Montagepositie Michelin banden

KeesH

MF veteraan
29 jul 2006
3.390
431
Mensen,

Onlangs heb ik een setje Michelin banden (Pilot Power 2ct voor, Pilot Road 2 achter) besteld, en binnengekregen. Het valt mij op dat de zijkant niet gemarkeerd is met een gele of rode stip. D.w.z. het punt dat bij het ventiel gemonteerd zou moeten worden.

Daarnaast heb ik bij mijn huidige banden gekeken (Pilot road 2), en ook daar geen markering te vinden... :?

Weet iemand of het nog uitmaakt hoe de banden in eerste instantie gemonteerd moet worden?
 
Laatst bewerkt:
Mensen,

Onlangs heb ik een setje Michelin banden (Pilot Power 2ct voor, Pilot Road 2 achter) besteld, en binnengekregen. Het valt mij op dat de zijkant niet gemarkeerd is met een gele of rode stip. D.w.z. het punt dat bij het ventiel gemonteerd zou moeten worden.

Daarnaast heb ik bij mijn huidige banden gekeken (Pilot road 2), en ook daar geen markering te vinden... :?

Weet iemand of het nog uitmaakt hoe de banden in eerste instantie gemonteerd moet worden?

Vreemd er staan gewoon kleine pijltjes op de band welke kant ze op moeten. Of ben ik nu in de war met de mpp2ct |(
 
Mensen,

Onlangs heb ik een setje Michelin banden (Pilot Power 2ct voor, Pilot Road 2 achter) besteld, en binnengekregen. Het valt mij op dat de zijkant niet gemarkeerd is met een gele of rode stip. D.w.z. het punt dat bij het ventiel gemonteerd zou moeten worden.

Daarnaast heb ik bij mijn huidige banden gekeken (Pilot road 2), en ook daar geen markering te vinden... :?

Weet iemand of het nog uitmaakt hoe de banden in eerste instantie gemonteerd moet worden?

Michelin heeft geen stip, gewoon erom gooien.

Vreemd er staan gewoon kleine pijltjes op de band welke kant ze op moeten. Of ben ik nu in de war met de mpp2ct |(

Het gaat niet om de draairichting...
 
Bedankt voor de info!

Heb al eens eerder gehoord dat Michelins fijne banden zijn met balanceren (lees: weinig lood nodig). Dit is nogmaals het bewijs.

Pijltje voor de draairichting staat er inderdaad wel op, maar dat was mijn vraag niet.

Gaat goedkomen *O*
 
lees dit eens.


Rode stip/rode driehoek:

Max. RFV-waarde ten opzichte van de concentriciteit. Dit symbool moet op het minimale onrondheidspunt van de velg komen.



Witte punt/witte circel:

Min. RFV-waarde ten opzichte van de concentriciteit (Alleen bij OE van Porsche). Dit punt moet op het maximale onrondheidspunt van de velg (of gedraaid onder een hoek van 180' t.o.v. het minimum) komen.



Gele stip/gele driehoek:

Static Unbalance, lichtste plaats of punt van de band. Bij de montage moet deze aanduiding op de zwaarste plaats of het zwaarste punt van de velg komen.
 
Laatst bewerkt:
lees dit eens.


Rode stip/rode driehoek:

Max. RFV-waarde ten opzichte van de concentriciteit. Dit symbool moet op het minimale onrondheidspunt van de velg komen.



Witte punt/witte circel:

Min. RFV-waarde ten opzichte van de concentriciteit (Alleen bij OE van Porsche). Dit punt moet op het maximale onrondheidspunt van de velg (of gedraaid onder een hoek van 180' t.o.v. het minimum) komen.



Gele stip/gele driehoek:

Static Unbalance, lichtste plaats of punt van de band. Bij de montage moet deze aanduiding op de zwaarste plaats of het zwaarste punt van de velg komen.

He bedankt man! Maar in mijn geval staat er niets op dus dan zal het wel niet zo belangrijk zijn.

Mag trouwens hopen dat de concentriciteit van een velgrand max. 0,1 [mm] is ofzo. Anders vind ik dat wel heel veel en kun je dat maar moeilijk compenseren met de band (zeker niet met een Michelin, want waar de excentriciteit zit is onbekend :P )
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Alweer wat jaren geleden :). Op dit moment heb ik de nieuwe Angel GT van Pirelli besteld. hierop staan 2 rode stippen. Nu heb ik bovenstaande post natuurlijk wel gelezen, maar wat is nu de praktische invulling hiervan? Toch gewoon bij ventielgat monteren?

Gr. Kees

bikepics-2582576-full.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Alweer wat jaren geleden :). Op dit moment heb ik de nieuwe Angel GT van Pirelli besteld. hierop staan 2 rode stippen. Nu heb ik bovenstaande post natuurlijk wel gelezen, maar wat is nu de praktische invulling hiervan? Toch gewoon bij ventielgat monteren?

Gr. Kees

[afbeelding]

Dat doe ik wel bij pirelli's/metzeler. Bij Michelin hou ik de barcode aan die in de wang van de band staat gedrukt.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan