Post hier je Dynojet-uitdraai

Te rijk??
Zit op 13 delen lucht op 1 deel brandstof.
Dat is toch juist de perfecte waarde die je wilt hebben??

12.8:1 tot 13.2:1 is ideaal voor zo veel mogelijk power.
14.7:1 is ideaal voor een zo'n laag mogelijke emissie (zuinig)

In mijn geval dus bij 6k rpm en 8k rpm is ie iets te arm (zuiniger) en hoger in toeren is ie echt exact tussen de 12.8:1 en 13.2:1

ja, ga jij Paul ff vertellen hoe die een motor af moet stellen :')

die 1:13 is geen absolute perfecte waarde, elke motor is anders, en de meeste injectie motoren lopen het sterkst als ze net ff wat armer staan als die 1:13

Carb motoren willen liever wat rijker staan als die 1:13, en zelfs dan verschilt het nog per motor, merk, configuratie etc etc
 
ja, ga jij Paul ff vertellen hoe die een motor af moet stellen :')

die 1:13 is geen absolute perfecte waarde, elke motor is anders, en de meeste injectie motoren lopen het sterkst als ze net ff wat armer staan als die 1:13

Carb motoren willen liever wat rijker staan als die 1:13, en zelfs dan verschilt het nog per motor, merk, configuratie etc etc

Alsof ik moet weten wie Paul dan is :?

Enige dat ik weet is dat die verhouding die ik aangaf als algemeen ideale verhouding gezien wordt.

Zonder db-killers zal ie waarschijnlijk nog iets armer komen te kopen (heb van de db-killers waar het kopse gedeelte van dicht is, dus beperkt nog redelijk de flow.)
 
ja, ga jij Paul ff vertellen hoe die een motor af moet stellen :')

die 1:13 is geen absolute perfecte waarde, elke motor is anders, en de meeste injectie motoren lopen het sterkst als ze net ff wat armer staan als die 1:13

Carb motoren willen liever wat rijker staan als die 1:13, en zelfs dan verschilt het nog per motor, merk, configuratie etc etc


pret piloot .... denk dat de beste persoon niet weet wie paul is en wat ie doet ;)

:P :o
 
Alsof ik moet weten wie Paul dan is :?

Enige dat ik weet is dat die verhouding die ik aangaf als algemeen ideale verhouding gezien wordt.

Zonder db-killers zal ie waarschijnlijk nog iets armer komen te kopen (heb van de db-killers waar het kopse gedeelte van dicht is, dus beperkt nog redelijk de flow.)


kun je inderdaad niet weten :N
 


:^




full


volgend jaar weer op de bank en dan per cilinder laten mappen .. nu eerst weer de bankrekening vullen :P :o 8-)
 
Bij Ruud geweest zo te zien!! Mooi verschil :P

Ik ga er binnenkort ook weer heen met mijn nieuwe project uit '76! *O* Heb er nu al zin in :Y
 
Laatst bewerkt:
Geweldig ding,ik zoek voor soortgelijk een yamaha xs 650 of een sr
Ben nogal yama minded.
Maar als er geen.xs gevonden word is een kawa ool een.optie.
 
Pas m'n GSX-R 1000 L0 op de bank gehad bij de Valkenier.

Resultaat:
164 Hp, 164 Nm Top Power
305 km/h Top speed @ 5th gear
162 Hp and 105 Nm in 5th gear

Video er van:



[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Al met al een heel net resultaat.
Afstellen was niet nodig.
Mooie vlakke vermogenskromme


Ja ik weet het, vrij oud...

164 Nm?! Zit er een turbo op dat ding?

Zo niet, dan zet ik met 164Nm uit een 1000cc mijn vraagtekens bij....
 
Valt me vooral op dat die 1000 toeren langer doorloopt... Of hij is bij de rode curve eerder afgevroken?

En heb je ook nog een curve van het origineel?
Toerenbegrenzer is verschoven van 9450rpm naar 9900rpm :) Is geen probleem volgens Ruud omdat het rode gebied toch pas begint bij 10.000rpm.
 
Laatst bewerkt:
Beste tuners, ik ben een gsxr1000 turbo aan het bouwen met een Microsquirt, quadspark (alle coils apart aan te sturen) en O2 sensor. In de MS zit nu een fuelmap en ontstekingsmap geladen waar ie het op moet doen. Het plan is om door middel van testritten en dataloggen een goede afstelling te bereiken echter lijkt het mij veel sneller en beter om dit op een dyno te doen.

Zijn er tuners die met MS werken en wat zijn de kosten van een goede afstelling? Alvast bedankt :)
 
Ik zie dat ik hier m'n uitdraai nog niet geplaatst heb, kan natuurlijk niet achter blijven :)

Kawasaki Z1000 2005
tweaks:
  • Airbox mod
  • K&N filter
  • LeoVince GP Style
  • EJK fuel controller

Screenshot_2014-01-09-21-39-28.png


en de fuel ratio:
Screenshot_2014-01-09-21-39-12.png


En natuurlijk een filmpje: [url =https://dl.dropboxusercontent.com/u/10564525/laatste%20run.mp4]laatste run[/url]
 
Ik zie dat ik hier m'n uitdraai nog niet geplaatst heb, kan natuurlijk niet achter blijven :)

Kawasaki Z1000 2005
tweaks:
  • Airbox mod
  • K&N filter
  • LeoVince GP Style
  • EJK fuel controller

[afbeelding]

en de fuel ratio:
[afbeelding]

En natuurlijk een filmpje: [url =https://dl.dropboxusercontent.com/u/10564525/laatste%20run.mp4]laatste run[/url]
Niet verkeerd, 135 a-wiel pk's!

staat de af niet een beetje te rijk tot 6000 toeren?
 
Mijn R6 uit 2005 is in mei 2007 afgesteld en op de bank geweest met onderstaande resultaat. De mods die er toen al op zaten zijn K&N filter, Akra uitlaat en een Powercommander;

Scan_0011.jpeg


Aangezien ik tegenwoordig een andere demper gemonteerd heb wil ik 'm weer eens op de testbank hebben...Hoegee uit Giessen is voor mij erg dichtbij dus binnenkort eens bellen of ze ook Yamaha's afstellen. Die 113pk is natuurlijk ook geen super hoge waarde, al is de vermogensopbouw wel erg lineair volgens mij? Is het afstellen na die 7 jaar en een andere uitlaat aan te raden?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan