zx6r 2005 startproblemen

mathiasvr2222

Rookie
16 jun 2013
11
0
Hey,

Afgelopen weekend eerste circuit dag was al direct een mineur.

Eerste sessie gereden geen problemen, wil motor starten voor tweede sessie en doet wil dit niet doen. Brandstofpomp wil niet meer opstarten en leiding onder druk zetten.

Op de dag zelf nog aantal keren geprobeerd maar niet gestart te krijgen, spanning gemeten was 4 V
Dag nadien werkt ie gewoon terug wel... .
Had ondertussen al andere pomp besteld en deze nu gestoken, motor start nu en draait veel beter!
MAAR als ik hem dan afleg en terug wil opzetten dan draait pomp weer niet. Na 2 / 3 keer proberen doet ie het weer wel.
zolang ik motor niet start blijft ie het doen, vanaf ik motor start en afleg doet ie het opnieuw en start hij weer niet. En weer hetzelfde verhaal.

Nu als ie doet wat ie moe doen, meet ik eerst 12V naar brandstofpomp en daarna naar 4V als leiding op druk staat ( is volgens een tijdspanne)
Als die het niet doet staat ie van begin af op 4 V, en je voelt dat de relais niet schakelt.

Heb nu nog een andere relais doos besteld maar kan het ook nog iets anders zijn?
mvg
Mathias
 
4V is waarschijnlijk zwerfspanning door naast liggende draden. maar als je dan stroom gaat meten is het 0A. waarschijnlijk werkt of de drukschakelaar niet goed of een stuurunit die de drukschakelaar leest. wat je als noodoplossing kan gebruiken is een draad met schakelaar die de pomp rechtsreeks bekrachtigd. dan draait de pomp wel continu maar als het goed is moet het overdruk ventiel het teveel gepompte terug laten naar de tank.
het zou ook nog een kabel breuk kunnen zijn of iets van een brakke stekker. je hebt dus voorlopig genoeg zoek en meet werk te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan