laadproblemen honda vf1000R

markhapers

Rookie
2 aug 2013
6
0
Heeft er iemand ervaring met laadproblemen bij een honda vf1000R (bj 86), of tips hoe ik dit kan oplossen?
Mijn vf1000R laad maar met 12v wanneer hij loopt, en dat is te weinig!

Alvast bedankt!

Mvg,

Mark
 
Kijk dit is allemaal nog een nuttige info, en die link ook zeker!

Ik ga begin komende week verder aan mijn motor, dus laat jullie dan weten wat het resultaat is!

Bedankt voor alle nuttige info iig!!

Mvg,

Mark
 
Of tijd voor een nieuwe dynamo spoel.... (Zou hem sowieso even controleren: spoelen moeten donkerbruin zijn, als ze zwart zijn mag je die ook gaan vervangen)

Klopt, mij moest alles vervangen worden. Sr was stuk, accu stuk, dynamo had een verbrande fase dus was ook stuk. En de bobine was ook stuk, hoewel dat niet door het laadsysteem gekomen was.

Kortom, op tijd repareren loont, voordat er meer (of alle..) onderdelen kapot gaan.
 
Hier dan eindelijk het vervolg!

Na het doormeten van de dynamo, bleef er idd maar 1 ding over en dat was de spanningsregelaar. Deze een nieuwe besteld en er net op gezet, en nu is het weer mooi 13,8 a 14v (met en zonder licht aan) dus het probleem is verholpen!

Nogmaal bedankt voor de tips!

Mvg,

Mark
 
Hier dan eindelijk het vervolg!

Na het doormeten van de dynamo, bleef er idd maar 1 ding over en dat was de spanningsregelaar. Deze een nieuwe besteld en er net op gezet, en nu is het weer mooi 13,8 a 14v (met en zonder licht aan) dus het probleem is verholpen!

Nogmaal bedankt voor de tips!

Mvg,

Mark
Helemaal goed, kan je weer lekker :]

Waar had jij je SR besteld?
 
Welkom op Motor-Forum *O*

Neem ook even een kijkje in het grote VF topic.

Op het moment iets rustiger omdat de opperVviergoeroe zich tijdelijk onder de Duitse hoofdstad begraven heeft. Of is het dan nu de Übe.. nee laat maar, klinkt meteen zo fout :+
 
ik had mijn spanningsregelaar bij motorport in Breda besteld... veeeeeeeeeeeeel te duur, maar had hem snel nodig en hun konden snel leveren. zag er naderhand ook nog een voorbij komen op tenkateshop.com, en een enkele op ebay maar er worden er niet heel veel aangeboden.
 
Die dingen gaan meestal stuk doordat ze te warm worden :(
en de stekker gaat smelten
Heb er een ventilatortje opgezet van de computer is 12 volt en nog geen last meer van gehad
Is toch al weer een paar jaartjes oud :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan