Ik heb een Mildand BT City bestelt.
Deze was aardig goed uit de bus gekomen bij de Motoplus test.

Helaas heb ik hem maar een paar keer kunnen gebruiken. Het koppelen was niet meer mogelijk met BT......
Is nu retour importeur, maar nog niets gehoord.

Ik heb me rot gezocht naar een normale bedrade microfoon. In een intergraal helm past zo'n microfoon op een stengel niet echt.
 
Laatst bewerkt:
Het is dat mijn maatje er al eentje heeft, die ie gebruikt voor z'n garmin. ( Ik dacht een BT )

Omdat we volgend jaar samen naar de iom TT rijden, zat ik te denken er ook eentje aan te schaffen, ik kan het altijd erna nog gebruiken door ook eentje voor m'n zoon z'n helm te kopen, hij is namelijk aan het lessen.

Vandaar dat ik wel eerst ff wil weten of dat goed als bike-to-bike wil werken, want voor wat anders heb ik het niet echt nodig. Maatje moet eerst maar eens goed uitzoeken welke hij precies heeft, want ik kan me voorstellen dat 2 verschillende merken/modellen alweer moeilijker te combineren zal zijn.
 
ik heb met een maat ook zo een 100 euri set met 2 kits
nav, gsm, bt to mp3, fm radio en helmet to helmet!

gaat prima onder de 80 per uur tot 500mt afstand, boven de 80 krijg je ruis!

is met draad ipv staaf speciaal voor integrale's
 
Ik (wij) gebruiken deze.
Er zullen vast betere zijn maar gaat voorlopig al ruim 2 seizoenen mee.
edit; ik heb de "oude" versie.


Ik zoek ook zo'n soort systeem. Wil het gaan gebruiken voor offroad ritten.
we rijden vaker met groepen en dan vaak 1 voor rijder en 1 achter rijder (ik en mijn broer dus)
hoe werkt dit systeem nu eigenlijk.??
is gewoon blue tooth van het systeem zelf ofniet en hoe zit dat met windruis ?
Moet je dan een knopje indrukken als je praat of springt die vanzelf aan als je praat ?
 
Mijn vrouwtje en ik hebben deze enige tijd met veel plezier. Om eventuele ruis te onderdrukken hebben wij schilderstape de witte papier tape onder het microfoon bolletje gedaan, maar overigens corrigeert hij zelf ook automatisch echter nu verstaan we elkaar nog bij 120+! http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?itemId=300918063366

Weet iemand toevallig of die Interphone set ook werkt met de nieuwe TomTom Rider? Heb namelijk al een universeel setje gehad, maar deze wilde niet koppelen met de Rider.
 
Gisteren de eBay headset (interphone v6) binnen gekregen.
Gekoppeld aan de andere v6, mn galaxy s3 en mn tomtom rider 2013.
Werkt allemaal.

Net ingebouwd in de helm.
Morgen eens testen hoe ze het doen tijdens het rijden.
 
Zoals afgesproken.

Gisteren de headsets gebruikt met de rit naar Circuit Lelystad en het rijden daar (waren alle 2 voorrijder van sportgroep).

Tot de 100km/h is alles perfect te verstaan.
Afstand van 600m werkte communicatie nog prima.

Bellen verliep ook prima. Andere kant had pas met een snelheid boven de 80km/h door dat ik op de motor reed en niet gewoon via de telefoon zelf belde.

Op t circuit is mijn headset van de helm af gepleurd, kraag van jack drukte hem er waarschijnlijk van af. Op dat stuk rijd je ongeveer 160 tot 200.
Later weer teruggevonden. op wat krasjes na niets mee aan de hand.


Conclusie.
Prima set, zeker voor dit geld een must :D
 
Zoals afgesproken.

Gisteren de headsets gebruikt met de rit naar Circuit Lelystad en het rijden daar (waren alle 2 voorrijder van sportgroep).

Tot de 100km/h is alles perfect te verstaan.
Afstand van 600m werkte communicatie nog prima.

Bellen verliep ook prima. Andere kant had pas met een snelheid boven de 80km/h door dat ik op de motor reed en niet gewoon via de telefoon zelf belde.

Op t circuit is mijn headset van de helm af gepleurd, kraag van jack drukte hem er waarschijnlijk van af. Op dat stuk rijd je ongeveer 160 tot 200.
Later weer teruggevonden. op wat krasjes na niets mee aan de hand.


Conclusie.
Prima set, zeker voor dit geld een must :D

Bedankt voor je ervaring, maar hoe zijn de knopjes zijn deze niet te klein om te bedienen met handschoenen? En is het geluid hard?
 
De link werkt niet (meer)

Ik ben ook wel benieuwd welke de V6 is, kom veel tegen op eBay maar zie nergens de V6 bij staan.
 
:9

Ik zoek een betaalbaar model wat overweg kan met de nieuwe TomTom Rider. De telefoon koppel ik via de TomTom, dan kan je op het scherm opnemen enzo.


Zelf zat ik aan deze te denken.
 
Laatst bewerkt:
Volume is niet heel erg hard.
Vandaar dat t tot de 100km/h prima te verstaan is, maar daar boven minder.

Knopjes zijn met handschoenen aan maar net te doen.
Maar knopjes gebruik je toch niet echt vaak.
Ik houd de verbinding gewoon open.
Telefoon wordt vanzelf geswitched en opgenomen.

Werkt ook prima met mn nieuwe tomtom rider 2013
 
Ik heb deze gekocht:
2 x BT 1000M Motorcycle Helmet Bluetooth Intercom Interphone Headset 6 Riders | eBay

Dit is de V6 versie; je kunt er totaal 6 rijders aan koppelen.
10-07 gekocht, afgelopen vrijdag afgeleverd aan huis.

Ik heb ze vandaag gekoppeld en de mijne nog gekoppeld aan m'n telefoon. Was allemaal goed te doen. Ook hebben we beiden hier in huis met de helm op geprobeerd, was allemaal prima verstaanbaar. Morgen gaan we een stukje rijden, dus dan zal ik onze bevindingen eens laten weten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan