Meer pk's uit een cbf500 krijgen?

rubin

MF'er
4 jun 2012
119
0
Leuven (België)
Dag jongens,

ik was voor mezelf opzoek naar een mooie (2dehands) 2-cilinder naked bike.
Ik strandde bij de suzuki SV 650 N en de Honda CBF500.
De honda spreekt mij meer aan op uiterlijk vlak maar die haalt een 52pk bij 9000rpm, en de Suzuki rond de 70pk. (Komt dit door de V motor?)
Nu de 52pk van de Honda vind ik net te weinig, terwijl die 70pk van de Suzuki perfect zou zijn voor mij. Omdat het oog ook geloond moet worden, opteer ik eerder voor de Honda, indien er meer pk's uit gehaald kunnen worden?
Ik weet dat een andere uitlaat waarschijnlijk al enkele pk'tjes zullen schelen maar dat gaat het grote verschil niet maken natuurlijk...

Iemand enig idee of er meer pk uit zo'n blok is te halen zonder al te grote aanpassingen?

Alvast bedank voor de hulp jongens!
Rubin.
 
En hoge onderhoudskosten..


een maat van me wilde hem kopen maar heeft er maar snel vanaf gezien na internet gelezen te hebben en te kijken wat onder andere spareparts kosten voor dit model,

nog niet eens gesproken over het "gewone" onderhoud.
Ducati is gewoon [overdreven] duur, dat weet iedereen.
dat weet je/kan je verwachten als je voor Italiaans design gaat. ;)



een collega had eens een RSVmille, 2 stuks! die heeft wat geld weggebracht naar de dealer in de tijd...
> voor mij geen Italiaan. :]
 
Laatst bewerkt:

En een rijtje MF hits op SV trubbels...

suzuki sv 650 s start plots niet meer
Martell in "[SV 650 '99] motor start soms niet"
dojrn in "Suzuki SV 650 uit 2001, start sinds vand..."
t.i.m.o.n in "Suzuki SV 650 uit 2001, start sinds vand..."
Thz in "SV 650 start soms slecht"


Zo is er voor elke motor wel een rijtje ellende te vinden.... ;)

Voor een Duc is het wel zo dat ze gevoeliger zijn voor op tijd onderhouden...elke 20.000 kleppen stellen en tandriemen vervangen....en olie en bougies tussendoor evt...maar dat zou elke motorrijder met minimaal 1 rechterhand zelf moeten kunnen....kettingsets, banden, remblokken en schijven zijn net zo duur als voor de Japanse broeders ;)
 
En een rijtje MF hits op SV trubbels...

suzuki sv 650 s start plots niet meer
Martell in "[SV 650 '99] motor start soms niet"
dojrn in "Suzuki SV 650 uit 2001, start sinds vand..."
t.i.m.o.n in "Suzuki SV 650 uit 2001, start sinds vand..."
Thz in "SV 650 start soms slecht"


Zo is er voor elke motor wel een rijtje ellende te vinden.... ;)

Voor een Duc is het wel zo dat ze gevoeliger zijn voor op tijd onderhouden...elke 20.000 kleppen stellen en tandriemen vervangen....en olie en bougies tussendoor evt...maar dat zou elke motorrijder met minimaal 1 rechterhand zelf moeten kunnen....kettingsets, banden, remblokken en schijven zijn net zo duur als voor de Japanse broeders ;)



SV vind ik toevallig ook geen goeie motor van Suzuki, :N

maar ik heb het zelf ondervonden/gehoord in mijn omgeving wat betreft de Duc's, voor ieder is wat te zeggen.

als je portemonnee maar dik genoeg is áls er wat stuk gaat.. :9
 
een maat van me wilde hem kopen maar heeft er maar snel vanaf gezien na internet gelezen te hebben en te kijken wat onder andere spareparts kosten voor dit model,

nog niet eens gesproken over het "gewone" onderhoud.
Ducati is gewoon [overdreven] duur, dat weet iedereen.
dat weet je/kan je verwachten als je voor Italiaans design gaat. ;)






een collega had eens een RSVmille, 2 stuks! die heeft wat geld weggebracht naar de dealer in de tijd...
> voor mij geen Italiaan. :]


Ik heb een italiaan met japanse techniek, gaat best goed moet ik zeggen :Y
 
Laatst bewerkt:
een maat van me wilde hem kopen maar heeft er maar snel vanaf gezien na internet gelezen te hebben en te kijken wat onder andere spareparts kosten voor dit model,

nog niet eens gesproken over het "gewone" onderhoud.
Ducati is gewoon [overdreven] duur, dat weet iedereen.
dat weet je/kan je verwachten als je voor Italiaans design gaat. ;)



een collega had eens een RSVmille, 2 stuks! die heeft wat geld weggebracht naar de dealer in de tijd...
> voor mij geen Italiaan. :]
Goh, die RSV's hebben geeneens een Italiaans blok (Rotax V990, zijn blokken met een erg goede reputatie).

Maar over het algemeen zul je aan een Japanner inderdaad minder kwijt zijn dan aan een Italiaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan