CBR 600 F 2007 tikkend geluid

Road365

Die hard MF'er
21 jan 2009
625
18
Allen,

Ik heb sinds kort een licht tikkend geluid in de motor. Heb overal zitten luisteren met schroevendraaien tegen blok, maar kan niet achterhalen waar het vandaan komt. Zodra ik redelijk wat gas geef (3000 toeren) hoor ik het niet echt meer. Bij koude motor is het niet te horen, maar zodra die boven de 60 graden komt is het te horen. Voornamelijk bij stationair draaien.

Motor heeft 16000 gelopen en de NAKS heb ik reeds vervangen :(

Wie herkent het en weet meer
 
Kleppen die niet snel genoeg sluiten vanwege klepveren die niet meer doen wat ze moeten doen (16K op een CBR welke er stiekem wat meer zijn?).
 
Laatst bewerkt:
Kleppen die niet snel genoeg sluiten vanwege klepveren die niet meer doen wat ze moeten doen (16K op een CBR welke er stiekem wat meer zijn?).

Of de motor 16K gelopen heeft is nooit met zekerheid te zeggen. Het vreemde is dat ik er vandaag tijdens het rijden helemaal geen last van heb gehad. Alleen stationair hoor ik het nog heel iets. Bij klepveren zou ik zeggen, ze maken geluid of niet?
 
Uitlaat lek?
Heb toen ik mn motor net had het idee gehad dat er een tik in mn blok zat, dat bleek achteraf een lekke uitlaatbocht te zijn... Je kon beter horen waar het vandaan kwam als je de rem in kneep iets ontkoppelde en wat gas gaf, dus met een belast blok..
 
Terug
Bovenaan Onderaan