GL 1500 (1990) olie in luchtfilter

Redmac

Rookie
18 apr 2013
25
0
Kijk ik net even hoe de staat van m'n luchtfilter is. Ligt er een plas olie in en is 'm boven 1 carb drijfnat.

Even gestart zonder luchtfilter, zie geen spetters of spaters. Iemand een idee of dit een serieus probleem is?

Thx.

Redmac.
 
te veel olie in je motor, verstopte carter ventilatie pcv klep, klepjes en sigmentjes die niet meer 100 percent zijn. ezv ezv


problem op zich is niet zo erg want je verliest geen olie op de baan, komt al in je lucht filter terecht. Is dat slecht voor je motor, ja en neen. Is al afhankelijk van wat je met die moto wilt doen. Persoonlijk ik zou er een chopper van maken.

Grtz
 
Laatst bewerkt:
haha, toevallig dit weekeinde weer zo'n GL1200 chopper gezien. Leuk hoor. Maar da ga 'k nie doen hè. _O- _O-

Nee, mijn Goldwing blijft keurig zo 'm is. Ik heb 'm al 12 jaar of zo. Het idee was om over 2 jaar te kunnen zeggen dat ik een Oldtimer heb. Maar daarvoor moet ik nu tot boven m'n 60ste wachten. Pfff.

Dit weekeinde 600+ km gereden. Stationair draait 'm prima. Optrekken hort en stoot 'm wat. Maar het rijden gaat dan verder weer heel goe.

Nu zit er inderdaad ietwat te veel olie in. Ik neem aan dat dat zichzelf oplost. Of moet ik er wat uitslurpen?
 
Zo eentje bij de lokale apotheker halen, een stukje slang eraan en slurpen maar.
zou het persoonlijk niet laten öplossen".
full
 
Als het goed is dan is jou goldwing inmiddels 23 jaar oud als ik het goed begrijp?
Hoeveel kilometer heeft hij inmiddels gelopen?
Het is namelijk bij oudere motoren die behoorlijk wat kilometers hebben gelopen vrij normaal dat er via de carter ontluchting wat oliehoudende dampen ontsnappen die dan vervolgens weer neer slaan in het luchtfilter. Hierdoor wordt je oliefilterhuis vettig en kan er zeker op een plaats die niet in de aanzuig stroom zit wat olie blijven liggen.
En wil je er zoveel olie ingooien dat hij het via de carterontluchting eruit blaast naar je luchtfilter dan praat je over meerdere liters ipv een beetje boven peil.
En dat merk je meteen want dan gaat hij ook blauw lopen walmen.
 
Ah, de Apotheek is hiernaast. 'k zal dus wat olie er uit halen.

@Daddyphilipsen, Inderdaad, 23 jaar. Met zo'n 250.000 km onder het rubber. Blauwe walmen geeft 'm nie. Wat me zo opviel was dat de olie alleen links op het luchtfilter zit. Dus wordt het er echt op één punt uitgeblazen.
 
Sorry, mooie weer hield me buiten ;-)

Ik heb alle olie uit laten lopen, nieuw filter en olie, luchtfilter schoon gemaakt.

Bleek inderdaad veel te veel olie in te zitten. Schijnbaar een keer zitten slapen. Hij loopt weer als een zonnetje. Heerlijk. Thanks allemaal !!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan