GSXr 600 2006 niet boven de 10.000 toeren

RinusKachelglans

Die hard MF'er
24 apr 2009
560
0
Amsterdam
Lieve mensenkinderen,

Net mijn gsxr 600 2006 helemaal opgeknapt en klaar voor de keuring, wat blijkt: ding trekt niet voorbij de 9500 toeren. Tijdens testrit weinig doorgetrokken (ja is leuk) en reed verder prima, niet op gelet dus. Ook op papier geen wijzigingen qua vermogen. Lijkt mij dus dat het ding ergens geknepen is. De vraag is: WAAR!

Heeft iemand advies, ervaring, snode mogelijkheden of andere opties? Dit rijdt namelijk niet echt plezant. Op z'n zachtst gezegd. Let wel: hij moet nog worden ingevoerd, ik kan dus niet 1,2, 3 naar de motorboer om de hoek. Ben verder ook niet bekend met de omstandigheden omtrent het aanmelden van een 25/35 kw fiets en het daarna omzetten naar normale waarden. Wie weet wordt hier erg gemakkelijk over gedaan..

Vast dank voor de moeite!
 
Hallo
Mischien zit er een 25 kw ecu in. Heb ik ook want ik moet nog 25 kw rijden maar die van mij komt ook niet hoger dan 9000 toeren. Je kunt een foto maken van de nummers van de ecu en dan naar de dealer vragen of er een 25 kw ecu in zit. Want een volvermogen ecu heeft andere cijfers. Dat kunnen ze zo opzoeken in de pc.
 
Nu kom ik net thuis en het vaagste is gebeurd: Hele dag gekeken naar de ECU, kleppen, kabels etc. Alles gecontroleerd en ontplugd, weer in elkaar geplugd en uitgelezen.

code C29
code C46

Alles uitgevogeld en in de manual gekeken wat correspondeerde met de foutmeldingen, omdat het FI lampje bleef branden. Zag direct dat de kleppen niet vol open gingen en moeite hadden met dichtgaan (een soort gekreun vanuit de kleppen). Kabels van de EXCVA gecontroleerd, losgemaakt, vastgedraaid en alles weer vastgezet.

Vervolgens de bedrading van de Secondary throttle position sensor ontkoppeld en weer vastgezet. KOn verder ook niets bedenken dus domweg weer in elkaar geklikt en de hele bende weer opgeruimd.

Gestart (nadat ik nog kortsluiting heb veroorzaakt, handig), weggereden en ik merkte direct dat het voelde alsof de koppeling slipte bij hogere toeren.. kon aan de EXCVA liggen, dacht ik. eerst stukje doortrekken maar nog niet tegen de 10.000 toeren aan. Op de terugweg zonder benzine dus echt ver kwam ik ook niet!

Na een pleuris end gelopen te hebben opnieuw gevuld met benzine, stuk open getrokken en... 8.000 toeren... 10.000 toeren... 12.000 toeren!!! 14.000 toeren!!! 16.000 toeren!!!!!!!

JAwel, het lijkt wel alsof het euvel verholpen is! Ik weet dus niet of het door het aanpassen van de kabels is, de bedrading in en uit elkaar halen of de kortsluiting, maar hij rijdt eindelijk normaal...

HALELUJA!!
 
Waarschijnlijk toch een probleem met de STVA. Blijkt vaker voor te komen bij die modellen. Er zijn ook veel how-to's te vinden over hoe je die kunt repareren zonder de STVA meteen te vervangen. Dat blijkt ook nogal kostbaar te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan