het grote cb topic the seventies

Al het bovenstaande is aanwezig behalve org zadel. Er zit wel een org Honda zadel op maar niet van een 400. Dus dat voor 700€ lijkt mij een goede deal. Toch?
 
Goed kijken naar de nummers of die machten dan.
Ik weet zeker dat mijn Km ook overeen komen met de motor. maar een andere km teller koop je op marktplaats voor 2 tot 4 tientjes. en je bent je km teller stand kwijt als je wilt dus dat zegt eigenlijk niks. maar ik hoop voor u dat het lukt. er is wel vraag zat denk ik dus ik ben niet bang dat ik de mijne niet kwijtraak.
 
Ik heb een cb650z gekocht, bloedje mooi ding. Hij rijdt alleen 1 op 17.
Nu heeft een kennis een cb400 super sport te koop, zo'n rode, lijkt wel in nieuwstaat zo mooi! Nu begrijp ik dat ie minder kracht heeft maar hij zal ook wel veel zuiniger zijn.

Weet iemand 1: hoeveel zo'n 400 super sport rijdt? Ik kan het maar niet vinden.
Hij zei 1:35 maar dat lijkt me wel érg zuinig?!
 
Ja leek mij ook. Is er ergens wen officiële specificatie te vinden waar het verbruik bij staat?
De specs die ik vind geeft alleen maar tank inhoud aan.
 
mijn project wat nu eerst gereed is

Foto-QPUMJM7I-D.jpg
 
Hi Mr Roestendoenze....
Heb je al 20 jaar een cb400 ???
Dan zul je wel wat weten van de afstelling van deze motoren.
Mijn HONDA CB400f 1975 geheel gerestaureerd (niet door mij) loopt pas goed
als ik er de choke ca. 1/3 opzet.
Anders net of ie te weinig benzine krijgt.

Had vorige eigenaar benaderd en dit is zijn antwoord:
Carbaruteurs afstellen lijkt mij niet nodig.
Luchtmengsel is perfect ook de synchronisatie
Heb je al carb. cleuner getest/.. antw. ja.

Zo ja dan zit er een stelschroefje waarmee je de nulstand van de gasschuiven kunt regelen
Kan zijn dat deze iets bijgesteldmoeten worden, is 's winters afgesteld en 's zomers heb je een andere motorloop
Stelschroefje niet verwarren met de schroef waarmee je het stationair toerental afsteld.

Weet jij zo of dit kan kloppen Roestendoenze ???
En waar zit deze stelschroef ??

MvG Peter.
 
Ik heb een cb650z gekocht, bloedje mooi ding. Hij rijdt alleen 1 op 17.
Nu heeft een kennis een cb400 super sport te koop, zo'n rode, lijkt wel in nieuwstaat zo mooi! Nu begrijp ik dat ie minder kracht heeft maar hij zal ook wel veel zuiniger zijn.

Weet iemand 1: hoeveel zo'n 400 super sport rijdt? Ik kan het maar niet vinden.
Hij zei 1:35 maar dat lijkt me wel érg zuinig?!
Voor een CB 650 is 1:17 netjes.. Ik heb zelf een CB750 uit '75 en daar haal ik dat ook mee (tenzij ik haast heb, dan word het 1: 14).
Heb ook een CB400 gehad. Met woon-werk deed-ie 1:20. Dagje toeren, binnenwegen en rustig aan (kan wel) 1:25. Na 120.000 km en versleten zuigerveren 1:16. Zonder tegenwind....
Afgelopen weekeinde 500 km op een 20 jaar oude Transalp gereden. Ondanks tegenwind 1:19.
Prima zithouding ook.
 
Shit. nou is zaterdag mijn zware motorrijbewijs ingegaan, en ik kon me niet inhouden om toch een meteen een zware motor te kopen.

jammergenoeg sta ik nu een beetje in het rood.
Wie helpt me ervan af http://link.marktplaats.nl/699697276 ????

Aan Jaimiepeeters: Ik heb er nu 2 jaar op gereden. het meest onzuinigste wat ik er ooit op heb gereden was bij echt doorrijden 1:18. normaal zat ik rond 1 op 21 a 1 op 22. heb 1 keer zelf 1 op 23 gehaald met alleen maar snelweg.
 
Leuk ding! eigenlijk precies wat ik er een keer naast wil hebben. Maar zelfde probleem als u ;) geen centen genoeg over :P
 
haha, mr roesten... ;)

kan best kloppen. In zoverre, als je inderdaad zoiets een/derde choke erop zet dan verhoogt hij de stationair stand een beetje. Dit gebeurt mechanisch door een schroefje bij het choke hendeltje.
De stationair schroef zit tussen de carbs. Gewoon even zoeken. Deze is geribbeld zodat je die met de hand kunt draaien. En uiteinde vd schroef stopt het mechaniek van verder terug draaien bij gas los.

Ik rij meestal 1 liter op 23 km.
 
Laatst bewerkt:
Ok Mr Roestendoenze , dank voor antwoord, maar de vorige eigenaar had het over schroef waarmee je de nulstand van de gasschuiven kunt regelen.
Hij zei erbij, niet verwarren met de schroef waarmee je het stationair afsteld !!!

??? Nu weet ik eigenlijk nog niet om welke schroef het gaat....
En bedien je met 1 schroef alle 4 de carbarateurs, of moet dit per carbarateur afgesteld worden.
Motor loopt stationair goed, ook als ik er de choke niet voor 1/3 opzet.


Peter
 
Ok Mr Roestendoenze , dank voor antwoord, maar de vorige eigenaar had het over schroef waarmee je de nulstand van de gasschuiven kunt regelen.
Hij zei erbij, niet verwarren met de schroef waarmee je het stationair afsteld !!!

??? Nu weet ik eigenlijk nog niet om welke schroef het gaat....
En bedien je met 1 schroef alle 4 de carbarateurs, of moet dit per carbarateur afgesteld worden.
Motor loopt stationair goed, ook als ik er de choke niet voor 1/3 opzet.


Peter


een schroef die de nulstand van al de gasschuiven bepaald is inderdaad de stationairschroef. Verdere schroefjes die dit per carb bepalen zijn de schroefjes waarmee je de synchroon afstellig doet.
Verder heb je nog schroefjes waarmee je het mengsel voor een deel mee kunt regelen.

Op honda4.nl staan tekeningen van alle onderdelen. Stuur hem anders een linkje vd 'exploded view' vd carbs. Da kan hij zeggen welke hij bedoelt.


Je hebt toch wel het choke hendeltje omlaag als de motor eenmaal warm is? ;)

als je wilt kunnen we wel iets afspreken, dan kijken we ff samen
 
Laatst bewerkt:
Hi Mr Roestendoenze....

Ik zie dat jij regio Eindhoven woont. ikzelf woon in Oude gracht nabij Maxima medisch Center
Eindhoven, vanuit Son net voor de ring links.
Woon je en beetje in de buurt ??

Ik kocht de motor van iemand uit Amstelveen, heeft alles aangepakt jaren aan gewerkt
hij verkocht hem omdat ie nieuwe Harley 1600cc gekocht had.

Toen ik hem kocht liep motor niet, zat vlg. hem storing in de elektra .
Ik gooide er thuis benzine in en hij starte meteen.
Hij had motor gestald 1 jaar en waarschijnlijk was de benzine verdampt.
Heb betaald 2300 euro , taxatie kwam uit op 4300 euro.
Heb er nu ca. 250 met gereden, opvallend is de slechte voorrem, blokken nieuw
maar dit schijnt orgineel te zijn.

Ik ben over anderhalve week weer thuis nu nog op vakantie.

Peter
 
He goedemiddag! Ik ben begonnen aan mijn cb500 1974, weet iemand hier een site waar ze pakkingen leveren ? Alvast bedankt
 
Hoppa besteld, weet je toevallig ook of een voorvork van een nieuwer model honda (vfr-cbr) of iets dergelijks er zo plug en play op kan?
 
Ik heb een HONDA CB250G en een HONDA CB 400 F
Vlg. mij ziet er dezelfde remschijf en remklauw op.
De CB250 remt voor toch duidelijk stukken beter als de CB 400
Op de CB250 zit een stalen remleiding en op de CB400F een nieuwe
orginele rubberen.
Kan het verschil daarin zitten ???


Peter
 
zal vooral in de rempomp zitten en waarschijnlijk ook betere klauw

staalomvlochten leiding gaat die niet harder van remmen. Tenzij je de hendel nu tegen het handvat krijgt met een hand.

Al terug van vakantie?
 
Hi Mr Roestendoenze,

Ik ben dinsdag weer thuis, ik stuur je dan wel een e mailtje
Dan kunnen we samen even kijken naar de Honda 400 F, of we de afstelschroef kunnen vinden.
als je tijd hebt, hoeft uiteraard niet voor niks.
Ik heb er al FORTE carbaruteurreiniger ingedaan, maar heb nog maar een km of 25 gereden nadien.




Peter

Peter
 
Ik heb vandaag de motoren van P_Vervoort in het echie mogen aanschouwen.

Erg mooi spul heeft hij staan. :Y


De 400f is net zo mooi als de mijne 19 jaar geleden toen ik die aanschafte. ;)

Maar hij loopt inderdaad niet helemaal zoals het hoort. Binnenkort dus een sleutelafspraak maken bij mij thuis en kijken wat we kunnen opsporen. Eerste inspectie wat ik zonder gesleutel kon doen geeft een goeie indruk dat de vorige eigenaar alles behoorlijk op orde heeft gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
OK MR. Rdz, Zo zie je maar weer small world, je werkt toevallig net om de hoek bij mij.
Ik denk dat we met jou expertise er wel uit komen..... van elektra weet ik zelf weinig.
Ja de vorige eigenaar heeft er nogal wat tijd in gestoken.
Van 2 Cb400f bikes er 1 gemaakt met nogal wat nieuwe delen.
Ik schat dat er wel voor 2500 onderdelen op gezet zijn incl. de uitlaat-velgen-schakelaars
etc.

Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan