BMW R 1200 C independent uit 2001

Goh, veel korter kun je een vraag om advies niet stellen....

Als het ding kabel-aangedreven is: controleer de kabel, mogelijk is die aan vervanging toe. Anders de "meenemer" aan het eind van de kabel controleren, die zit mogelijk in het voorwiel.
Als het ding electrisch aangedreven is: controleer de bedrading en de aansluitingen.
 
Laatste bezoek:
vrijdag 26 juli 2013 23:17 (20 minuten geleden)
Laatste actie:
myreact/162851
Aantal berichten geplaatst:
1
Gemiddeld aantal berichten per dag:
1,00
Tijd besteed op dit forum:
6 minuten
Geregistreerd op:
vrijdag 26 juli 2013 23:10 (0 uren geleden)



en je nog niet eens ff voorstellen of iets anders,
ik zeg niets. :W :W
 
Laatste bezoek:
vrijdag 26 juli 2013 23:17 (20 minuten geleden)
Laatste actie:
myreact/162851
Aantal berichten geplaatst:
1
Gemiddeld aantal berichten per dag:
1,00
Tijd besteed op dit forum:
6 minuten
Geregistreerd op:
vrijdag 26 juli 2013 23:10 (0 uren geleden)
en je nog niet eens ff voorstellen of iets anders,
ik zeg niets. :W :W

Hmja, je hebt een punt.....
 
Ik wist niet dat je eerst een cv moest overleggen voor dit forum ;-) .Maar bij deze, ik ben 55 jaar ,man en getrouwd en heb 3 zoons .ben sinds kort trotse eigenaar van een BMW r 1200 c independent. Ben niet een echte sleutelaar , maar kreeg van iemand dit adres op als je een vraag wilde stellen .Dus bij deze . Met vriendelijke groeten Wim
 
Hoi Wim, het is net als in de kroeg, daar schreeuw je ook niet zomaar om een oplossing. Zo gaat dat op alle fora, je maakt eerst een praatje.

Ik heb even op realoem rondgekeken, maar ik kan niet terugvinden hoe de snelheidsmeter van een C werkt. Je moet even op onderzoek uit. Komt er van je vooras een dikke buitenkabel richting je instrumentenpaneel?
Ik zoe geen aandrijving, daarom denk ik dat je een electronische pick up op je kardanklok hebt. Loopt er vanaf de kardanklok een draadje? Bij de K100 zit er in de buurt van het zadel een stekkertje dat wil corroderen.
 
Gewoon de draad en alle contacten (vermoedelijk twee, een bij je dashboard en een bij het kardan) controleren. Contacten schoonmaken met contactspray, een paar keer de aansluiting maken en lostrekken, daarna een likje vet/siliconen geven.
 
Gewoon de draad en alle contacten (vermoedelijk twee, een bij je dashboard en een bij het kardan) controleren. Contacten schoonmaken met contactspray, een paar keer de aansluiting maken en lostrekken, daarna een likje vet/siliconen geven.
Ik ken de C natuurlijk niet, maar de K-serie heeft in de kardanklok een pick up die kan vervuilen. dan kan hij geen gaatjes meer tellen.
De pick up van de K heeft een draadje van een halve meter, dan komt er een stekkertje, dat wil corroderen. Daarna gaat hij over in de hele draadboom. Onder het tellerhuis zit dan een multistekker waar alles in één blok zit.
Er van uitgaande dat er geen ABS op zit kan je de pick up met een imbusje zo uit de klok draaien en schoonmaken. ABS zit haaks op het wiel, die wil je niet loshalen, daar luistert de afstelling nogal nauw.
Maar zoals gezegd, ga niet blind op mijn idee af, het zit op een C misschien net anders als op een K of een GS.
 
Er zit geen abs op .Heb net met inbus op het kardan blok het contact losgemaakt en schoongemaakt .Ga zo een stukje rijden om te kijken of het probleem verholpen is .Laat het jullie nog wel weten .Alvast bedankt voor jullie adviezen .:-
 
En als het niet werkt, weet je van Halflive waar je mogelijk verder kunt zoeken.
Het is geen hogere wiskunde, kan hooguit lastig zijn om te bepalen welke aansluiting je moet hebben bij het tellerhuis. Maar als je ze een voor een ff lostrekt en schoonmaakt zal dat ook niet zoveel werk zijn. De 1200C bevat geen ladingen electronica.....
 
Wat half live hierboven verteld komt aardig goed in de buurt. De sensor is inderdaad die voor je snelheidsmeter. Als je het draadje van de sensor volgt kom je bij een witte stekker met 2 draden. 1 daarvan is plus de ander de signaal draad. Echter(of uiteraard) heeft hij ook een massa nodig en dat is waarschijnlijk waar de storing zit, dat is namelijk het busje om het boutje waar de sensor mee vast zit. Daarom zit er op dat pasvlak ook geen coating. Een slechte(iig vreemde) constructie eigenlijk, want hij moet massa maken via de klok de tunnel via de lagers etc naar het frame. Een slecht contact wat door vuil of vocht of pekel kan onstaan kan genoeg zijn om de storing te veroorzaken. Schoonmaken/ blank maken van het pasvlak/busje is voldoende om het op te lossen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan