Bluetooth Headsets

Wel dikke winst voor hem :P
Kon wel eens tegen vallen, denk b.v. aan de btw die erin zit. En die er in principe ook voor een particulier op komt als de je pakket uit China in NL binnenkomt. Je kunt geluk hebben dat het zo doorkomt, je kunt ook inklaringskosten en btw moeten betalen.
 
Kon wel eens tegen vallen, denk b.v. aan de btw die erin zit. En die er in principe ook voor een particulier op komt als de je pakket uit China in NL binnenkomt. Je kunt geluk hebben dat het zo doorkomt, je kunt ook inklaringskosten en btw moeten betalen.

klopt..Ik had mazzel.
 
Ik heb zelf inmiddels wat ervaring met de Midland BT NEXT. Best een dure set maar zeer over te spreken. Geluidskwaliteit en bedieningsgemak is eigenlijk onder vrijwel alle omstandigheden perfect. Evenals het volume. De Bas van de muziek is ook erg goed te noemen in de helm.

Heb verder de Midland gebruikt met afrijden (Porto van de rijschool op de AUX aansluiting) en hier wederom ook hele goede ervaringen mee gehad. *D
 
Zo thuis en serieus aan het zoeken nu ook hier.
Herinnerde me ineens aan toen ik vriendinlief kwijtraakte op de snelweg omdat zij niet kon invoegen :P

Maar ik zoek dat wel iets wat ik hier in NL kan krijgen, dus zeg een Scala Rider, Sena, whatever.
Zit voornamelijk te kijken naar de Scala Rider Q1 maar ik kan daar niet echt een afstand bij vinden.
En anders moet ik toch voor een Scala Q3 gaan of een ander vergelijkbaar merk
 
De nieuwe Sena SMH5 FM (met FM radio en 700 ipv 400 meter intercom bereik) is vrij goedkoop te krijgen via ebay en werkt super, tot 140km/u prima verstaanbaar maar is waarschijnlijk wel afhankelijk van je helm, plaatsing speakers etc etc.
 
Midland BT City eerder teruggestuurd. Nu weer een nieuw exemplaar binnen gekregen. Tot dusver werkt het goed.

Ben er blij mee en kost niet de wereld. 110e

Er zit een bedrade en stengelmicrofoon bij. op dit moment nog niets aangesloten, aangezien ik hem alleen voor navigeren gebruik.
 
Zou heel mooi zijn. Alvast bedankt ;)

Vrijdagmiddag pakketje binnen gehad met daarin de 2x Interphone 800M.
Uitgepakt, beetje geprobeerd hoe het pairen werkte en vervolgens opzijgelegd om op zaterdag in te gaan bouwen.

Op zaterdag samen met gebruiker BDT de headsetjes ingebouwd. Ik in mijn Caberg Duke (systeemhelm) en hij in zijn Shark S700-s (integraalhelm).
Inbouwen ging niet super makkelijk, maar waren met een uurtje beide wel klaar ermee.

Binnenin was bij mij vooral het probleem om de microfoon stengel achter m'n voering weg te werken. Aan de buitenkant sluit de klem waar je de headset in klikt niet goed aan op mijn helm, omdat deze een soort V-profiel heeft, waar de klem overheen moet. Zit nu bovenaan met ongeveer een centimeter ruimte t.o.v. waar die onderaan klemt.

Goed, nu het setje zelf.

Heb zowel zaterdag als zondag testgereden ermee. Op zaterdag een wat langere rit met oordoppen in (Alpine Motosafe) en zondag een wat kortere rit, maar wel op verschillende snelheden.

De kwaliteit van het geluid is bij lage snelheid goed, erg goed verstaanbaar met snelheden tot de 50. Hierboven moet je al meer focussen om de woorden te onderscheiden, en boven de 70 is het (in ieder geval met mijn helm) door windgeruis eigenlijk niet meer te verstaan. BDT gaf aan bij 70 nog wel iets te kunnen horen, maar boven de 80 ook niets meer begreep van wat er gezegd werd.
Ook het verplaatsen van de speakertjes binnenin de helm hielp niet om hier verbetering in te krijgen.

Ik heb op zaterdag de headset zo'n 5 uur gebruikt, en op zondag een uurtje of 2 zonder tussentijds op te laden. Geluid werd duidelijk zwakker naarmate de batterij leger raakte en uiteindelijk viel deze dus uit, zonder nog even een piepje of iets te geven.

De headset werkt op intercom modus. Wil dus zeggen dat het hetzelfde werkt als een telefoon. Er is geen knopje nodig om iets te zeggen.

Conclusie:
Leuk setje als je tijdens het rijden in de stad even met je mede-rijder wat wil bespreken, maar als de snelheid wat hoger komt te liggen (lees: 60+) heb je er al snel niets meer aan.
 
Laatst bewerkt:
Vrijdagmiddag pakketje binnen gehad met daarin de 2x Interphone 800M.
Uitgepakt, beetje geprobeerd hoe het pairen werkte en vervolgens opzijgelegd om op zaterdag in te gaan bouwen.

Op zaterdag samen met gebruiker BDT de headsetjes ingebouwd. Ik in mijn Caberg Duke (systeemhelm) en hij in zijn Shark S700-s (integraalhelm).
Inbouwen ging niet super makkelijk, maar waren met een uurtje beide wel klaar ermee.

Binnenin was bij mij vooral het probleem om de microfoon stengel achter m'n voering weg te werken. Aan de buitenkant sluit de klem waar je de headset in klikt niet goed aan op mijn helm, omdat deze een soort V-profiel heeft, waar de klem overheen moet. Zit nu bovenaan met ongeveer een centimeter ruimte t.o.v. waar die onderaan klemt.

Goed, nu het setje zelf.

Heb zowel zaterdag als zondag testgereden ermee. Op zaterdag een wat langere rit met oordoppen in (Alpine Motosafe) en zondag een wat kortere rit, maar wel op verschillende snelheden.

De kwaliteit van het geluid is bij lage snelheid goed, erg goed verstaanbaar met snelheden tot de 50. Hierboven moet je al meer focussen om de woorden te onderscheiden, en boven de 70 is het (in ieder geval met mijn helm) door windgeruis eigenlijk niet meer te verstaan. BDT gaf aan bij 70 nog wel iets te kunnen horen, maar boven de 80 ook niets meer begreep van wat er gezegd werd.
Ook het verplaatsen van de speakertjes binnenin de helm hielp niet om hier verbetering in te krijgen.

Ik heb op zaterdag de headset zo'n 5 uur gebruikt, en op zondag een uurtje of 2 zonder tussentijds op te laden. Geluid werd duidelijk zwakker naarmate de batterij leger raakte en uiteindelijk viel deze dus uit, zonder nog even een piepje of iets te geven.

De headset werkt op intercom modus. Wil dus zeggen dat het hetzelfde werkt als een telefoon. Er is geen knopje nodig om iets te zeggen.

Conclusie:
Leuk setje als je tijdens het rijden in de stad even met je mede-rijder wat wil bespreken, maar als de snelheid wat hoger komt te liggen (lees: 60+) heb je er al snel niets meer aan.


thnx voor dit te laten weten ;)
denk dat dit voor ons goed genoeg is wij rijden offroad in de bossen is de snelheid niet mega hoog.



de bevestiging brengt me wel iets wat in twijfel.
Jij had dit setje op ebay gekocht toch ?
Heb je miss nog een linkje daarvan ?

nogmaals thnx voor t te laten weten hoe je eerste indruk was/is.
 
Vrijdagmiddag pakketje binnen gehad met daarin de 2x Interphone 800M.
Uitgepakt, beetje geprobeerd hoe het pairen werkte en vervolgens opzijgelegd om op zaterdag in te gaan bouwen.

Op zaterdag samen met gebruiker BDT de headsetjes ingebouwd. Ik in mijn Caberg Duke (systeemhelm) en hij in zijn Shark S700-s (integraalhelm).
Inbouwen ging niet super makkelijk, maar waren met een uurtje beide wel klaar ermee.

Binnenin was bij mij vooral het probleem om de microfoon stengel achter m'n voering weg te werken. Aan de buitenkant sluit de klem waar je de headset in klikt niet goed aan op mijn helm, omdat deze een soort V-profiel heeft, waar de klem overheen moet. Zit nu bovenaan met ongeveer een centimeter ruimte t.o.v. waar die onderaan klemt.

Goed, nu het setje zelf.

Heb zowel zaterdag als zondag testgereden ermee. Op zaterdag een wat langere rit met oordoppen in (Alpine Motosafe) en zondag een wat kortere rit, maar wel op verschillende snelheden.

De kwaliteit van het geluid is bij lage snelheid goed, erg goed verstaanbaar met snelheden tot de 50. Hierboven moet je al meer focussen om de woorden te onderscheiden, en boven de 70 is het (in ieder geval met mijn helm) door windgeruis eigenlijk niet meer te verstaan. BDT gaf aan bij 70 nog wel iets te kunnen horen, maar boven de 80 ook niets meer begreep van wat er gezegd werd.
Ook het verplaatsen van de speakertjes binnenin de helm hielp niet om hier verbetering in te krijgen.

Ik heb op zaterdag de headset zo'n 5 uur gebruikt, en op zondag een uurtje of 2 zonder tussentijds op te laden. Geluid werd duidelijk zwakker naarmate de batterij leger raakte en uiteindelijk viel deze dus uit, zonder nog even een piepje of iets te geven.

De headset werkt op intercom modus. Wil dus zeggen dat het hetzelfde werkt als een telefoon. Er is geen knopje nodig om iets te zeggen.

Conclusie:
Leuk setje als je tijdens het rijden in de stad even met je mede-rijder wat wil bespreken, maar als de snelheid wat hoger komt te liggen (lees: 60+) heb je er al snel niets meer aan.

Dat had ik in het begin ook maar dit heb ik opgelost op de volgende manier, op de mic zat zit dus een pluizen bol die heb ik er af gehaald en toen bleek de behuizing aan beide zijden een opening te hebben degene aan de kant van mijn mond open gelaten en de andere kant dicht gemaakt met tape vervolgens de pluizen bol er weer over en het geluid is sinds dien echt geweldig ook bij hoge snelheid! :]
 
Vrijdagmiddag pakketje binnen gehad met daarin de 2x Interphone 800M.
Uitgepakt, beetje geprobeerd hoe het pairen werkte en vervolgens opzijgelegd om op zaterdag in te gaan bouwen.

Op zaterdag samen met gebruiker BDT de headsetjes ingebouwd. Ik in mijn Caberg Duke (systeemhelm) en hij in zijn Shark S700-s (integraalhelm).
Inbouwen ging niet super makkelijk, maar waren met een uurtje beide wel klaar ermee.

Binnenin was bij mij vooral het probleem om de microfoon stengel achter m'n voering weg te werken. Aan de buitenkant sluit de klem waar je de headset in klikt niet goed aan op mijn helm, omdat deze een soort V-profiel heeft, waar de klem overheen moet. Zit nu bovenaan met ongeveer een centimeter ruimte t.o.v. waar die onderaan klemt.

Goed, nu het setje zelf.

Heb zowel zaterdag als zondag testgereden ermee. Op zaterdag een wat langere rit met oordoppen in (Alpine Motosafe) en zondag een wat kortere rit, maar wel op verschillende snelheden.

De kwaliteit van het geluid is bij lage snelheid goed, erg goed verstaanbaar met snelheden tot de 50. Hierboven moet je al meer focussen om de woorden te onderscheiden, en boven de 70 is het (in ieder geval met mijn helm) door windgeruis eigenlijk niet meer te verstaan. BDT gaf aan bij 70 nog wel iets te kunnen horen, maar boven de 80 ook niets meer begreep van wat er gezegd werd.
Ook het verplaatsen van de speakertjes binnenin de helm hielp niet om hier verbetering in te krijgen.

Ik heb op zaterdag de headset zo'n 5 uur gebruikt, en op zondag een uurtje of 2 zonder tussentijds op te laden. Geluid werd duidelijk zwakker naarmate de batterij leger raakte en uiteindelijk viel deze dus uit, zonder nog even een piepje of iets te geven.

De headset werkt op intercom modus. Wil dus zeggen dat het hetzelfde werkt als een telefoon. Er is geen knopje nodig om iets te zeggen.

Conclusie:
Leuk setje als je tijdens het rijden in de stad even met je mede-rijder wat wil bespreken, maar als de snelheid wat hoger komt te liggen (lees: 60+) heb je er al snel niets meer aan.

Ik geloof dat wij hetzelfde setje hebben, alleen ik heb dan de 500m uitvoering.
Ook heb ik dezelfde helm.

De geluidskwaliteit is goed te noemen tot 120 km/h.
Gisteren met de wind in het gezicht werd het inderdaad iets minder maar het was nog steeds goed te horen.

1PLUS: ik heb een windscherm.
 
Dat had ik in het begin ook maar dit heb ik opgelost op de volgende manier, op de mic zat zit dus een pluizen bol die heb ik er af gehaald en toen bleek de behuizing aan beide zijden een opening te hebben degene aan de kant van mijn mond open gelaten en de andere kant dicht gemaakt met tape vervolgens de pluizen bol er weer over en het geluid is sinds dien echt geweldig ook bij hoge snelheid! :]


:} voor deze tip.
 
thnx voor dit te laten weten ;)
denk dat dit voor ons goed genoeg is wij rijden offroad in de bossen is de snelheid niet mega hoog.



de bevestiging brengt me wel iets wat in twijfel.
Jij had dit setje op ebay gekocht toch ?
Heb je miss nog een linkje daarvan ?

nogmaals thnx voor t te laten weten hoe je eerste indruk was/is.

Een paar pagina's terug staan de links.
 
Dat had ik in het begin ook maar dit heb ik opgelost op de volgende manier, op de mic zat zit dus een pluizen bol die heb ik er af gehaald en toen bleek de behuizing aan beide zijden een opening te hebben degene aan de kant van mijn mond open gelaten en de andere kant dicht gemaakt met tape vervolgens de pluizen bol er weer over en het geluid is sinds dien echt geweldig ook bij hoge snelheid! :]

Die andere opening is juist bedoeld om het windgeluid uit te filteren.
Blijkbaar werkt dat in jouw setup dus niet goed.
Misschien door de positie van de microfoon?
Afplakken kan inderdaad helpen.
 
Die andere opening is juist bedoeld om het windgeluid uit te filteren.
Blijkbaar werkt dat in jouw setup dus niet goed.
Misschien door de positie van de microfoon?
Afplakken kan inderdaad helpen.

Hahaha nou bij ging hij er door fluiten bij hogere snelheden en veel wind geruis en nu is het zo zuiver dat het lijkt alsof m'n vrouwtje in mijn hoofd zit.... :o
 
Wel, waar het hart van vol is, loopt de helm van over.
Die Bluetooth sets zijn toch niet van het merk "Love is in the Air" ?
************
Jullie moeten een eigen fabriek gaan opstarten in China, neem dan direct wat rollen plakband mee, om de productie op punt te zetten.
Ik ben wel een beetje jaloers. Ik bezit zelf een duurdere Interphone F3S in duo-set voor bijrijder.
Is duurder maar duurzaam en echt goed werkend, ook op snelheid (140-150 bij windstil, 120-130 bij wind). Maar het is natuurlijk van heel groot belang ook hoe en in welke helm je het inbouwt.
Een juiste plaatsing van de speakers ter hoogte van het oor, een helm met gesloten kinstuk, de juiste plaatsing van de microfoon, dat zijn heel belangrijke elementen die voor een groot gedeelte het succes uitmaken van je helmset.
 
Net een set cardo Scala Q1 in onze helmen gemonteerd, een werkje van niks, en alles werkt ook nog eens gelijk, en in goede kwaliteit !!
Tomtom -> Bluetooth set :Y
Telefoon -> Bluetooth set :Y
FM radio :Y
Communicatie met duo :Y
En dat voor een luizige € 199,- :}
 
:} voor deze tip.
Hey mate! Wat zie ik nou!? De BB weg en een dikke toerbuffel gekocht :o
Mijn VFR is ook verkocht trouwens.. rij nu alleen nog op oude barrels ;)
En weer verhuisd, woon nu (met Michelle!) in Rijswijk



OT:

Gisteren mijn e-bay V6 Interphone '1200m' setje ontvangen (ook mazzel) en ingebouwd.
Eerste indruk: prima bouwkwaliteit van de unit zelf.
De bevestigingsclips zijn matig en de verbinding clip-unit zelf is ook dubieus als je het mij vraagt. Tip voor wie hem ook heeft: de dubbelzijdige tape is van k*t-kwaliteit, vanmorgen lagen beide units netjes naast de helm! Dus direct vervangen door beter spul.

Maar goed: units gepaired aan telefoon en onderling. Is even uitvogelen maar nu easy.
Vanmorgen eerste ritje met muziek: genieten tot ca 60km/u. Daarboven veel windruis. Let wel: ik zat op een XL500R: dus 0,0 windbescherming. Helm: Arai Viper GT
We hebben de intercomfunctie nu alleen nog in de huiskamer getest, vanavond eens voor het echie doen :Y

Wat trouwens een beetje misleidend is aan die advertentie: je kan dus niet met 6 man tegelijk met elkaar l*llen. Je kan 6 andere units pairen en dan kiezen. Dus wel met 6 man kletsen, maar slechts met 1 ander tegelijk. Om te wisselen moet je dan op het juiste knopje drukken. Beetje jammer... maar ok
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan