MPH teller ombouwen naar KM/h Fireblade SC33

BertHonda

Die hard MF'er
14 mrt 2010
277
0
Beste mensen, al even gezocht hier maar kan het zo niet vinden.

Gisteren een hele mooie SC33 gekocht waar ik heel blij mee ben, na 3,5jaar op een CBR600F is dit toch heel wat anders. Ik heb 1 vraagje en dat gaat, zoals de titel al zegt over de tellers.

De Blade is in 2001 ingevoerd vanuit de USA, niets mis mee. Hij heeft alleen een MPH teller unit, weet iemand of het mogelijk is om er een Km/h unit in te zetten. Of anders weet iemand van die stikkertje te koop die je op of in de teller kunt plakken.

Er staat wel een Km/h aanduiding bij in maar dat is haast niet te lezen.

BVD.
 
Als het goed is heb ik een tellerunit gekocht hier op het forum voor een wel heel schappelijke prijs..

Het is gewoon plug and play als ik het goed hen toch?
 
Damn Jeroen, ik wou dat je dat net een dag eerder had gepost. Maar goed, ik heb een complete unit gekocht dus dat is ook prima. Ik heb alleen geen idee wat de kilometerstand van de unit is.
 
Damn Jeroen, ik wou dat je dat net een dag eerder had gepost. Maar goed, ik heb een complete unit gekocht dus dat is ook prima. Ik heb alleen geen idee wat de kilometerstand van de unit is.

Het vervangen van de schijven is overigens k.u.t. Je moet de wijzers losmaken en zorgen dat je ze exact op dezelfde manier weer terug zet. Dat is erg moeilijk.

Eigenlijk nog wel een beetje te doen met de kilometerteller en de toerenteller. Maar met de temperatuurmeter is het erg moeilijk om de naald weer precies goed te krijgen. Ik heb meer dan een uur met een speld zitten prutsen en het eigenlijk nooit meer goed gekregen (lees: opgegeven om het nog goed te krijgen ;)).
 
Laatst bewerkt:
Heb de teller unit ontvangen en er gelijk ingezet. Alles werkt perfect, deze teller heeft een kilometerstand van ongeveer 46.000. Origineel had de motor 17.000 mijlen gereden maar dat vind ik niet zo'n probleem. De originele unit houd ik bij de motor..

patbusa bedankt voor de snelle afwikkeling, ik ben er blij mee.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan