remschijven Links of Rechts

Knoem

MF'er
29 sep 2005
244
14
voorschoten
Beste lezers,

Ik heb vandaag twee nieuwe tweedehands remschijven ontvangen voor mijn bandit 1200.

Op mijn huidige remschijven die er onder zitten staat op de schijven L en R aangegeven.
Op de nieuwe schijven staat dit niet vermeld, er staat wel OS. en OT. .
Ik heb het internet al afgespeurd maar kan niet vinden waar deze afkorting voor staat.

iemand een idee of gewoon monteren, uiteraard met nieuwe remblokken en klaar ?

gr,

Michiel
 
Zijn ze überhaupt het zelfde?
Gezien origineel ook een linker en een rechter type kent
En de nieuwe begint met verschillende codes... denk ik dat het een linker en rechter zal zijn..
 
Laatst bewerkt:
full


bijgaand een foto
 
Beste lezers,

Ik heb vandaag twee nieuwe tweedehands remschijven ontvangen voor mijn bandit 1200.

Op mijn huidige remschijven die er onder zitten staat op de schijven L en R aangegeven.
Op de nieuwe schijven staat dit niet vermeld, er staat wel OS. en OT. .
Ik heb het internet al afgespeurd maar kan niet vinden waar deze afkorting voor staat.

iemand een idee of gewoon monteren, uiteraard met nieuwe remblokken en klaar ?

gr,

Michiel

Is het toevallig niet os en oD?
 
Die "O" staat waarschijnlijk voor "Off-Set". Waar die "T" en "D" voorstaan? Maar waarschijnlijk zijn het maatvoeringen van de fabrikant om verschillende maten van Off-Set aan te duiden.

Kijk eens of je huidige set schijven 2 verschillende maten qua off-set gebruikt (gezien het "hart" van de geposte disk (foto) kan dat best wel eens het geval zijn namelijk)?

Al is het wel vreemd dat de maataanduiding in dat geval op de disk staan en niet op 't hart van de combi :+
 
Laatst bewerkt:
krijg ook het idee (als zo rond kijk op verkoop site's) dat links recht het zelfde is...
als je twee verschillende code's heb kunnen het ook 2 verschillende producties zijn misschien..


Ik was hier ook al aan't kijken maar inderdaad.... Lijkt allemaal één pot nat te zijn voor die fiets.

Misschien dat bedrijven beter een voorbeeld nemen aan de schijven van een R6 .... Die dingen kun je onmogelijk verkeerd monteren (links/rechts/achterstevoren..... ze blijven gelijk (0,0 Off-Set, alleen de kleurtjes kloppen dan niet)) ;)
 
Laatst bewerkt:
Op mijn Bandit 400 zitten dezelfde schijven. Ook hier zitten een "L" en "R" in gestanst.
Kan echter geen verschillen ontdekken. Kan het misschien ermee te maken hebben dat de schijf maar in 1 draairichting belast mag worden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan