Choke uit bij warme motor ijzer op ijzer geluid

kevinp

MF'er
5 apr 2012
30
0
Beste forumleden,

Misschien een apart probleem.
Maar ik ben in het bezit van een Suzuki GSX-r 750 uit 1999.
Ik heb een probleem.

bij het starten van de motor gebruik ik de choke (trek ik volledig naar mij toe) en ik start de motor, geen probleem...
Ik rijdt weg en naar mate de motor meer toeren gaat maken, en dus warmer wordt doe ik langzaam de choke uit (duw de hendel naar voren).
Picture029.jpg



Ik laat de choke op de helft staan, want als ik na 15minuten rijden de choke helemaal uit doe en ik sta stil voor bijvoorbeeld een stoplicht lijkt het net of er ijzer op ijzer gerommel uit de motor kom. Geef ik een beetje gas is het geluid weg of als ik de choke weer op de helft zet is het ook verdwenen.

Wie o wie heeft ideeën om dit op te lossen?

Alvast bedankt
 
Een choke is niets anders dan een smoorklep. Bij een koude start is een rijker mengsel gewenst. Om dit te bereiken word de luchttoevoer van het luchtfilter naar de carbs verkleind. Hierdoor krijg je een rijker mengsel (dwz: er zit meer benzine in het mengsel dan tijdens normaal gebruik)

lang lang geleden dat ik nog smoorkleppen ben tegen gekomen op carbu's van moto's. laatste was mijn Z650 denk ik.
 
Het olie level is ook op de helft. Er zit een beveiliging op de motor, als het olie level te laag is start de motor niet.

Ik weet niet hoe je hier bij komt, maar dat is complete onzin. Zelfs compleet zonder olie start hij nog gewoon.
Ik zou gewoon even ernaar laten luisteren door iemand die er verstand van heeft ipv ernaar te laten raden op een forum waar het grootste gedeelte ooit ergens een klok heeft horen luidden.
 
Een choke is niets anders dan een smoorklep. Bij een koude start is een rijker mengsel gewenst. Om dit te bereiken word de luchttoevoer van het luchtfilter naar de carbs verkleind. Hierdoor krijg je een rijker mengsel (dwz: er zit meer benzine in het mengsel dan tijdens normaal gebruik)

In 1914 wel ja, maar de techniek is inmiddels verder gegaan ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan