Intruder 1400 ploffen en slecht lopen na winterstop

mestreech16

MF'er
18 okt 2004
129
0
maastricht
Beste mensen,

Mijn collega heeft eindelijk zijn intruder weer van stal gehaald gisteren maar nu start hij goed maar hij ploft continu, stinkt naar benzine en loopt slecht. ( 2-3 jaar stilgestaan )
Hij heeft gisteren nieuwe benzine en een carburateur reiniger toegevoegd in de tank. Nu wilt hij de halve tank wel leegrijden maar dat gaat moeilijk met max. 20 km/u...
Ik zie een hele hoop staan in de zoek functie ( accuklemmen, luchtfilter, lekstroompjes e.d. )
en ga straks eens met hem mee naar huis om alles na te kijken en nu vraag ik me af ; als ik de carburateurs eraf haal en schoonmaak, MOETEN ze dan weer synchroon gesteld worden? Als dit niet perse nodig is dan kunnen we hier namelijk ook eens naar kijken.

Alvast bedankt.

Mvg Mestreech16
 
Hoewel het geen kwaad kan om de carbs te reinigen en je ze niet hoef te synchroniseren als je ze aan elkaar vast laat zitte kan het ook aan de ontsteking liggen. Loop de bougies, bougiedoppen en kabels en bobines eens na. Een verroest contact kan ervoor zorgen dat er niet altijd een ontsteking is. Op het moment dat dat er dan wel weer is kan hij gaan ploffen.
 
Laatst bewerkt:
We hebben afgelopen vrijdag de motor nagekeken en de carburators schoongemaakt, deze waren flink vervuild! Nu loopt hij redelijk goed maar ploft nog steeds een beetje en het volle vermogen is er nog steeds niet.... nog iemand ideen?
 
Vuil in de tank. Als ie 2 à 3 jaar stilgestaan heeft met een te laag benzine niveau roest de tank van binnen. Kan zijn dat er weer roest en vuil meegekomen is. Check de binnenkant tank eens op roest enz,...
 
We hebben afgelopen vrijdag de motor nagekeken en de carburators schoongemaakt, deze waren flink vervuild! Nu loopt hij redelijk goed maar ploft nog steeds een beetje en het volle vermogen is er nog steeds niet.... nog iemand ideen?


Hoe zijn de carbs gereinigd?

Als in het vlotterbakje troep zat zal je ze waarschijnlijk ultrasoon moeten reinigen. En alles in op en aan de carb los moeten halen. Na terugplaatsen moet je ze synchroniseren en dan is een precies klusje bij de 1400.

Inlaatgedeelte controleren op vals lucht, uitlaten controleren op afdichting bij cilinderkop.

Als d'r standaard luchtfilters in zitten, controleren of die niet vergaan zijn.
 
Synchronen, fluitje van een cent.
Maar wat voor rijder is het die er nu pas achter komt dat na de winterstop het ding niet goed loopt.
Iedereen rijdt tochj al vanaf maart/april?
Toen was ik ze allemaal aan het synchronen.
 
De vlotterbakjes waren maar een klein beetje vervuild, ik heb de sproeiers eruit gehaald en schoongemaakt met een dun draadje en de carburateur op die plekken doorgespoten met remmenreiniger. De carburateur " onder het zadel " was het meeste vervuild, hier zaten zwarte stukjes in ( en ook in de sproeiers ) , ik denk ook dat dit het voornamelijkste gedeelte was. Bij de uitlaatzijde aan de cylinder hoort/ziet hij ook wel eens wat, dit gaat hij dan ook dus aandraaien. Mischien dat dit helpt. De luchtfilters waren nog goed. Het synchroon stellen laten we over aan een monteur. Hopelijk loopt hij dan weer lekker!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ze dan toch synchroniseren, gaat ie altijd mooier stationair van lopen en beter oppakken vanuit lage toerentallen.
full
 
is het een must om iedere keer als er over vuile carbu's gepraat wordt, die "forte" hier minstens 1 keer te laten passeren ?

bij ons in Belgie krijg je die "forte" of gelijkaardige produkten aan de straatstenen niet kwijt en doet iedereen het gewoon zonder.
 
is het een must om iedere keer als er over vuile carbu's gepraat wordt, die "forte" hier minstens 1 keer te laten passeren ?

bij ons in Belgie krijg je die "forte" of gelijkaardige produkten aan de straatstenen niet kwijt en doet iedereen het gewoon zonder.


Ik zeg niks, maar het is wel een inkopper.
 
Als het nu niet opgelost is dan zou ik toch eens naar de accu klemmen kijken.
Mijn broertje heeft ooit zoiets gelijkends gehad wat uiteindelijk resulteerde in het feit dat zijn 1400 bijna helemaal niks meer wou.
Oorzaak was een afgescheurde kabel van de plus van de accu waardoor hij soms wel en soms niet contact maakte.
Opnieuw gesoldeerd en werkt nu alweer jaren, probleem simpel opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan