kawasaki zl900 loopt op 3 cilinders... :S

Djesper

MF'er
30 sep 2011
66
0
haaksbergen
hallo

ik heb een Kawasaki zl900 eliminator uit 1985

maar nu heb ik het probleem dat hij op 3 cilinders loopt.
ik heb het gevoel dat hij tijdens het rijden in hogere toeren wel mee komt.
ik heb al van alles gedaan hieronder een opsomming van de gedane werkzaamheden:

1: Bougies vervangen
2: Bougie kabels en doppen vervangen
3: Kleppen zijn gesteld
4: bobine's zijn onderling uitgewisseld
(edit)
5: compressie gemeten (maar ga ik waarschijnlijk nog een keer controleren)

dit heeft altemaal nog niet geholpen.

ik heb vandaag de nieuwe bougie voor een oudere verwisseld en toen werd de uitlaat bocht wel warm. maar daarna liep hij weer niet goed mee. vervolgens heb ik een 10 minuten gereden en de bougie eruit gehaald deze was aan 1 kant zwart en aan de andere kant bruin. hij was niet nat.
na de rit een paar keer flink gas gegeven en dan komen er knallen en soms vlammen uit de uitlaat.

ik heb de motor halverwege de zomer gekocht en hij heeft bij de vorige eigenaar een jaar of 3 stil gestaan. maar is volgens hem wel goed lopend we gezet.

aan de motor zijn de volgende dingen veranderd.
- dyno kit geplaatst
- K&N luchtfilter op de cab's
- after market 4 in 1 uitlaat.

ik heb niet het gevoel dat het vacuüm van de carburateur lek is omdat als ik het lucht filter verwijder ik de gas naald wel omhoog zie komen als ik gas geeft. of is dit een foute aannamen. ik heb de carburateurs er al wel een keer af gehad en schoon gemaakt maar begin eraan te twijfelen of ik dit wel goed genoeg heb gedaan.

graag hoor ik jullie suggesties. voordat ik nog meer los ga halen.

en tevens hieronder even foto's van mijn bougie's...

Foto-KXUI3MW4.jpg


Foto-XULMVK6F.jpg


Foto-SGRJ4RRT.jpg


Foto-DWZ77UEU.jpg


Foto-GRIRYYZZ.jpg


Foto-MDUMOWQH.jpg


Foto-CKTW8HC4.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ Robberobbe: ik had ook al in me WHB gekeken en kon het ook slecht vinden. maar op deze http://www.cmsnl.com/kawasaki-1985-zl900-a1-eliminator_model15641/partslist/22753.html site is het onderdeel nummer 16014 en word "Screw-pilot air" genoemd...

hoop dat iemand mij alleen kan vertellen wat hij doet anders word het toch een kwestie van voorzichtig proberen...
want volgens mij is het niet voor het synchroon stellen

ps. die laatste link kende ik al heb ik al heel wat info af gehaald.
mijn excusses voor de vele vragen maar ik begin nu net met het sleutelen aan mijn motor voorheen wel veel met de brommer gedaan maar dit is wel even iets anders... ;)
 
mijn excusses voor de vele vragen maar ik begin nu net met het sleutelen aan mijn motor voorheen wel veel met de brommer gedaan maar dit is wel even iets anders... ;)

Daar is het forum toch ook voor?
Ik heb er al veel antwoorden op veel vragen gekregen. Top!

Zoekt vraagt en gij zult vinden leren

8-)

EDIT

Heb iets gevonden:

klik

Staan een paar interessante artikelen. Vooral de 3e van boven (pdf) :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo ik ben Ron en heb sedert kort een ZL900 uit 1985 aangeschaft in onderdelen.

Op het moment ben ik de ZL aan het opbouwen.
Waar ik mee zit is het volgende, nu heb ik de carburateurs geplaatst en ik heb de benzine leiding ( in te midden van de carburateurs tussen de 2e en de 3e carburateur )

En aan de voorzijde heb ik 4 vacuüm aansluitingen 1 per carburateur waarvan ik de 2e cabr aan heb gesloten op de vacuüm van de tank en de andere 3 heb ik afgedopt.

Wat ik ook nog zie is dat er tussen de 1e en 2e en tussen de 3e en 4e carburateur ook een aansluiting zit... wat moet ik daarop aansluiten ?? ??
Deze heb ik dus open gelaten. Nu alles aangesloten zoals ik boven beschreven heb het volgende. Als de motor loopt loopt de benzine gewoon uit de venturies aan de achterzijde van alle carburateurs !! en als de motor uit staat loopt de benzine als nog uit de venturies van alle 4 de carburateurs.

Wat te doen.....ik snap het niet !!

Graag een reactie betreffende mijn probleem.
Tenminste als iemand er op wilt reageren...

Ik hoor het graag want ik kom op dit moment niet verder.

Gr. Glock....
 
die 2 aansluitingen tussen 1 en 2, en tussen 3 en 4 zijn ontluchting voor de vlotterbakken en daar zit niets op aangesloten.
het lekken komt doordat je vlotternaalden niet goed functioneren.
de rest lijkt goed te zitten.
 
Laatst bewerkt:
Tja daar ben ik weer.

Wie kan mij uitleggen hoe ik de benzinedop van het afdekplaat kan halen ivm komend spuitwerk van mijn zl900 ?

Ik krijg hem er niet af wat ik ook probeer.

iemand misschien een suggestie ??.
 
hallo

ik heb een Kawasaki zl900 eliminator uit 1985

maar nu heb ik het probleem dat hij op 3 cilinders loopt.
ik heb het gevoel dat hij tijdens het rijden in hogere toeren wel mee komt.
ik heb al van alles gedaan hieronder een opsomming van de gedane werkzaamheden:

1: Bougies vervangen
2: Bougie kabels en doppen vervangen
3: Kleppen zijn gesteld
4: bobine's zijn onderling uitgewisseld
(edit)
5: compressie gemeten (maar ga ik waarschijnlijk nog een keer controleren)

dit heeft altemaal nog niet geholpen.

ik heb vandaag de nieuwe bougie voor een oudere verwisseld en toen werd de uitlaat bocht wel warm. maar daarna liep hij weer niet goed mee. vervolgens heb ik een 10 minuten gereden en de bougie eruit gehaald deze was aan 1 kant zwart en aan de andere kant bruin. hij was niet nat.
na de rit een paar keer flink gas gegeven en dan komen er knallen en soms vlammen uit de uitlaat.

ik heb de motor halverwege de zomer gekocht en hij heeft bij de vorige eigenaar een jaar of 3 stil gestaan. maar is volgens hem wel goed lopend we gezet.

aan de motor zijn de volgende dingen veranderd.
- dyno kit geplaatst
- K&N luchtfilter op de cab's
- after market 4 in 1 uitlaat.

ik heb niet het gevoel dat het vacuüm van de carburateur lek is omdat als ik het lucht filter verwijder ik de gas naald wel omhoog zie komen als ik gas geeft. of is dit een foute aannamen. ik heb de carburateurs er al wel een keer af gehad en schoon gemaakt maar begin eraan te twijfelen of ik dit wel goed genoeg heb gedaan.

graag hoor ik jullie suggesties. voordat ik nog meer los ga halen.

en tevens hieronder even foto's van mijn bougie's...

[afbeelding]


Hoi,
Ik lees dat je een aftermarked 4 in 1 hebt aangeschaft verleden jaar ??
Mag ik vragen waar deze vanaf komt ?? welk type want ik heb ook een 4 in 1 met precies de zelfde demper erop gelast !!

Ik heb de demper verwijdert en een ZX6 R Racedemper geplaatst Past precies kijk maar even..

Ik hoor het graag.


full











[afbeelding]

[afbeelding]
 
Laatst bewerkt:
sorry voor mijn late reactie..

ik heb de uitlaat niet zelf aangeschaft deze zat er al op bij aankoop.
ik heb ook geen merk of type erop staan.

maar wat ik op jou foto zie ziet er wel super gaaf uit.
loop de motor daar mooi mee of lukt het niet om deze er mooi op te krijgen
 
sorry voor mijn late reactie..

ik heb de uitlaat niet zelf aangeschaft deze zat er al op bij aankoop.
ik heb ook geen merk of type erop staan.

maar wat ik op jou foto zie ziet er wel super gaaf uit.
loop de motor daar mooi mee of lukt het niet om deze er mooi op te krijgen

Over late reactie gesproken Sorry ik ook dus....

Ja en nee, ik heb een set GPZ900 carburateurs erop zitten die lopen wel maar niet echt super. Het geluid is echt SUPER !!!!

Nu Bezig om de originele set te restaureren en te gaan gebruiken, maar ik moet 4 nieuwe rubbers van de flotterkamers aanschaffen want ze lekken.

Weet jij evt nog rubbers te koop ??

Ik hoor het wel..
 
Terug
Bovenaan Onderaan