Iemand ervaring met Erik van Lent motorkeuringen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gaspapa

MF'er
12 mrt 2011
188
0
Dongen
Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met Erik van Lent motorkeuringen ?
Ik heb een motor gekocht waar achteraf delen van vervangen lijken te zijn.
De vorige (1e) eigenaar beweerd nooit geen schade gereden te hebben, de
motorzaak waar ik de motor van gekocht heb beweerd dat de motor daar
altijd in onderhoud is geweest en nooit schade heeft gehad.

Echter zit er speling op de ruit wat ik vreemd vind, koud loopt de motor
onregelmatig stationair. Ik vind er een metaal achtig gerammel onder bij
het carter/uitlaatbochten vandaan komen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf geen ervaring, maar van wat ik hoor is dat Dé persoon om je motor te laten keuren.

Had je met de zoekfunctie ook wel kunnen vinden trouwens ;)
 
Laatst bewerkt:
Het eerste waar je aan kan zien of de motor schade heeft gehad zijn de aanslagnokken op het frame bij het balhoofd en op het T-stuk.
Als deze nokken in zijn geslagen is er ooit mee gevallen.
 
Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met Erik van Lent motorkeuringen ?
Ik heb een motor gekocht waar achteraf delen van vervangen blijken te zijn.
De vorige (1e) eigenaar beweerd nooit geen schade gereden te hebben, de
motorzaak waar ik de motor van gekocht heb beweerd dat de motor daar
altijd in onderhoud is geweest en nooit schade heeft gehad.

Kijk, dat zijn nog eens eerlijke mensen.
Hij zegt hier dus dat hij met iedere rit schade gehad heeft. :o
 
Erik van Lent is gewoon goed, maar achteraf zal het lastig worden.

Is er schade geweest? Zo ja is deze goed hersteld dan hoeft het geen probleem te zijn voor de levensduur en werking van de motor.

Heb je in de koopovereenkomst uitdrukkelijk laten opnemen dat het een schadevrije motor moest zijn, zo niet kun je de koop eigenlijk niet meer terugdraaien.