SuperSport Remblokken (CBR1000RR)

0mega

Rookie
4 mei 2013
7
0
De remblokken van mijn Honda CBR1000RR uit 2004 zijn aan vervanging toe.
Ik heb al gezocht op het forum en google, maar ik kom er niet echt uit welke ik moet.

Heb al gekeken naar:

Carbone Lorraine
TRW Lucas
EBC HH


Heeft er iemand ervaring met de volgende merken, of zijn er nog andere in die prijs range die aan te bevelen zijn?
Ik rij geen cirquit maar soms goed in de ankers op de weg gebeurd wel.
En weet iemand hoe het zit met de slijtage aan de schijven van bepaalde merken?
Hoop dat iemand mij kan helpen met de keuze!

*O*
 
hangt er behoorlijk van af wat je voor eisen aan je blokken stelt. ga je voor maximale remkracht, lange levensduur, is schijf slijtage belangrijk of moet het vooral goedkoop. er zijn zoveel fabrikanten met vaak ook nog verschillende remblok mogelijkheden per motor. zoals organisch, gesinterd en race uitvoeringen.
zo zou je ook kunnen kijken bij brembo, lucas, braking en nog veel meer allemaal met hun eigen kwaliteiten kwa levensduur, vertraging, schijf slijtage, prestaties bij nat en droog, en natuurlijk hoe ze zich gedragen als ze heet zijn geremd. sommigen krijgen veel eerder last van fading als anderen sommigen geven een veel beter gevoel voor de bediening. en zo kan ik nog wel even door gaan.
 
Laatst bewerkt:
ik zweer bij DP (Dunlop Pads) voor circuit maar ook zeker voor op straat.
en dan voor op straat de DPs (straat variant)
die zijn in europa nog niet zo heel bekend heb ik het idee , maar in amerika marktleider.
carbone lorraine ook zeker een goed merk
en heb heb TRW lucas wat minder goede ervaringen.(kan komen omdat die blokken op mn motor zaten dat ik um kocht en miss verglaasd waren ofzo.

EBC geen ervaring mee...
 
Ik vind de remkracht van de OEM blokken voldoende voor mijn gebruik, de rede dat ik niet voor OEM zou gaan is het prijsplaatje. Maar in elke test en gebruikerservaring is de uitkomst haast wel anders van wat ik vind. Eigenlijk zoek ik dus blokken die vergelijkbaar/beter zijn dan de OEM maar met een lagere prijs.

De genoemde Lucas en Carbone Lorraine heb je ook nog eens in verschillende uitvoeringen. Vandaar dat ik een beetje door de bomen het bos niet meer zie.

Rubberduck weet jij misschien misschien de prijs van de straat variant?
 
Op basis van een aantal testen (die ik nog niet had gevonden) heb ik toch maar een besluit genomen. Bedankt voor de hulp en ik hoop dat ik er nog iemand mee kan helpen!!


Ik heb de volgende link erbij gepakt voor een test met ABE keuring.
http://www.testberichte.de/preisvergleich/level4_ps_das_sport_motorrad_magazin_57121.html

Je hebt hem ook zonder ABE.
http://www.testberichte.de/preisvergleich/level4_ps_das_sport_motorrad_magazin_57122.html


Maar ik vind het toch wel fijn dat er nog een keurmerk opzit.
Dus ben ik voor de geen met ABE gegaan, de Lucas SV en de CL SBK-5 die ik al kende kwamen hoger eruit dan de OEM. SBS was nieuw voor mij, de geen die er als hoogste uit kwam. Maar na de website te hebben gekeken en reviews zagen ze er wel heel goed uit.
http://uk.sbs.dk/business-areas/motorcycle/products/street-living-on-road.aspx

Tevens hadden ze de laagste prijs met de hiervoor genoemde blokken. Dus ik heb de gok maar genomen om voor 59euro (inclusief verzenden) een complete set voor 2 klauwen aan de voorkant te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan