Remblokken passen niet, maar het zou wel moeten...?!?

jord83

MF'er
16 jul 2010
96
0
Uiteraard heb ik al gekeken naar de how-to en andere sites, maar ik kom niet uit het volgende probleem;

Ik wilde mijn remblokken vervangen, en heb daarvoor nieuwe besteld. Helaas passen de nieuwe niet tussen de schijf en de klauw (zowel voor als achter). De zuiger zit aan 1 kant en die krijg ik ver genoeg terug om het nieuwe blokje aan die kant te plaatsen. Het blokje aan de binnenzijde van de remschijf krijg ik niet geplaatst, het lijkt gewoon wel alsof het te dik is.

Ik heb van alles geprobeerd (wringen, duwen, trekken etc), maar zal er ongetwijfeld overheen hebben gekeken. Het staat in elk geval niet in de handleiding...

Mochten jullie er ook niet uitkomen, niet getreurd, want over twee weken heb ik een afspraak in de garage. Kwam er tijdens mijn poging ook achter dat 1 van de zuigers bij het voorwiel niet meer werkt. En daar heb ik dan toch net te weinig verstand van om het te repareren. Of is dit in jullie ogen makkelijk te doen?

Alvast bedankt voor jullie moeite.
 
Vaak zorgen de stofhoesjes er ook voor dat de pennen iets geklemd worden waardoor de klauwen niet kunnen rammelen. Als je gewoon vet gebruikt zwellen de hoesjes zover op dat de schuifpennen volledig klem komen te zitten en daardoor niet meer kunnen bewegen.
Hierdoor moet je veel harder in je remhendel knijpen om enigzins iets van remvertraging te krijgen.

Maar klaai het gewoon rustig vol met gewoon vet hoor.
Ik heb liever remmen die wel heel goed werken ipv maar op halve kracht
 
Ik ook _O-
Moet je wel ff investeren denk ik kevinblade want dat wordt dan remmenbankje aanschaffen, 4 gastester, koplamp afstel apparaat enz. Maar dan heb je ook wat hahahaha
Oja enne voor iedereen die dat denkt dat dat erbij komt bij de apk een dB tester _O- _O- 8-)
 
Laatst bewerkt:
Een GSX-R 750 '01 heeft voor zover ik weet al radiaal gemonteerde klauwen met 4 zuigers (en dus automagisch ook "floating discs").

Klauwen met glijpennen ken ik eigenlijk alleen maar uit de tijd dat ik nog beroepsmatig aan auto's sleutelde en da's inmiddels toch al weer een jaartje of 20 geleden (time flies). Motoren waren met vaste klauwen, toch?

Vanaf 2004/2005 hebben gsx-r 600/750 radiale klauwen, daarvoor nog steeds axiale.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan