Het Grote ONK Supermono topic deel 2

N.a.v. Een discussie betreft inschrijfgeld voor een supermono wedstrijd in het topic van Maarten ben ik benieuwd naar wat het gemiddelde budget is om een jaar te kunnen rijden in de supermono klasse.
Aanschaf van de motor en kleding hier buiten gelaten.
Is sponsoring haast een vereiste om het betaalbaar te houden of kun je met een bescheiden budget je toch een jaar vermaken?

Groeten

Jeroen

Hoi,

Supermono rijden is binnen de wegrace nog 1 van de klasse´s die betaalbaar is! Ja het inschrijfgeld is erg hoog zeker als je dit afzet tegen de rijtijd die je krijgt. Zelf een Motor bouwen is ook niet echt goedkoop en een Motor kopen die op nivo is kost ook redelijk wat Geld.

Voor een beginnende rijder is het beter om een straatfiets te kopen en deze langzaam om te bouwen naar een "volwaardige" supermono. De Mz Skorpion is daarvan het beste voorbeeld. Doordat onze klasse zo laagdrempelig is vallen de kosten wel mee. Belangrijk is dat je weet wie je kan aanspreken voor technische ondersteuning, het prepareren van het blok kost gewoon een hoop Geld! Daarom moet je niet het wiel proberen uit te vinden Maar andere monomannen aanspreken, bv ik help veel mannen met krukkassen,koppen en boren honen van cilinders. Zo blijft er Geld over voor inschrijvingen en mooie stikkers op de kuip:-)

Wim
 
Kwam dit nog tegen op het web. Een Tl1000r blok omgebouwd naar supermono.
Wellicht een beetje zwaar maar toch leuk. :Y
full
 
...kan ik echt van genieten!
:^ Zeker.

Vandaag me frame met nieuwe achterbrug en cnc voet stepjes opgehaald bij vvm, alles is weer netjes pas en gelast dus we kunnen weer verder met bouwen.
Vandaag gelijk maar mee begonnen. Heb van houd een mal gemaakt voor me subframe hou het zitje moet komen, morgen mee verder en van aluminium maken. :)


full
 
Ziet er goed uit, en zo te zien maar goed dat je de originele tank niet gaat gebruiken.
Dan had die schokbreker nooit uitgekomen.

Ik ga straks als de voorkant klaar is ook een subframe voor die kont maken, maar ik maak hem zoals ik hier elders op het forum heb gezien.
Gewoon met Ducktape en van die gele electriciteitsbuis.
Als dat uit lijkt te komen ga ik pas aluminium zagen.

Maar hoe zit die kont er nu op?
Heb je een plaat op de bestaande gaten zitten en daar nieuwe bevestigingsgaten in gemaakt?
Een soort van abdapter ofzo?
Dan is het toch gewoon aan de binnenkant wat natten er tegenaan en klaar, helemaal geen frame.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, en zo te zien maar goed dat je de originele tank niet gaat gebruiken.
Dan had die schokbreker nooit uitgekomen.

Ik ga straks als de voorkant klaar is ook een subframe voor die kont maken, maar ik maak hem zoals ik hier elders op het forum heb gezien.
Gewoon met Ducktape en van die gele electriciteitsbuis.
Als dat uit lijkt te komen ga ik pas aluminium zagen.

Maar hoe zit die kont er nu op?
Heb je een plaat op de bestaande gaten zitten en daar nieuwe bevestigingsgaten in gemaakt?
Een soort van abdapter ofzo?
Dan is het toch gewoon aan de binnenkant wat natten er tegenaan en klaar, helemaal geen frame.

Nee kijk het zit zo, ik heb de vorm die hij moet worden van hardboard uitgezaagd en deze op de bevestigings punten gemonteerd.
Morgen leg ik de platen op een plaat aluminium en zaag deze uit.
Vervolgens komt er een bodem en boven kant op en gaat dit subframe ook gelijk mijn benzine tank worden. Vandaag ging het er meer om de lijn van het zitje mooi uit te lijnen.
full
 

je gaat wel moeten kijken dat dat zitje een stuk korter wordt. volgens het reglement mogen er geen (kuip)delen uitsteken voorbij een verticale lijn tegen de achterband. Nu met die punt achteraan is dat ook gewoon gevaarlijk... Dus hoe ben je zinnens om dat in te gaan korten? Gaat ook mooier zijn trouwens.

Wel goed idee van de tank als subframe te gebruiken, staat bij mij ook op de "to-do" lijst. Let wel op met alu tank dat je ze op een of ander trilling-dempend materiaal monteert.
Gaat de tank niet veel te groot worden trouwens en de massa-verdeling wel erg ver naar achteren leggen?

grtz

MJ
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan