Kawasaki GPX 600 start niet als hij warm is

Daniel0416

MF veteraan
16 dec 2008
1.016
0
Drunen
Beste mensen,

Na de uitstekende adviesen met het zwabberende gevoel met de gpx zou ik graag weer jullie advies willen.....

Dit weekend een mooie rit gemaak van totaal 360km.Geen enkel probleem,motor loopt goed en houd niet in. Verbruik is ook prima.Maar............

Als de motor warm is,is deze met geen mogelijkheid meer aan de gang te krijgen. Niet met elec. starten,niet aan te duwen of wat dan ook! Staat de motor een half uurtje stil.....Start ie als d'n beste!

En als ik eerlijk ben heb ik geen idee waar ik moet beginnen met zoeken!

Iemand advies?

Gr Daniel
 
Als die netjes stationair loopt en het feit dat die ook zuinig rijdt verwacht ik geen compressie en mengsel probleem, eerder een electronisch/electrisch probleem.
 
Als die netjes stationair loopt en het feit dat die ook zuinig rijdt verwacht ik geen compressie en mengsel probleem, eerder een electronisch/electrisch probleem.

Dat vind ik dus ook zo vreemd! Motor loopt prima,houd niet in of niks. Verbruik is normaal...En dan na een half uurtje wachten start ie weer als een zonnetje!
 
Misschien een vreemd voorstel, maar meet je accu spanning eens bij:
Koude start
Warme start
en loop de verbindingen van de stator naar de SR en de accu eens na.
 
Als alles lekker warm is, en je hebt ergens een slechte verbinding, (die dan ook goed warm is) neemt de weerstand daar aanzienlijk toe.

Als je dan start met warmte, gaat je startmotor wel lekker rond... maar krijgt bijv. je ontstekingssysteem niet genoeg prik om het zaakje rond te krijgen (al is dit niet helemaal in lijn met je eerdere opmerkingen over het aanduwen denk ik dat het wel de moeite waar kan zijn om even in te duiken). Met een multimeter ben je zo een hoop inzichten verder.
 
Overigens.. met na lopen is niet kapje er af... oh kijk daar zit ie... kapje er op... maar meer van:
kapje er af, stekkertje los, goed kijken hoe of dat het erbij hangt, eventueel schoonmaken/vervangen en dan weer dicht maken (eventueel incl wat weerstandsmetingen tussen de punten van het kabeltje).
 
@bluesrider, dat is inderdaad een mogelijkheid, maar dan had hij waarschijnlijk niet die rit van 360 km kunnen maken. (tenzij hij dat binnen de poolcirkel zou hebben gedaan, ivm de lagere temperaturen aldaar ;) ) maar doormeten bij een niet werkende motor kan natuurlijk nooit kwaad! :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan