CBR900RR NAK geleiders vervangen

RetepV

MF veteraan
22 okt 2008
4.567
2
Huizen
Hi Mensen,

Mijn Fireblade SC33 nokkenasketting ratelt alweer, terwijl ik begin dit jaar een splinternieuwe spanner heb geplaatst. De spanner heb ik los gehad en uit elkaar gehaald om te kijken of daar misschien iets mis mee was, maar de spanner is prima. Dit is inmiddels de derde spanner, en ik ben bang dat de kettinggeleiders uitgelubberd zijn en wil die nu gaan vervangen.

Natuurlijk wil ik dat met zo min mogelijk moeite en zo min mogelijk nieuwe pakkingen doen. ;)

Is het te doen om ze te vervangen zonder de cylinderkop los te halen? Dus via het kleppendeksel?

Of kan ik me beter de moeite besparen, de kop er af trekken, en dan gelijk van de gelegenheid gebruik maken om de kleppen opnieuw in te slijpen en de klepseals te vervangen. Ik heb dat al eens gedaan en weet hoeveel werk dat is. ;)

Tips?

Edit:

Kleppen zijn zo'n 40.000km geleden voor het laatst gesteld, dus dat kan ook wel weer eens gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Groot probleem van die spanners is dat ze vaak veel te strak gezet worden, een ketting is geen v-snaar! Heb meerdere malen gezien dat motoren gewoon harder stationair gingen lopen als je de spanner iets loste :X
 
Laatst bewerkt:
Deze spanners zijn ontwikkeld voor getunede motoren, niet voor de standaard wegmeuk, die horen daarin dus ook NIET thuis...

Gewoon even uit intresse:

Waarom zouden deze spanners op een straatmotor niet goed zijn?
(ervanuit gaande dat deze op de juiste wijze geinstalleerd is en de spanning van de ketting dus ook in orde is)
 
Beetje flauw dat het wphb me niets vertelt over de lengte van de nak. Geen service limits. Kan iemand me vertellen hoe ik kan meten of die niet meer goed is?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan