HISS storing? ( varadero 2004 )

Tempico

MF veteraan
31 mei 2003
3.926
0
Losser Overijssel
Wou vanmorgen voor de verandering eens een keer met de motor naar het werk.
Normaal hoeft mijn varadero de sleutel nog maar te ruiken en hij loopt.
Maar vanmorgen dus niet :(
Na het op contact zetten bleef het hiss lampje branden.
Motor was wel te starten maar sloeg niet aan.
Vanavond andere sleutel geprobeerd en daar liep hij ook niet mee.
Wat met de kabels getrokken en diverse keren proberen en zo ineens gaat lampje uit en begint de pomp te lopen en hij doet t weer :?
Alleen het abs lampje blijft branden.
Is het hiss syteem uit te lezen?
Of toevallig iemand die dit eerder heeft meegemaakt?

Nu gebeurde het thuis maar het wordt lastig als ik straks ergens onderweg sta.. :')
 
Je HISS is niet te resetten, het kan je opnemer op je contactslot zijn, deze is ook niet los te vervangen dacht ik.

Bij mijn Suzuki moest het systeem altijd wakker worden na een tijd geen motor gereden te hebben, dan moest je je sleutel erin doen contact aan, paar minuutjes aan laten staan en dan gewoon weer het contact erop. Raar maar waar.
 
De opnemer op het contactslot is volgens mij wél los te vervangen: 't is immers slechts een "paslezer".

Het grootste probleem ontstaat als je géén geldige sleutel meer hebt: Dan moet je een nieuwe ECU+sleutels aanschaffen ;). of héél handig zijn met een soldeerbout.
 
Uitlezen zal denk ik wel hetzelfde zijn als bij mijn fireblade.
Uit mijn hoofd (daar zit niet veel in) maar kan er naast zitten.

Motor op de standaard zetten. Contact aan en als de komende 10 sec hel mil lampje niet gaat knipperen dan zijn er geen fouten. Zoja aantal tellen en je weet de foutcodes.
HISS is we degelijk te resetten maar dat weet ik zo niet dat moet ik opzoeken. Het was iets met kortsluiten bij een stekker.
 
Zelfde probleem met mijn VFR VTEC gehad. 1 van de 4 draadjes die van de HISS naar de ECU lopen had een breukje. Zat in de bocht ongeveer 20 cm vanaf de HISS. Ik heb de locatie gevonden door aan de kabels te friemelen terwijl de motor op contact stond. Bij het aanslaan van de brandstofpomp (het piep-geluid) had ik 'm gevonden. Gesoldeerd, krimpkous, tapen en gaan!

Dus check even je kabels komende vanaf de HISS.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan