Dode accu?

rajd

MF'er
6 mrt 2011
112
2
Een tijdje geleden ging ik vanuit mijn werk (na een rit met 30min) met mijn motor (VFR750) nog even na een winkel. Wil ik wegrijden.. start de motor niet meer. Lampjes op het dashboard etc. gingen met het indrukken van de startknop uit, dus was m'n conclusie dat de accu leeg was. Gelukkig over kunnen starten en er mee naar huis gereden. Daar de motor een flinke poos aan de druppelaar en alles werkt weer. Sinds die tijd heeft alles feilloos gewerkt.

Vanochtend: ik rij de motor uit de garage en merk dat het starten wat moeilijker gaat dan normaal. Na 3x toch de motor aan, dus ik naar mijn werk gereden. Sta ik nog 200m van kantoor af, valt opeens de motor voor het stoplicht stil. Wellicht mijn eigen fout, in een onoplettend moment gebeurt me dat wel eens (koppeling laten schieten oid). Wil ik weer starten: niets! Zelfde probleem zoals voorheen: startmotor draait een half rondje, de lampjes gaan uit en dat is het dan ook.

Dus vraag ik me af: gevalletje kapotte accu? Of zou er wat anders aan de hand zijn? Indien het de accu is dan rij ik vandaag nog even (met een auto van een collega) snel even naar de winkel een nieuwe kopen...

Alvast bedankt :-)
 
Bij een VFR is het heel vaak de spanningsregelaar, die stuk gaat. De accu laadt dan niet bij en wordt onder het rijden leeg getrokken. Het vervelende is soms, dat de regelaar eerst begint te haperen en alleen af en toe niet werkt, waardoor het vaak lastiger is probleem op te sporen.
Op het VFROC forum is veel info over de VFR en z'n regelaar problemen te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan