MTB/van der Ven zijspannen-topic!

Breed traag duits hok.

  • Hoera, weer een Beemer erbij!

    Stemmen: 2 6,7%
  • Kras op met je mof!

    Stemmen: 1 3,3%
  • Maakt me niet uit, als het maar 3 wielen heeft.

    Stemmen: 8 26,7%
  • Pfffffffffffffffff weer een poll.

    Stemmen: 7 23,3%
  • Waar heeft die gek het over?

    Stemmen: 5 16,7%
  • Welkom Bosso, je lijkt me een geschikte peer.

    Stemmen: 7 23,3%

  • Totaal aantal stemmers
    30
Nou, op dit moment zit ik nog bij m'n maat op de bank bij te komen van het Elefantentreffen. De foto's komen later, eerst moet mijn camera schoongemaakt worden, want die zit onder de modder, zoals alles ongeveer onder de modder zit. Verder een prima treffen gehad met bijzonder goed verwarmde tent.
BTW weet iemand of DAF400 ook op het Elefanten was? Ik heb daar een nederlands span gezien met een DAF motor.

ik was er niet, en ik heb ook geen daf motor onder mijn zijspan.
Wel een leuk idee :)
 
FF oma een schop geven :+

Ik heb me laten vertellen dat dit ook een Jos van de Ven is. Weten jullie dat :?

imag0908o.jpg
 
volgens mij is dit geen van der ven bak, deze is alleen in deze uitvoering germaakt(zie foto) en een smallere variant met dezelfde looks
full
 
tja meneer van der ven maakte geen stickers, overigens is de hele ombouw van de motor orgineel eml dus niet helemaal onterecht geplakt.
 
Tja meneer van der ven maakte geen stickers, overigens is de hele ombouw van de motor orgineel eml.

Dit laatste heb ik al vaker gehoord/gelezen, dus het zal wel waar zijn. Zoveel sjoege heb ik er nou ook weer niet van.
Even wat anders, wat vinden jullie van mijn nieuwe zijspanwieltjes? Het linker wieltje heb ik even opgepoetst, en zie wat een schoonheid tevoorschijn komt ;) . Lekker vette 165/70R10 bandjes erom heen, en mijn eerste significante update is een feit. :W

Foto-4M6XT4CX.jpg
 
Laatst bewerkt:
Netjes, Voor onder de bak neem ik aan? 10" onder de motor is wel heel laag.

Was ook mijn eerste plan, maar ik kon het lowridertopic nergens vinden :( . Ennieweej, vandaag het wieltje omgewisseld, en het resultaat valt me niet tegen.

Voor.
Foto-UUDX6BPP.jpg


Na.
Foto-7AMESP7T.jpg


En dan nu; de wet tot behoud van ellende.
Foto-MDMAE8CA.jpg


Het LM velgje is dusdanig breder dat de band buiten het spatboord uitsteekt, en bij het inveren de rand raakt. Dus even bij Pa-Bosso een decoupeerzaag opzoeken en de rand een centimeter ruimer maken.
 
Laatst bewerkt:
Was ook mijn eerste plan, maar ik kon het lowridertopic nergens vinden :( . Ennieweej, vandaag het wieltje omgewisseld, en het resultaat valt me niet tegen.

En dan nu; de wet tot behoud van ellende.
[afbeelding]

Het LM velgje is dusdanig breder dat de band buiten het spatboord uitsteekt, en bij het inveren de rand raakt. Dus even bij Pa-Bosso een decoupeerzaag opzoeken en de rand een centimeter ruimer maken.

Zoals een aantal weten heeft hevu hier een passende oplossing voor gemaakt in het verleden
 
Om ook maar eens wat toe te voegen: dit word ook weer zo'n project....
Deze wordt omgebouwd tot winter-bak. Er komt een nieuw frame onder (met 14 of 15" wiel), rekken erop voor extra wielen en bagage en er komt een kachel in. Het komt naast een BMW te hangen.

Het roestige originele v/d Ven frame, compleet met 10" wiel mag voor de oud-ijzer-prijs weg.

full
 
Hela, dit lijkt me die 1zitter die een jaar geleden op marktplaats stond. :) Ennieweej, welkom bij de kleinste subclub van M-F.nl *O*
 
Laatst bewerkt:
Hela, dit lijkt me die 1zitter die een jaar geleden op marktplaats stond.

Klopt, hij had nog meer spullen, o.a. een 15" bandje. Ik zag toen ook dit zijspan voor oud vuil in z'n tuin liggen. Kon ik niet aan me voorbij laten gaan. Want deze bakken worden inmiddels weer mooi door hun lelijkheid :Y En nu ligt ie nog even bij mij voor oud vuil in de tuin.... O-)
 
Om ook maar eens wat toe te voegen: dit word ook weer zo'n project....
Deze wordt omgebouwd tot winter-bak. Er komt een nieuw frame onder (met 14 of 15" wiel), rekken erop voor extra wielen en bagage en er komt een kachel in. Het komt naast een BMW te hangen.

Het roestige originele v/d Ven frame, compleet met 10" wiel mag voor de oud-ijzer-prijs weg.

[afbeelding]

Is dat wel zo'n sterke bak dan? Lijkt me een beetje een slap dun ding, maar kan me vergissen natuurlijk.
 
Hé Bosso, omdat je er al eens naar gevraagd hebt, ter info; zaterdag a.s. is het weer feest bij the Lost Ones :)


ik ga er denk ik des middags even kijken, bij het dragracen. Ik ben dan zeer waarschijnlijk niet met het span, omdat ik samen met een motorloze maat ga, en we allebei de kids bij hebben. Hierdoor spant het er ook nog effe om of we nog gaan, ik ga niet heel de middag in de regen staan met m'n meiden.
 
Laatst bewerkt:
Hé Bosso, ik ga niet heel de middag in de regen staan met m'n meiden.

En ik ga ook niet heel de middag in de regen staan met jouw meiden! _O-
Wat het weer aangaat, ik heb hier thuis nog genoeg te doen, dus het moet wel mooi weer worden wil ik naar Zierikzee komen. Waarschijnlijk ga ik 's avonds wel even kijken. Of ik er ergens kan blijven slapen :z zie ik dan wel.
 
Ik kan je voor morgenavond helaas geen plekje aan bieden :$ Ik kan morgenavond ook niet naar de club -O-
 
Oma in beeld, te weinig gepost, Zunige Zeeuwen, Bolussen en Beemerbakken, ik ga hier is effe op de loer liggen, komt er wellicht nog eens wat voorbij, haren op de dijk! :W
 
Is dat wel zo'n sterke bak dan? Lijkt me een beetje een slap dun ding, maar kan me vergissen natuurlijk.

Net wat je zegt, 'een dun slap ding' maar dat duidt (Freudiaans) niet op het zijspan. Evenwel is het een sterke bak. *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan