schokbreker bump stops

bassie10

MF'er
12 jun 2010
87
0
tilburg
weet iemand of de rubbers tegen doorslaan die om de schacht onder de veer van oudere schokbrekers zitten los te krijgen zijn? ik kan ze op 't web nie vinden...
 
Gewoon zwarte rubberen stootdempers voor de deur gebruiken.

1065876_1.jpg


1251101.jpg


( worden zelfs door Continental gemaakt die dingen )
 
Gewoon zwarte rubberen stootdempers voor de deur gebruiken.

[afbeelding]

[afbeelding]

( worden zelfs door Continental gemaakt die dingen )

:^ (Rode doen het nog beter)
Heb ik ook eens gedaan en dat werkte nog goed ook.
Met een beetje handigheid scheelt het ook om de schokbreker uit elkaar te halen.
Paar handigheidjes:
1e is om het gat in het rubber uit te boren naar diameter van de demperstang waar hij omheen komt.
2e is het rubber niet over de lengte door te snijden anders ga je hem verliezen.
Snij hem schuin van boven naar beneden (liefst 1 x in de rondte), zo blijft hij beter om de demperstang zitten als hij in gedrukt wordt en kan je hem makkelijk tussen de veer door wurmen.
3e stevige tiewrap (of ijzerdraad) om het dikste gedeelte.
 
:^ (Rode doen het nog beter)
Heb ik ook eens gedaan en dat werkte nog goed ook.
Met een beetje handigheid scheelt het ook om de schokbreker uit elkaar te halen.
Paar handigheidjes:
1e is om het gat in het rubber uit te boren naar diameter van de demperstang waar hij omheen komt.
2e is het rubber niet over de lengte door te snijden anders ga je hem verliezen.
Snij hem schuin van boven naar beneden (liefst 1 x in de rondte), zo blijft hij beter om de demperstang zitten als hij in gedrukt wordt en kan je hem makkelijk tussen de veer door wurmen.
3e stevige tiewrap (of ijzerdraad) om het dikste gedeelte.
de rode zijn wel alleen voor race gebruik!
 
Terug
Bovenaan Onderaan