Pneumatisch onderdeeltje VERVOLGVRAAG

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.754
35
in de buurt van Enschede
Vraag voor de pneumatiek kenners hier.
Op de motor heb ik een airride systeem van arnott.
Deze bestaat uit een compressortje, de luchtveer en een aanstuur onderdeeltje.
Helaas is dat aanstuur onderdeeltje van niet geweldig materiaal en is bij mij gesneuveld.
Nu vraag ik me af of een vergelijkbaar onderdeel ergens hier in Nederland te krijgen is.
Wat het dingetje doet is vrij eenvoudig, het is de verbinding door middel van luchtslangetjes tussen de compressor en de veer.
Hier zit dan een schakelaar aan waarmee het geheel te bedienen is.

Om de vragen voor te zijn, ja waarschijnlijk is hij bij arnott in de vs te bestellen.
Maar zoals gezegd is het materiaal niet super(hard plastic) en heb ik dan liever een betere.
Daarnaast hoop ik een iets kleiner exemplaar tegen te komen(is geen vereiste, maar niet groter want dan past hij niet meer).

Alvast bedankt voor hen die meedenken.

Ps, op de foto ontbreekt de bekabeling en het schakelaartje.

0e34072fb579f239e189ccbfefa82a3e_zps20cda95d.jpg
 
Correct me of i am wrong, maar onderdeel nr 21-2698 is de zekeringhouder dacht ik zelf(detail).
Het voorbeeld die hier word gepakt is voor een Harley met 2 schokdempers.
De mijne is met slechts 1 monodemper, maakt dit nog wat uit??
Overigens heb ik het geheel gelijk effe aangesloten nav het schema(met uitzondering van het ventiel).
Is toch wat makkelijker met behulp van zo'n schema.

Volgende stap is een compleet nieuwe kabelboom maken(heb ik nog nooit eerder gedaan word dus een uitdaging).
 
het is vrij simpel zelf te maken met het bestaande compressortje, een zelfontluchtend drukregelventiel, een klein drukvaatje en een pressostaat.
Je moet dan ergens een draaiknop inbouwen en kunt dan de hoogte van je motor traploos instellen.
 
Laatst bewerkt:
het is vrij simpel zelf te maken met het bestaande compressortje, een zelfontluchtend drukregelventiel, een klein drukvaatje en een pressostaat.
Je moet dan ergens een draaiknop inbouwen en kunt dan de hoogte van je motor traploos instellen.
We dwalen nu wel heel erg af natuurlijk, er is al een bestaand en beproefd systeem.
Daar wil ik eigenlijk helemaal niet vanaf wijken, dus hoewel ik het echt wel waardeer dat je zo helpt beperk ik me toch even tot alleen het vervangen van het ventiel.
Ik heb trouwens zelf ook vaak genoeg dat als ik iets zie of ergens mee bezig ben ik allemaal verbeteringen zie.
Maar dit keer houd ik het even op wat er al is ;)
 
Ik heb slechts 1 ervaring met ze(maken van een stalen remleiding) en die was verder prima.
Is geen vergelijkingsmateriaal weet ik.
Als het bij hun niet lukt ga ik hoogstwaarschijnlijk voor een originele, dit ook met de maat van het onderdeel waarvan ik nu wel zeker weet dat het past.
 
Terug
Bovenaan Onderaan