Rubbers "vernieuwen"

Klickstart

MF veteraan
21 aug 2003
5.058
36
Tongeren (Limburg, BE)
Kan dit?
Ik heb hier aan het luchtilterhuis van mijn XTZ750 twee rubberen buizen die over de carbs moeten geschoven worden.
Ze zijn wat stug en vervormd waardoor het monteren niet goed meer lukt.
Is het mogelijk om deze weer wat te versoepelen en in vorm te krijgen zodat ze weer gemakkelijker te monteren zijn? Ze kosten nogal veel geld, vandaar.

002784.gif
 
Dank mannen !
De constructie van deze luchtfilter is zo dat je de rubbers er in moet laten om te verwarmen anders zijn die weer afgekoeld voor je echt monteren kunt, dus emmer heet water ging niet.
Ik heb ze dan droog, met de föhn (verfbrander met meerdere standen) goed warm gemaakt. Remvet op de rubbers en de carbdelen en zo, samen met mijn vriend erop gekregen. Het ging zeer moeilijk, maar het ging. Oef !
 
Had het zelfde probleem met een xl250r laatst (1 carb). De luchtfilterzijde ging er niet op als de inlaatkant erop zat en vice versa. De 'rubberen' rand die erom moest voelde ook als een stuk hard plastic.

De rubbers heb ik in een bakje met net-niet-kokend water gelegd voor 2 min.

Daarna zsm monteren. Ze blijven 1 min soepel, daarna worden ze weer zoals ze waren.

Weet niet of dit ook voor jou helpt, maar ik heb eerst de buis op de carb gemonteerd en daarna de andere kant terug het luchtfilterhuis in duwen.
 
Laatst bewerkt:
Hahahaha zeker nooit meer gebruikt want als je dat gebruikt glij je er constant vanaf ...en oja NOOIT OP JE LAK SPUITEN SILICONEN SPRAY

of op je zadel _O- })

Klopt, in het begin extreem glibberig, maar dat was er ook snel weer vanaf, de soepelheid van het rubber is blijvend. Bijzonder spul.

Wat betreft op de lak spuiten, dat doe ik wel, ik probeer alleen de zijkant van de tank zoveel mogelijk vrij te houden van siliconen want dat wordt inderdaad ook glibberen en glijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan