Onregelmatig stationair en tikken

Rufes

Rookie
26 mrt 2012
12
0
Nederland
Beste,

Dinsdag m`n motor naar de garage gebracht voor een onderhoudsbeurt. Woensdag deze weer opgehaald. Het gaat hierbij om een Yamaha R1 uit 2003

Vervangen/onderhouden:

- Olie vervangen.
- Oliefilter vervangen.
- Bougies vervangen.
- Bobines vervangen.
- Benzine additieven toegevoegd.
- Rem/koppelingsolie vervangen.

Woensdag, donderdag en vrijdag mee gereden, geen problemen kunnen ontdekken na de onderhoudsbeurt. Vandaag weer een stukje rijden maar merkte dat als ik stil sta bij een stoplicht dat de motor opeens onregelmatig stationair loopt. Na verloop van tijd begint hij ook licht te schokken/tikken wat je terug voelt in je rechter voetsteun. Toerental staat op de 1000 en loopt iets op naar de 1100/1200 en weer terug en weer naar de 1100/1200.

Dus weer even terug naar de garage. Echter staat er op zaterdag iemand alleen in de winkel, de eigenaar en vast personeel racen zelf op zaterdag dus waren er niet, en die jongen stond alleen in de winkel dus kon er geen testritje op maken, en gaf het advies om volgende week dinsdag maar terug te komen.

Nu mijn vraag, wat kan hier het probleem zijn? En is het verstandig om er nog mee verder te rijden? Omdat het nog even duurt voordat het dinsdag is zou ik graag willen weten wat het kan zijn, en misschien zelf kan verhelpen. Anders zit er niks anders op dan de motor te laten staan tot dinsdag |(

Graag hoor ik!
 
Laatst bewerkt:
wat t is weet ik niet maar verstandig is het nooit. Je kan meer kapot maken dan je denkt. Ik denk niet dat het heel erg is maar zou gewoon even tot dinsdag wachten. Kan een lichte vervuiling zijn maar ook verkeerde olie/oliefilter niet goed om maar even iets te noemen. Beter tot dinsdag wachten voor iets kleins, dan m 2 weken laten staan voor iets ergers
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan