Iemand ervaring met Erik van Lent motorkeuringen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gaspapa

MF'er
12 mrt 2011
188
0
Dongen
Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met Erik van Lent motorkeuringen ?
Ik heb een motor gekocht waar achteraf delen van vervangen lijken te zijn.
De vorige (1e) eigenaar beweerd nooit geen schade gereden te hebben, de
motorzaak waar ik de motor van gekocht heb beweerd dat de motor daar
altijd in onderhoud is geweest en nooit schade heeft gehad.

Echter zit er speling op de ruit wat ik vreemd vind, koud loopt de motor
onregelmatig stationair. Ik vind er een metaal achtig gerammel onder bij
het carter/uitlaatbochten vandaan komen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf geen ervaring, maar van wat ik hoor is dat Dé persoon om je motor te laten keuren.

Had je met de zoekfunctie ook wel kunnen vinden trouwens ;)
 
Laatst bewerkt:
Het eerste waar je aan kan zien of de motor schade heeft gehad zijn de aanslagnokken op het frame bij het balhoofd en op het T-stuk.
Als deze nokken in zijn geslagen is er ooit mee gevallen.
 
Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met Erik van Lent motorkeuringen ?
Ik heb een motor gekocht waar achteraf delen van vervangen blijken te zijn.
De vorige (1e) eigenaar beweerd nooit geen schade gereden te hebben, de
motorzaak waar ik de motor van gekocht heb beweerd dat de motor daar
altijd in onderhoud is geweest en nooit schade heeft gehad.

Kijk, dat zijn nog eens eerlijke mensen.
Hij zegt hier dus dat hij met iedere rit schade gehad heeft. :o
 
Erik van Lent is gewoon goed, maar achteraf zal het lastig worden.

Is er schade geweest? Zo ja is deze goed hersteld dan hoeft het geen probleem te zijn voor de levensduur en werking van de motor.

Heb je in de koopovereenkomst uitdrukkelijk laten opnemen dat het een schadevrije motor moest zijn, zo niet kun je de koop eigenlijk niet meer terugdraaien.

Dus wat wil je bereiken? Als je klachten hebt behoort de verkoper dit te herstellen . Deze heeft Bovag dus mag je er van uit gaan dat dit ook gebeurt. Anders kun je de Bovag geschillen commisie inschakelen.

Misschien is het nu beter om straks bij einde BOVAG garantie, een garantie afloopkeuring te doen of er nog (verborgen) gebreken zijn die onder garantie verholpen dienen te worden.

Ook hier denk ik dat Erik van Lent je van dienst kan zijn.

Een keuring moet je VOOR de aankoop laten doen. Dan kun je nog weglopen.
Of er komen zaken aan het licht, die voor levering hersteld kunnen worden of ruimte biedt voor prijsonderhandeling.

Succes
 
Ik heb ervaring met de keuring van van Lent. Mijn eerste particulieren motor laten keuren door Erik en het keuringsrapport was kortweg gezegd niet positief voor de aankomende motor, de conclusie van het rapport was niet kopen... Echter was ik zo koppig om het WEL te kopen en achteraf had ik beter naar Erik moeten luisteren het heeft me veel geld gekost om de motor rijdend te houden.

Dus tippie, volg zn advies op.
 
Erik van Lent doet het prima. Grondig en nauwkeurig, met het oog van een deskundige.
Ben er meerdere keren geweest, en wordt telkens weer wat wijzer.
Hij graaft ook wat dieper; checkt kleurcodes van kuipen en bouwjaren van twijfelachtige onderdelen.
Hij heeft graag zoveel mogelijk info over het verleden van de motor.

Ik vind het de kosten wel waard.
 
Ik vind zijn stukjes altijd een beetje vervelend, beetje belerend ofzo, net alsof iedereen een oplichter is en hij de enige is die kan zien wat er met een motor aan de hand is.

Motorfreaks
Zijn stukjes zijn 13 in een dozijn, het lijkt idd of er alleen maar zooi verkocht wordt. Maar dat zal ook wel beroepsdeformatie zijn, hij komt natuurlijk een hoop troep tegen
 
Allen de rare gevallen zijn interessant om over te schrijven.
En volgens heeft ie het niet zo op, eeeh, consumenten voor t lapje houden.
 
tijdje geleden erik ingehuurd voor een motorkeuring en daar kwam uit dat het een goede motor was met als grootste probleem dat de achter schijf wat dun aan het worden was. het is inderdaad een redelijk probleemloze motor geweest totdat iemand hem kort reed. ik vond hem uitermate professioneel, kundig en correct. met erik kan je best zaken doen.
 
Het is inderdaad niet heel interessant om 7 pagina's te schrijven/lezen over "vandaag had ik weer wat motoren die in orde waren".

Ik kreeg achteraf via mail keurige rapportages.
Met alle bevindingen, ook de mindere.

Gelukkig was het in mijn geval in de orde van 'banden aan vervanging toe". Die kon ik zelf netjes opleggen, en zo de verkoop in doen met dat rapport er bij, dat scheelt echt bij verkoop :Y

En dat is niet interessant "deze motor is helemaal ok, alleen de banden moeten vervangen worden. Tot volgende week."
 
Erik van Lent doet het prima. Grondig en nauwkeurig, met het oog van een deskundige.
Ben er meerdere keren geweest, en wordt telkens weer wat wijzer.
Hij graaft ook wat dieper; checkt kleurcodes van kuipen en bouwjaren van twijfelachtige onderdelen.
Hij heeft graag zoveel mogelijk info over het verleden van de motor.

Ik vind het de kosten wel waard.
Zeg ook niet dat hij zijn werk niet goed doet. :)
 
Motor gister weer terug gebracht, kuipruit weer los en mechanisme rammelt, na een paar honderd km achter elkaar gereden te hebben en alles goed warm is een gierend geluid bij gas los en speling op de aandrijflijn, metaal achtig rammelend geluid in 1e en 2e versnelling van voor onder. en motor draaide even maar 500 toeren stationair.
 
Laatst bewerkt:
Motor gister weer terug gebracht, kuipruit weer los en mechanisme rammelt, na een paar honderd km achter elkaar gereden te hebben en alles goed warm is een gierend geluid bij gas los en speling op de aandrijflijn, metaal achtig rammelend geluid in 1e en 2e versnelling van voor onder. en motor draaide even maar 500 toeren stationair.
Vertel je dealer dat je hem wil laten keuren door Erik, en dat wij van MF op het puntje van onze stoel zitten om Erik's bevindingen te lezen. })
Wedden dat ze de koop willen ontbinden, of een goede oplossing bieden.

Want ben je nog? word je nog gelukkig met je motorfiets
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend is de motorfiets gekeurd door erik van lent.

Gelukkig geen schade verleden !

Voorrem loopt aan, remtang rechts niet helemaal los

Speling achterwiel lagers

Motor loopt niet synchroon


Motorzaak gebeld en onderneemt actie, eindelijk !
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan