remblokken versleten en remschijf krom achter...!!! 8 maande

saensgroen

Rookie
19 jun 2010
27
0
zaandam
Vandaag moest ik voor een 7000 beurt met mijn x max uit okt 2012 (10 maanden dus) met 7645 kilometer op de teller (door drukte bij dealer kon ik pas 4 weken terecht voor 7000 beurt) absurd weinig dus ...even alleen nieuwe olie zoals het onderhoudsschema aangeeft. Zal ik buiten lekker een sigaartje te doen komt de monteur bij me met de mededeling dat me achterschijf krom is en me achterblokken totaal op zijn en daarom de schijf is vervormt!!!! en de voorrem is 1/2 op...rekening rond de 250 euro!!!! slik slik....!!!! WAT?

Ik dacht dat me hart over sloeg. Ik rij zeer weinig (gezien de 7645) kilometer rij altijd rustig en nu dit? ik heb gezegd ik accepteer dit niet dit kan en mag niet voorkomen!!! ik rij altijd rustig en zuinig dit moet onder de garantie vallen!!! nu zeggen de monteurs dat ze ervaring met Yamaha hebben en ze het niet zullen vergoeden. Nou dat is mooi jullie regelen het maar zei ik!!! Dit mag echt niet zo snel, met zo weinig kilometers voor komen, alleen ja zoals ik rustig rij kan ik natuurlijk niet bewijzen al geloven ze me persoonlijk wel maar garantie wordt moeilijk.

Wordt vervolgd dus!!!

Ik moet ook zeggen ik heb in de 8 maanden al me 3e accu die waren al 2 keer stuk gegaan reden ??? dat was door de dealer wel vervangen zonder problemen. En ik handvat verwarming laten uitschakelen ik wilde tot de winter proberen of de storing vd accu's eventueel door handverwarming kwam. En tot nu tot geen problemen meer gehad zal het dan toch komen door de handverwarming!!! Ik heb de nieuwe versie x max met abs maar ik ben er eigenlijk al weer klaar mee!!! wilde gaan voor de nieuwe 4oo maar nu niet meer. Iemand ook ervaring met extreem snelle slijtage van de remblokken en evt kromme schijf!!!

En wat is normaal de slijtage van remblokken!!! iemand idee???
Hoop wat info hier te vinden, ik heb gezegd wacht ff af , neem leenmotor mee ivm schijf die krom is en ze niet op voorraad hebben!!! en olie service lampje wil niet meer uit!! moeten ze ook vragen aan Yamaha... (maandag ochtend motor denk ik nu)

en als het niet wordt afgehandeld schakel ik een advocaat in via mijn rechtsbijstand verzekering!!!

x max 250 rijder!!
 
Dat klopt wel, maar het percentage moet niet lager worden. Dat zou zonde zijn, waar blijft de overige energie dan.
Als je bijv. je banden keihard oppompt, extra soepele lagers en weet ik het wat zou gebruiken zou je juist meer energie overhouden om de luchtweerstand te overwinnen, en daardoor harder gaan. Het percentage wat je noemt wil je juist omhoog brengen.

Maar ik begrijp wel wat je wilt zeggen ;) Snap alleen niet wat die "nee" betekende in je eerste reactie.
 
Klopt wel. Het is dat moderne motorblokken hun brandstof wel degelijk efficiënter verbranden, dat moderne auto's aerodynamischer zijn en door betere banden enz. minder rolweerstand hebben, anders waren de verschillen nog veel groter geweest.
Maar daar staat inderdaad tegenover dat moderne auto's gemiddeld een paar honderd kilo zwaarder zijn, een catalysator hebben die vermogen kost, meer stroom verbruiken die ook vermogen kost, een airco die vermogen kost en ongetwijfeld nog wat zaken die ik vergeten ben.....
autos van tegenwoordig hebben juist bredere banden met meer rolweerstand.
was in de jaren 90 13 en 14 inch een normale maat nu zijn ze bijna uitgestorven,
zwaardere autos = bredere banden en velgen anders rijdt het voor geen meter= meer gewicht en zo gaat de cyclus eindeloos door.
komop zeg een mini weegt tegenwoordig 1100/1200 kg gaat nergens meer over.

en dan heb je nog de eco koekblik rijders die met 140 op de linkerbaan iedereen aan de kant duwen en ondertussen zeiken dat ie zoveel verbruikt.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt wel, maar het percentage moet niet lager worden. Dat zou zonde zijn, waar blijft de overige energie dan.
Als je bijv. je banden keihard oppompt, extra soepele lagers en weet ik het wat zou gebruiken zou je juist meer energie overhouden om de luchtweerstand te overwinnen, en daardoor harder gaan. Het percentage wat je noemt wil je juist omhoog brengen.

Maar ik begrijp wel wat je wilt zeggen ;) Snap alleen niet wat die "nee" betekende in je eerste reactie.


weet ik ook niet meer..las het nog ff terug geen idee. lol
 
autos van tegenwoordig hebben juist bredere banden met meer rolweerstand.
was in de jaren 90 13 en 14 inch een normale maat nu zijn ze bijna uitgestorven,
zwaardere autos = bredere banden en velgen anders rijdt het voor geen meter= meer gewicht en zo gaat de cyclus eindeloos door.
komop zeg een mini weegt tegenwoordig 1100/1200 kg gaat nergens meer over.

en dan heb je nog de eco koekblik rijders die met 140 op de linkerbaan iedereen aan de kant duwen en ondertussen zeiken dat ie zoveel verbruikt.

Dat is ook waar, absoluut *D


een mini idd tjezus 11/1200 kg een golf 2 woog 850 en dan met een 1800 motor erin...man je reed met slippende wielen weg.
 
Nou hier wordt ik niet veel wijzer... alleen dat er veel mensen een mening klaar hebben die geen verstand hebben blijkbaar. Vooral mensen die zeggen voetpedaal??? of door dat ik verkeerd rem? of het raar vinden dat ik meteen advocaat wil! JA JULLIE ALLEMAAL ZIJN VOORBEELDIGE RIJDERS...Helaas ik rij al meer dan 25 jaar...van alles gereden maar nu eerst eens een automaat x max...ja en ben zelf monteur maar laat alles netjes door de werkplaats en op tijd uitvoeren en heb zelfs niets gehoord of ervaren "aanlopen of geluidjes" heb ik het dan over .... nee mensen ik rijd rustig rem altijd voorrem beetje achter daarom was ik zo boos en verbaast!!! maar goed hoer schijnen alleen betweters te zitten ik hoop dat jullie niets mee maken en dan ook komen huilen hier... jullie zijn allemaal voorbeeldige rijders. Ik ben in ieder geval blij dat ik er werk van kan maken, al wacht ik eerst de mening af van Yamaha en de dealer..... wat betreft jullie op het forum de groeten ben klaar met jullie meningen ik dacht ervaringen te vinden hier maar jullie zitten allemaal nog in de luiers met jullie driewielers sorry ik had jullie beter ingeschat. huilebalken.

Je vind van jezelf dus dat je aan het huilen bent? :')
 
Nou hier wordt ik niet veel wijzer... alleen dat er veel mensen een mening klaar hebben die geen verstand hebben blijkbaar. Vooral mensen die zeggen voetpedaal??? of door dat ik verkeerd rem? of het raar vinden dat ik meteen advocaat wil! JA JULLIE ALLEMAAL ZIJN VOORBEELDIGE RIJDERS...Helaas ik rij al meer dan 25 jaar...van alles gereden maar nu eerst eens een automaat x max...ja en ben zelf monteur maar laat alles netjes door de werkplaats en op tijd uitvoeren en heb zelfs niets gehoord of ervaren "aanlopen of geluidjes" heb ik het dan over .... nee mensen ik rijd rustig rem altijd voorrem beetje achter daarom was ik zo boos en verbaast!!! maar goed hoer schijnen alleen betweters te zitten ik hoop dat jullie niets mee maken en dan ook komen huilen hier... jullie zijn allemaal voorbeeldige rijders. Ik ben in ieder geval blij dat ik er werk van kan maken, al wacht ik eerst de mening af van Yamaha en de dealer..... wat betreft jullie op het forum de groeten ben klaar met jullie meningen ik dacht ervaringen te vinden hier maar jullie zitten allemaal nog in de luiers met jullie driewielers sorry ik had jullie beter ingeschat. huilebalken.

Have a break, have a ....
Als je bij de dealer ook zo uit je pan bent gegaan, begrijp ik ook de weerstand tegen meedenken wel.
"Je vangt nu eenmaal meer vliegen met stroop dan met azijn" zei mijn opa zaliger altijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan