Aansluiten van een ledachterlicht met richtingaanwijzers

Kaleknar

MF'er
9 okt 2011
74
0
Lelystad
Ik heb een ledachterlicht met geeintergreerde richtingaanwijzers gekocht en het is gewoon stekker op stekker aansluiting en 2 draadtjes voor de linker en rechter knipperlicht alleen ik had hem aangesloten en ja hij doet niks ik doe wat fout maar wat wie heeft raad voor mij .

Het gaat om een thundercat uit 2000 voor het gemak.
Alle hulp is welkom
 
Hallo Broos.

Er zaten gewoon de standaard knipperlichten aan dus de gloeilampen.
Ik heb het gewoon aangesloten met de stekkerverbinding die is dan voor de gewone verlichting plus remlicht maar die doen het ook gewoon niet en daar kan toch weinig mee fout gaan lijkt mij .
Zal het dan een kwestie zijn van de stekkerverbinding dat de draadjes niet overeen komen ,ja ik ga niet echt met het stroom lopen stunten vandaar dat ik het hier vraag.
Ik kan ook wel wat foto,s maken maar ik weet niet hoe ik die hier op zet.
 
Als het plug and play is en er werkt niks dan zal er toch iets niet kloppen aan de bedrading.
Misschien mogelijk om via een aparte voeding/accu eea uit te proberen.
Bedrading van de motor zal groen en bruin zijn, dat is de + van de richtingaanwijzers.
En dan nog (waarschijnlijk) rood (rem) en geel of wit (standlicht), die zijn voor het achter en remlicht en dan hebben de richtingaanwijzers een massa per zijde en het achterlicht 3 draden, stand-, remlicht en massa.

Het nieuwe achterlicht zal 1 gemeenschappelijke massa hebben, en dan blijven er nog 4 draden over,
Stand-, remlicht en links en rechts.

En idd zoals eerder aangegeven zal je een "lastonafhankelijk" relais moeten plaatsen.
Die zijn rond de €25,- verkrijgbaar, met een originele stekker.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb net even de bedrading bekeken het zit als volgt:

het led achterlicht dus de plug and play stekker heeft de volgende kleuren:

Wit rood zwart
En de knipperlichten bedrading zijn geel en blauw.

Het standaard achter licht heeft de volgende kleuren:

Rood blauw zwart.

De voeding van de motor is:

blauw geel zwart.

ik hoop dat ik het een beetje duidelijk getypt hebt.
 
Mannen ik heb het voor mekaar het is net wat iemand al zei hier de plus en de min zaten omgekeert maar aangezien ik kleurenscheel ben duurde het even voor dat ik er iemand had bij gehaald maar allemaal erg bedankt voor de info zo nu op jacht naar led knippers voor de voor kant.
 
Ja sorrie dat bedoel ik die had ik er al bijbesteld maar was niet nodig alles is in het achterlicht ingebouwd helemaal goed nu op jacht naar mooie kleine richtingaanwijzers voor de voorkant van mijn thundercatje.
 
*D wie kan mij helpen. led knipperlichten. cat eye .
ik heb het probleem als ik links of rechts knipperlichten. aanzet knippert de andere lichtjes mee. hoe kan dat. ik heb. er ook een led relais. op zitten. maar dat is het.niet. ik hoop dat jullie me uit. dit probleem kunnen helpen. gr alex
 
*D wie kan mij helpen. led knipperlichten. cat eye .
ik heb het probleem als ik links of rechts knipperlichten. aanzet knippert de andere lichtjes mee. hoe kan dat. ik heb. er ook een led relais. op zitten. maar dat is het.niet. ik hoop dat jullie me uit. dit probleem kunnen helpen. gr alex


indicatielampje dashboard loshalen,


daarna 2 diodes gebruiken op indicatielampje :)
 
Laatst bewerkt:
Heb laatst twee Rizoma knipperlichtjes gehaald, hierbij zaten al de evt benodigde weerstanden bij. Even het bijgevoegde schema volgen en je weet wat je moet gebruiken en aansluiten.
Je hebt ze ook trouwens ook zonder weerstanden.

Rizoma heeft mooi spul.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan