haperen van motor

Rubson

Rookie
31 jul 2013
6
0
hallo

ik rijd met een honda cbr 600rr van 2005 nu houd de motor in rond de 10000 -12000 toeren en geraakt er niet voor bij heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn als ik rijd is het alsof hij geeft gas en houd in geeft gas en houd in echt stoorend

mvg

Rubson
 
En hoeveel toeren zou je er mee willen rijden?
Ik denk dat opschakelen naar een hogere versnelling al een behoorlijk bevredigend resultaat zal geven. Je blok valt dan wel weer iets terug in toeren, er vanuit gaande dat je er mee rijdt.
 
mijn rode toeren beginnen op 16000 ma ik moet men topsnelheid wel kunnen halen en dat is nu niet het geval met veel geluk 205 in 6de versnelling en tussen 10000 - 12000 en daar ligt hij wat te stampen en geraakt niet voor bij die toeren daar houd het op
 
Ach zo.
Je topsnelheid ligt lager dan je zou verwachten.

Loopt de motor in de tweede wel goed door in toeren?
Kun je meer over de motor vertellen? Mogelijke begrenzing, import, huisvlijt, onderhoud, type?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nee de motor loop in geen enkele versnelling voorbij de 12000 toeren
voor zover ik weet zit er ook geen begrenzing op
ik heb de motor nog maar 2 maand en hij zou een onderhoud hebben gehad toen ik hem ging halen voor de eerste keer
 
ik heb de indruk dat hij juist op bedrijfstemperatuur is dat hij er heel af en toe eens voor bij gaat maar eens hij dan goed warm staat mag ik het helemaal vergeten maar de motor valt niet stil of hapert op geen enkel ander toerental
 
nee de motor loop in geen enkele versnelling voorbij de 12000 toeren
voor zover ik weet zit er ook geen begrenzing op
ik heb de motor nog maar 2 maand en hij zou een onderhoud hebben gehad toen ik hem ging halen voor de eerste keer
Heb je het al voorgelegd bij de verkoper?
 
ja ik had hem net binnen gedaan aangezien ik garantie heb ben hem gisteren gaan halen in de regen dus kon ik hem niet testen vandaag getest en nog steeds het zelfde probleem de garagist dacht dat het een geknelde brandstof leiding was hij heeft dit na gekeken en alles terug goed gestoken maar het probleem is niet verholpen ik probeer zelf ook te zoeken naar het probleem anders is het mss niet opgelost voor de garantie afgelopen is
 
ja ik had hem net binnen gedaan aangezien ik garantie heb ben hem gisteren gaan halen in de regen dus kon ik hem niet testen vandaag getest en nog steeds het zelfde probleem de garagist dacht dat het een geknelde brandstof leiding was hij heeft dit na gekeken en alles terug goed gestoken maar het probleem is niet verholpen ik probeer zelf ook te zoeken naar het probleem anders is het mss niet opgelost voor de garantie afgelopen is
Je hebt het gemeld tijdens garantie, dus moet het verholpen worden.
Laten oplossen, niet zelf doen en je niet gek laten maken.
 
Ik zou de brandstofpomp verdenken, dat die niet genoeg druk kan opbouwen.

Dat de garagist denkt aan een beknelde slang geeft aan dat hij ook denkt aan een te lage brandstofdruk. Maar hij heeft natuurlijk niet veel goesting om die brandstofpomp te vervangen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan