Oliedruk probleem Ducati 748??

Julles

MF'er
13 jun 2013
43
0
Woumen
Mijn olielampje gaat aarzelend oplichten bij het stationair draaien na het remmen bij een warme motor. Van zodra ik wat gas geef gaat het lampje uit, tijdens het rijden heb ik er geen last van. De motor is onlangs binnen geweest voor onderhoud waar geen olielek of iets dergelijks is vastgesteld. Ik zit nu aan 18.000 km en had er graag nog de zomer mee doorgereden om hem dan in de winter binnen te doen voor een groot onderhoud. Ik wil natuurlijk het risico niet nemen en de motor in de soep laten draaien.
Iemand die weet waaraan het zou kunnen liggen?
 
Ik heb de olie druk gemeten en die was te laag, heb toen besloten om het blok open te maken gelukkig geen beschadigingen aan de kruk as is ook een duur geintje, kruk as slijpen met lagers 600 euro. Gelukkig heb ik nog een Ducati 916 SPS waar ik nog op kan rijden. Het is wel een bekend probleem van de 748 dat het big-end er uit kan lopen. Heb in het verleden zelf ook een 748 blok gehad met maar 10.000 KM en daar was het big-end ook al van beschadigd. Maar ik zal er eerst even naar laten kijken bij de dealer, wat je ook kan doen is het deksel waar je dynamo in zit even los hallen en dan kijken of er speling op je kruk as zit.


Ok, ik zal eerst de druk eens meten en dan zien we wel.
De motor heeft 2 jaar zo als stilgestaan, ik zie wel niet goed in wat het probleem zou kunnen zijn hierdoor.
walter1234, hoe ben je erachter gekomen dat je lager kapot was van je big end?
 
Terug
Bovenaan Onderaan