Ideale Bandenspanning Voor alle type Motoren

Steven_036

Rookie
16 jan 2010
24
0
Almere
Graag zou ik van de meer ervaren MF leden hun mening willen weten wat de volgens hun ideale bandenspanning is. voor het type motor dat zij rijden. Daarom deze Topic.

Dusssss AUB Posten die numberss

:]

:W
 
Goed lezen.

Die tiendes kun je er gerust bij inpompen bij een tankstation dat meestal geen enkel probleem.

Verder ik schreef niet dat er 0,1 meer in moest dan de meter van een tankstationbandenpomp aangeeft maar 0,1 meer dan in het boekje. Dus als de meter van een tankstation niet betrouwbaar is (en dat zijn ze vaak niet) dan moet je dus niet daarmee meten maar met een goede aparte bandenspannings meter.

*D

beter lezen, ik zeg ook niet dat je dat doet, ik zeg dat ik hoop dat je dat niet doet *D
 
WPHB bandendruk is alleen een leidraad, wat er vooral niet in staat is de slijtage van achterschokbrekers/stikstof, de oliedruk/peil in je vorkveren, je vorkveren zelf die minder stug worden... en instellingen veervoorspanning/achterspanning en dat tov de gevarieerde bandenspanning die je dan uiteindelijk toch moet toepassen, etc etc.

ik vind dat je zelf een beetje moet aanvoelen/weten wat de banden spanning zou moeten zijn, anders hoor je imho niet op een motor te rijden. :9
ik heb zelf een drukfietspomp met autobanden ventiel waarmee ik de banden goed op luchtdruk kan houden. Soms doe ik het ook bij een digitale bandenpomp bij een tankstation, die zijn goed te vertrouwen trouwens
dwz; als je naar Bar's kijkt en niet naar PSI's :P

over het algemeen geldt; hoe harder compound/karkas de band is hoe hoger de luchtdruk moet zijn.

ik rijd op 2 gixxers van 87 en 91, Suzuki GSXR750.


91ér
ik gooi er met de "plakkers" > Metzelers zo'n
2.3 voor
2.6 achter


87ér
en met de Bridgestones Battlax
2.5 voor
2.9 achter




min of meer koud gemeten.
 
Laatst bewerkt:
Yamaha FZS600, model 2000
Voorveerspanning, voor maximaal, achter halverwege
Eigen gewicht: 66 kilo
Rubber: MPR (5 jaar oud) voor en MPR2 achter (nieuw)

Spanning: 2.0/2.3, na de winter, als een dweil, voorkant zoekt heel erg in sporen
Spanning: 2.2/2.5, aanbevolen door WPH, ligt wel lekker, hogere snelheden voelen dweilerig aan
Spanning: 2.2/2.8, rijdt beter en stabieler, voorkant nog zoekerig
Spanning: 2.3/2.9, heerlijk :], precies goed, zoekt net iets minder voor en stuurt scherp


WPHB is niet heilig,
dit is een heel goed voorbeeld van wat ik bedoel, ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan