Versnellingsindicator

manou

Rookie
8 jul 2012
19
0
Hallo,

Ik zou graag op mijn FZ6 een versnellingsindicator willen laten zetten.
Ik heb vaak het probleem dat ik niet meer weet in welke versnelling ik rijd, klinkt een beetje knullig, maar ja volgens mij ben ik niet de enigste die dit heeft gezien de vraag naar deze indicators.

Maar heeft iemand ervaring met zo'n digitaal apparaatje?
Ik heb gehoord dat ze toch wel storingsgevoelig zijn.
 
Zaterdag had mijn monteur even tijd om de versnellingindicator te monteren.
Ziet er superstrak uit en ik heb bij het ophalen van de motor ook even kunnen testen hoe het met de waterdichheid zit, wat een plensbui ha ha. :X
Nou waterdicht istie wel.

Ook valt het me op dat hij als ik gewoon stilsta en de motor in zijn vrij heb staan of in zijn eerste versnelling, het ding net een fruitmachine is. ;)
Hij geeft pas een versnelling aan wanneer je ook daadwerklijk rijdt. :)
full
 
Tip:
Op alle motoren met analoge klokken hoef je alleen maar te kijken naar de onderlinge stand van de wijzers (dus niet rekenen aan de getalletjes, gewoon kijken welke wijzer voor of naloopt)

(observeer hoe ik mij bedwing te roepen "waar heb je in hemelsnaam een versnellingsindicator voor nodig" - want dat zou of topic zijn. Kennelijk is het handig voor beginnende bestuurders :+ 8-) )
 
Tip:
Op alle motoren met analoge klokken hoef je alleen maar te kijken naar de onderlinge stand van de wijzers (dus niet rekenen aan de getalletjes, gewoon kijken welke wijzer voor of naloopt)

(observeer hoe ik mij bedwing te roepen "waar heb je in hemelsnaam een versnellingsindicator voor nodig" - want dat zou of topic zijn. Kennelijk is het handig voor beginnende bestuurders :+ 8-) )

Hahahaha ja alleen beginnende bestuurders hebben dit nodig..... :W
Vandaar dat zelf de mannen in de GP onder andere Hayden en Rossi een Gipro op hun fiets hebben.... feit is gewoon dat wanneer je lat gas op een rotonde of bocht af komt stormen en je optimistisch een paar versnellingen terug trapt het wel eens wilt voorkomen dat je niet precies weet of het nou de tweede of derde versnelling is waar je in zit....

Persoonlijk erg goede ervaring met de Gipro, ondaks een bijna bejaarde fiets :+ bouwjaar 1996 was het in mijn geval een stekker in klikken en een kabeltje op de ecu verbinden. Bij nieuwere fietsen is het zelfs al mogelijk door 1 stekker aan te sluiten...
 
Je hebt gelijk - als Rossi een Gipro gebruikt op zijn 220-achterwiel-PK / slicks / circuit motor, dan kan ik eigenlijk ook niet zonder. Ik zie mijn dwaling, excuus :+ :W

Het heeft niks te maken met vermogen, banden of rijstijl....

Jij geeft in je post aan dat alleen een beginnende en dus onervaren bestuurder hier wat aan heeft en probeert vervolgens met sarcastische "lees niet dat ik schreeuw" argumenten aan te geven dat een ieder die een gear indicator gemonteerd heeft dus niet voldoende rijervaring heeft om zonder te kunnen.

Het punt dat ik probeer te maken is dat wat jij roept totale onzin is, mede omdat er meerdere mf-ers zijn die met een Gipro rijden...... des al niet te min ben jij natuurlijk geweldig en heb je dit systeem niet nodig met jouw ervaring...... Dat je nog niet in de MotoGP rijd is eigenlijk gewoon een wonder.....















:+
 
Tip:
Op alle motoren met analoge klokken hoef je alleen maar te kijken naar de onderlinge stand van de wijzers (dus niet rekenen aan de getalletjes, gewoon kijken welke wijzer voor of naloopt)

(observeer hoe ik mij bedwing te roepen "waar heb je in hemelsnaam een versnellingsindicator voor nodig" - want dat zou of topic zijn. Kennelijk is het handig voor beginnende bestuurders :+ 8-) )


zo dacht ik er ook over, nog nooit zo'n ding nodig gehad en denk het ook niet nodig te gaan hebben... O-) ;)



maar een ieder moet doen wat hem goed lijkt/geld kost. _O- :]
 
zo dacht ik er ook over, nog nooit zo'n ding nodig gehad en denk het ook niet nodig te gaan hebben... O-) ;)



maar een ieder moet doen wat hem goed lijkt/geld kost. _O- :]

Of je uiteindelijk wel of niet zon ding monteert is geheel je eigen keuze net als banden wel of niet proppen of olie wel of niet vervangen.... echter heeft dit niks te maken met rij-ervaring of het feit of je wel of niet een beginnende bestuurder bent. ;)
 
Of je uiteindelijk wel of niet zon ding monteert is geheel je eigen keuze net als banden wel of niet proppen of olie wel of niet vervangen.... echter heeft dit niks te maken met rij-ervaring of het feit of je wel of niet een beginnende bestuurder bent. ;)


weet je wat het vooral is;


de WOW factor, "kijk eens wat ik heb" 8-)




ik rijd al 15 jaar zowat en weet, hoor precies en voel precies waar ik "zit" door de toeren die de motor maakt met bijpassende snelheid, [onder andere] daar heb ik niet eens mijn RPM teller voor nodig,

en nee; ik ben zeker geen supermens.. _O-

tis een "gevoel" zullen we maar zeggen, :9




ik vind dit een beetje vergelijkbaar met het verhaal dat een beginnende automobilist zijn radio niet hard moet zetten omdat ie anders niet hoort hoeveel toeren de motor moet maken om fatsoenlijk te kunnen optrekken in 1e versnelling... _O-



niet dan? _O- :z ;)
 
Laatst bewerkt:
weet je wat het vooral is;


de WOW factor, "kijk eens wat ik heb" 8-)




ik rijd al 15 jaar zowat en weet, hoor precies en voel precies waar ik "zit" door de toeren die de motor maakt met bijpassende snelheid, [onder andere] daar heb ik niet eens mijn RPM teller voor nodig,

en nee; ik ben zeker geen supermens.. _O-

tis een "gevoel" zullen we maar zeggen, :9




ik vind dit een beetje vergelijkbaar met het verhaal dat een beginnende automobilist zijn radio niet hard moet zetten omdat ie anders niet hoort hoeveel toeren de motor moet maken om fatsoenlijk te kunnen optrekken in 1e versnelling... _O-



niet dan? _O- :z ;)


Ik ben het roerend met je on-eens....... of je het wel of niet wilt blijft uiteindelijk je eigen keuze.....

Blijf er bij dat het onzin is iemand (tussen de regels door) uit te lachen omdat het alleen voor onervaren bestuurders geschikt/noodzakelijk zou zijn..... daar ging het me om.... niet de discussie of het wel of geen nut heeft....



;)
 
Laatst bewerkt:
dat het voor een circuit heel anders is en wel wat kan toevoegen kan ik helemaal begrijpen, daar rijden ze op 1/100 secondes.

maar op de openbare weg heb je dat niet echt nodig.

*vind ik* :Y



maar daar ging het topic niet over,
TS veel plezier met je indicator. :]
 
Laatst bewerkt:
Het heeft niks te maken met vermogen, banden of rijstijl....

Jij geeft in je post aan dat alleen een beginnende en dus onervaren bestuurder hier wat aan heeft en probeert vervolgens met sarcastische "lees niet dat ik schreeuw" argumenten aan te geven dat een ieder die een gear indicator gemonteerd heeft dus niet voldoende rijervaring heeft om zonder te kunnen.


:+

Volgens mij drift de discussie lichtelijk off-topic, en dan is mede mijn schuld, erken ik.

maar - was jij niet degene die melde "Rossi heeft een Gipro dus.." ? daarmee aangevende dat juist zeer bekwame stuurlui behoefte hebben aan een indicator.

Ik meende dat die vergelijking niet helemaal geldig voor ons "normale" straatrijders.

Voorts beschouw ik mijzelf als een slechts middelmatig getalenteerde rijder, die nog veel bijleren moet.
Nogthans kan ik op een rotonde afrijden en, met behulp van de door de fabrikant welwillend gemonteerde toerenteller, redelijk inschatten of ik prettig in de powerband kom te zitten. De versnelling waarbij dat gebeurt interesseert me dan niet zo.

Voor MF'ers die circuit rijden kan de situatie heel anders zijn, ik heb geen enkele circuit ervaring.

Weer on topic: ik probeerde slechts te vermelden, dat een "poor mans gear indicator" kan worden verkregen door gewoon te letten op de relatieve standen van de wijzers (als je die nog hebt).
Dat werkt behoorlijk goed, en kost geen geld.

Zelf had ik daar pret van als ik op mn oude 900 Div naar de 6 wilde schakelen terwijl ik er maar 5 had. :o
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw rijdt op een FZ6 en ze heeft niet altijd zin om mee te moeten tellen... ;)

Ik moet zeggen dat ik op het circuit ook wel eens vergeet mee te tellen en dan is het toch ff met de billen knijpen als ik het scheivlak in rem en ik weet niet of ik in de juiste versnelling zit! :+

5D3_2511.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan