gsxr 600 1998 houdt in

Driessen

Rookie
26 jul 2013
6
0
Apeldoorn
Dag allemaal,

ik heb een gsxr 600 uit 98
nou wil het zo zijn dat hij de laatste dagen bij optrekken met laag toerental de motor wat stottert of anders gezegd het lijkt of hij als ik rustig gas geef heel even niet op vier cilinders loopt.

als ik het gas vol open trek doet hij dat niet.

hij doet dat ook niet als hij in ze vrij staat en ik het gas even open trek.

heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

groetjes
 
Loopt hij stationair wel goed (op 4 cilinders?). Worden de uitlaatbochten even snel warm? Zou stationairsproeier kunnen zijn. Als je dan meer gas geeft komt er vervolgens wel benzine langs de gasnaald bij en gaat hij goed lopen. Maar dan zou hij stationair niet mooi moeten lopen.
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook de carburateurs eens laten synchroniseren. In ieder geval is het niet persee iets dat kwaad kan. Met ander weer zal hij waarschijnlijk wel weer anders lopen. Die supersportblokjes zijn wat gevoelig voor het weer (net als de meeste supersport rijders :+).
 
Laatst bewerkt:
okee ik zal even afwachten.

maar het lijkt wel een soort van overslaan van 1 cilinder.

dat hij er heel even op 3 loopt.

en wat kost het synchroniseren ongeveer en kan dat ergens in de buurt van apeldoorn?

alvast bedankt

groetjes
 
vol belasten = alles ok zeg je, dan scheelt er wezenlijk niets met je motor.
heel warme lucht bevat minder massa lucht per aangezogen volume en dus wordt je mengsel automatisch rijker. ik denk dat je motor daar gewoon last van heeft : hij verslikt zich even in het te rijke mengsel.
 
net een stuk wezen rijden en ik ben wat aan het proberen gegaan.

als ik de choke er een stukje opzet dat doet hij dat stotteren niet en rijdt hij prima.

iemand misschien een idee?

alvast bedankt
 
Je kan ook de carburateurs eens laten synchroniseren. In ieder geval is het niet persee iets dat kwaad kan. Met ander weer zal hij waarschijnlijk wel weer anders lopen. Die supersportblokjes zijn wat gevoelig voor het weer (net als de meeste supersport rijders :+).

had de mijne ook last van . ieder jaar laten synchronizeren hielp enorm .

( mijn motor klonk als een 2 cilinder stationair ter indicatie )

een keertje was de benzinefilter vol; misschien is dat het probleem ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan