Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 5

Goos, ziet er goed uit ;)


Misschien een idee, meeting aankomende zat/zon?

Nijmegen Waalkade?

Emmerich am Rhein promenade ?

Kasteel Moyland bij Rees tevens bezichtiging
http://www.moyland.de/besucherservice/oeffnungszeiten-und-eintrittspreise.html

of wie heeft er een ander voorstel?

Ander voorstel:

A.s. vrijdag ochtend gaan wij samen met nog een zeer sympathiek stel naar Valkenburg in Zuid-Limburg en blijven daar in een hotelletje tot zondag morgen en gaan dan langzaam weer richting Veenendaal.

De bedoeling is dat we dan zaterdag door het mooie Mergelland gaan toeren
en hier en daar uiteraard een terrasje pakken met het liefst met mooi uitzicht over dat Limburgse heuvelland.

Dus degene die daar zin in heeft om zich zaterdag morgen te melden in Valkenburg en
gezellig met ons mee te toeren die dag, ik hoor het wel.
Maar je mag ook op zondag ochtend komen, want dan gaan wij , zo is mij verteld, via een van de lekkerste ijssalons van Nederland terug.

Mochten er mensen zijn met interesse dan hoor ik het wel.
 
Leuke iedeetjes en ik zou graag weer eens een eindje mee op rijden, maar helaas.
Kost verdienen. Volgende keer ben ik er hopelijk wel bij...
@ RobinH: welkom hier, al kom je inderdaad wel in de komkommertijd binnen.
 
quote:
henkozzy schreef op 28 juli 2013 @ 23:37:
Goos, ziet er goed uit


Misschien een idee, meeting aankomende zat/zon?

Nijmegen Waalkade?

Emmerich am Rhein promenade ?

Kasteel Moyland bij Rees tevens bezichtiging
http://www.moyland.de/bes...-und-eintrittspreise.html





Jammer weinig respons voor meeting B|

Volgende keer beter :W
 
Laatst bewerkt:
hi henk
ik voel veel voor zondag 11:00 mits er al iets open is daar, dat weet ik zo gauw niet. weet iemand dat? Ik zal eens kijken op internet welke cafetaria daar aan de waalkade een terras hebben en zo ja vanaf hoe laat ze open zijn.

Vivaldi is open vanaf 10:00, maar of ze een terras hebben ...

Valt niet mee de uitbaters van de terrassen op de waalkade te vinden, google streetview kan daar niet komen, dus die mogelijkheid vervalt. Weet iemand of er een terras al open is om 11:00 op zondag?

ik heb wel dit gevonden: http://www.waalkade.nl/etablissementen.php, maar ik zie daar niet die karakteristieke terrassen vlak bij de pannenkoekenboot!

Dit bedoel ik: http://www.grandcafevivaldi.nl/fotos.html#!prettyPhoto[Terras]/3/.
Moeten we dus "Petrus, the Key to Heaven" hebben? Vind alleen de titel nogal suggestief O-)

Denk toch wel dat we daar goed kunnen zitten. De bar heeft een mooie 3D- panorama site: https://www.google.nl/maps/preview#...e1!2m3!1sslvcbuXMbCiyYyXqXyYNFg!2e0!7e2&fid=5!

Als je daar op die internet site even ronddraait (sleep het beeld maar opzij met de muis) en dan naar buiten gaat door op de pijl vlak voor de deur naar buiten 2x te dubbelklikken kom je op het terras en overzie je alles: geweldig (behalve het weer dan ten tijde van de foto's daar .. het regende net ..). Maar dat is wel een goeie plek lijkt me voor een meetinkje. :] :]
 
Laatst bewerkt:
Zondag ochtend ben ik wel voor te porren...
maar eest ff bijkomen want we komen net terug van een paar daagjes Duitsland/Luxemburg :]
[img =400]http://84.84.41.187/afb/DSC02077_[/img]

Goos
 
Tja, dan ga ik weer een meeting missen |( , maar het jaar is nog niet voorbij.
Wij vertrekken morgenochtend naar Limburg dus.....
De nieuwe bandjes zitten erop en nieuwe remschijfjes ook. Alles is weer nagekeken.
Motortje loopt weer als een goed gesmeerde naaimachine.

Ik wens jullie allemaal fijne meeting en veel rijplezier. :W
 
Haj Kabouter47. ik zag je berichtje wel maar had me niet gerealiseerd dat dat al morgen was. Morgen wordt het erg heet. eigenlijk bij grote hitte rijden is helemaal niet zo fijn heb ik gemerkt, een beetje koeler is echt wel optimaler. buiten dat ben ik morgen niet in staat om te gaan. Dus inderdaad tot een volgende keer dan?
 
Haj Kabouter47. ik zag je berichtje wel maar had me niet gerealiseerd dat dat al morgen was. Morgen wordt het erg heet. eigenlijk bij grote hitte rijden is helemaal niet zo fijn heb ik gemerkt, een beetje koeler is echt wel optimaler. buiten dat ben ik morgen niet in staat om te gaan. Dus inderdaad tot een volgende keer dan?

Echt wel tot een volgende keer! :Y
Vanavond ook nog klein rondje gereden, maar was warm ja.
En morgen wordt inderdaad erg heet, maar wij vertrekken vroeg om dan zo gauw mogelijk bij aankomst een zwembad, verkoelend meertje of aan de Maas een plekje op te zoeken.
Of de koele grotten van Valkenburg in. 8-)

Voor mij wordt het mijn eerste lange uitje met de motor.
Ik zal proberen wat foto`s ervan te maken om deze daarna hier te posten.
 
@Kabouter47 : ik wens je heel veel plezier en zorg dat je flessen drinken bij je hebt en iets om je tegen de zon te beschermen mocht je onverhoopt op een open vlakte stil komen te staan want dat kan van levensbelang zijn. Dus een parasol of opvouw paraplu met voldoende dikke stof zou dan wel eens je grootste vriend kunnen zijn! :Y :] :]
 
Laatst bewerkt:
Zondag ochtend zou voor mij kunnen, al vraag ik me af of ik een beetje bij kan blijven.
Heb nooit eerder mee gereden en m'n Rebeltje gaat niet veel harder dan 100km/u. :-P
 
Zondag ochtend zou voor mij kunnen, al vraag ik me af of ik een beetje bij kan blijven.
Heb nooit eerder mee gereden en m'n Rebeltje gaat niet veel harder dan 100km/u. :-P

dat is geen probleem, dan geef ik je wel een duwtje :+
 
Zondag ochtend zou voor mij kunnen, al vraag ik me af of ik een beetje bij kan blijven.
Heb nooit eerder mee gereden en m'n Rebeltje gaat niet veel harder dan 100km/u. :-P

Oh maar RobinH, dan heb je het niet goed begrepen: we gaan niet samen rijden, tenzij iemand daar een plannetje voor heeft en dan nog rollen we meer dan we rijden ... tenzij Goos voorop rijdt natuurlijk, dan wordt het een ander verhaal ... ;) ... maar niet heus!

Nee, wat we meestal doen is gewoon verzamelen op een afgesproken punt en daar lekker een bakkie doen en beetje wouwelen en ouwenelen en af en toe even elkaars rebels bemonsteren of elkaars monsters berebellen (is van toepassing op overlopers..., ex-rebelrijders die natuurlijk nog steeds even welkom zijn!) .. om wat mogelijkheden te noemen .. dat hang een beetje van het publiek af dat er komt.

Doel is vooral gezelligheid en elkaar leren kennen en de rit er heen en weer terug naar huis dat zijn de momenten die je zelf bepaalt en waarvan je ook bepaalt of je alleen rijdt of met iemand op rijdt, al was het maar een deel van de rit naar huis. Vrijheid blijheid is het motief! Meestal ga je na een paar uurtjes weer lekker naar huis en ben je ruim op tijd weer bij moeders pappot })

Om meteen maar even de boel een beetje op te porren ...

WIE KOMT ER A.S. ZONDAG NAAR DE WAALKADE IN NIJMEGEN
OM 11:00 OP HET TERRAS BIJ CAFÉ VIVALDI ???​

full
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Ik ben een recente Rebel (450) rijder. Ik heb al jaren een Rebel willen hebben, maar door kinderen e.d. nooit aan toegekomen. Tot sinds kort! Ik heb er nu een van 1989. Het is ietwat gemodificeerd (andere stuur en luchtfilters, zie foto). Het is heerlijk om er op te rijden.

Helaas is er een probleempje. De motor slaat als hij stationair draait wel eens af. Sta je daar voor het stoplicht, dan valt het stil. Het start meteen weer op, dat wel. Volgens Motoport ligt het aan de electronische ontsteking (zouden ze de CDI module bedoelen?). Heeft 1 van jullie daar ook eens last van gehad? Of heeft 1 van jullie misschien een 2e hands vervangend onderdeel? Anders wordt het namelijk wel wat duur.

131406040_1_large.jpg


Adriaan
 
Adriaan,
Ik zou eens beginnen met de vlotterbakken er onderuit te halen en dan de sproeiers eruit schroeven. De stationair sproeiers zullen wel dicht gekoekt zijn.

Uitleg;
Als ie stationair moet draaien moeten die sproeiers het meeste benzine leveren. Zitten ze bijna dicht, komt er niet genoeg doorheen en slaat ie af.
Wacht je even, dan zijn ze weer vol gezakt en start ie meteen.

Dus, eerst de benzine toevoer/zelf te doen dingen controleren alvorens aan een dure CDI te gaan denken.

8-)
 
Dank je, Redeemer1972. De sproeiers zijn vervangen, dat had ik moeten vermelden :) Die waren te klein. Een vorige eigenaar had blijkbaar de verkeerde erop gezet. Dus sproeiers en bezinetoevoer zijn nu zeker ok. Een CDI hoeft niet duur te zijn, ik zie er genoeg online op ebay voor zo rond de 75 euro. Ik wil alleen zeker weten of dat het ook echt is, ik ben geen monteur of iemand met veel kennis van de rebel :)
 
Beste adriaant. Welkom hier allereerst.
Wat betreft je probleem, is de benzinetoevoer wel iets waar het aan kan schorten. Dus dat zeker even goed controleren. Misschien ook even de vaccuumklep in je benzinekraantje en in je benzine leiding zit vaak een filtertje (bij mij zat dat er wel). is die wel schoon?

Wat betreft de CDI: ik heb er wel een paar reserve maar die zijn voor andere nog om te bouwen rebels. Wat zeker wel even kan is een testje. Kun je trouwens met iedere rebel doen, die cdi is zo los. Even Tankje oplichten en je trekt hem eruit.

Maar ik heb in het verleden ook een gare CDI gehad. als ie stationair liep en ik kneep er zachtjes in sloeg de motor af. Ik merkte dat eerste keer toen ik een scherpe bocht vanuit stilstand moest nemen, toen ploep sloeg de motor af. Toen ben ik gaan zoeken naar de oorzaak. Na wat proberen kwam ik er achter dat als ik in de CDI kneep hij afsloeg. ik heb hem vervangen en het probleem is weg gebleven.
 
Laatst bewerkt:
Beste Peter, allereerst bedankt voor de warme welkom. Ik zal van het weekend je CDI test uitproberen, is een goed idee. Als het niet afslaat bij het knijpen, kijk ik naar de benzinetoevoer.

Je schrijft trouwens dat je Rebels ombouwt, daar wil ik wel meer over horen :)
 
Nou adriaant, ombouwt is een groot woord. ik probeer van meerdere een paar rijdende te maken alleen ligt het al weer een tijdje stil door allerlei oorzaken: drukte in het werk en op privé gebied. Van de zomer was ik van plan dat vol aan te pakken maar er is toch weer iets tussen gekomen. dus er staat hier het nodige te wachten .... Woon je ver van Arnhem of Nijmegen? Misschien is de meeting zondag ochtend een idee voor een nadere kennismaking?
 
Oh maar RobinH, dan heb je het niet goed begrepen: we gaan niet samen rijden, tenzij iemand daar een plannetje voor heeft en dan nog rollen we meer dan we rijden ... tenzij Goos voorop rijdt natuurlijk, dan wordt het een ander verhaal ... ;) ... maar niet heus!

Nee, wat we meestal doen is gewoon verzamelen op een afgesproken punt en daar lekker een bakkie doen en beetje wouwelen en ouwenelen en af en toe even elkaars rebels bemonsteren of elkaars monsters berebellen (is van toepassing op overlopers..., ex-rebelrijders die natuurlijk nog steeds even welkom zijn!) .. om wat mogelijkheden te noemen .. dat hang een beetje van het publiek af dat er komt.

Doel is vooral gezelligheid en elkaar leren kennen en de rit er heen en weer terug naar huis dat zijn de momenten die je zelf bepaalt en waarvan je ook bepaalt of je alleen rijdt of met iemand op rijdt, al was het maar een deel van de rit naar huis. Vrijheid blijheid is het motief! Meestal ga je na een paar uurtjes weer lekker naar huis en ben je ruim op tijd weer bij moeders pappot })

Om meteen maar even de boel een beetje op te porren ...

WIE KOMT ER A.S. ZONDAG NAAR DE WAALKADE IN NIJMEGEN
OM 11:00 OP HET TERRAS BIJ CAFÉ VIVALDI ???​

[afbeelding]

Sorry Peter er was zo weinig animo in het begin van de week.
heb inmiddels afgesproken zaterdag met andere MF leden van andere topic in Eibergen

En dochter komt op bezoek zondagmorgen
 
Nou adriaant, ombouwt is een groot woord. ik probeer van meerdere een paar rijdende te maken alleen ligt het al weer een tijdje stil door allerlei oorzaken: drukte in het werk en op privé gebied. Van de zomer was ik van plan dat vol aan te pakken maar er is toch weer iets tussen gekomen. dus er staat hier het nodige te wachten .... Woon je ver van Arnhem of Nijmegen? Misschien is de meeting zondag ochtend een idee voor een nadere kennismaking?

Ik zit in Amstelveen, dus dat is nogal ver weg. Mocht ik een keer van plan zijn in de buurt van Arnhem/Nijmegen te zijn, dan laat ik het je weten. Lijkt me leuk je ombouw werk te zien (ook al heb je er weinig tijd voor).
 
Had al af laten weten, leek me anders een leuk uitje.
@adriaant, allereerst welkom hier. Heb geen oplossing voor je probleem, maar ik vroeg me wel even af: een 450 uit 1989? Voor zover ik weet zijn ze maar twee jaar gemaakt en dat was in 86 en 87. Of heb ik dat mis?
 
Het is een import uit de US, daar zijn ze een paar jaar langer doorgemaakt ws. En dank voor de welkom :)
 
ja klopt zoals zoveel van die modellen. Van de meesten die ik ken en die ik heb is dit het geval. maar het echte bouwjaar kun je afleiden uit het chassisnummer. er is ergens in het verleden van deze berichten reeks daar eens een stel berichten aan gewijd. Ik zal het eens opzoeken. En daarnaast staat er in je balhoofd mogelijk ook een jaartal.

Als je naar de eerste pagina van deel 3 gaat, ergens aan het eind dan zie je meer gegevens over het framenummer. Ik zal hem hier herhalen:

Hier is ie dan, de framenummerdecoder (v.i.n.=vehicle identification number):
full
 
Laatst bewerkt:
Nou zul je zien, ben ik morgen de enige op de rebel meeting _O- en nog niet eens met een rebel *O* :]

@RP--> Anders kom je morgen gewoon hier even op de koffie? dan weet je in elkgeval zeker dat het terras open is :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan