Dick Mann replica

Volgens mij heb ik een beetje verzuimd om wat updates te posten.
Eerst maar de foto's van het "bij-project"
full
 
Originele aluminium 50cc cilinder met hogedrukzuiger, 5-bak met 3/4 nieuwe tandwielen, 5-bak kop met meer koelribben andere verbrandingsruimte en grotere kleppen, originele racenokken as, originele 19mm carb, halfhoge uitlaat en goed voor een top van 95 volgens Honda.

Nog maar 800km inrijden en dan het gas maar eens flink open trekken. Ik durf nu nog niet boven de 5/6K te komen maar hij moet toch tot 10K kunnen.
full
 
Met de grote broer heb ik wat minder vooruitgang geboekt, voornamelijk omdat dit bij-project wat geld en tijd vergde. Na verkoop van bijna al mijn reserve onderdelen voor de kleine Honda's was er weer wat geld beschikbaar voor de grote racer.

Eind vorig jaar heb ik in Engeland 4 uitlaten op maat laten maken voor mij.
Deze zijn gekopieerd van een originele CR en zijn redelijk waarheidsgetrouw, tegelijkertijd een magnesium ontstekingsdeksel gekocht. Helaas ging er iets verkeerd bij de verzendmaatschappij (lees: een vorkheftruck oid reed over mijn pakketje) kortom gedeukte uitlaten en een kapje wat spontaan uit het pakket viel. Maar met 5kg ductape :( kreeg ik de resterende delen wel geleverd.

Gelukkig was de verzender net zo ziek van dit geheel als ik en kreeg ik een vervangende set uitlaten en een nieuw kapje. De uitlaten zijn binnen het kapje komt met een maand.
Hier nog foto's van de eerste set die weer retour is gegaan. (al valt de schade op deze foto's mee)
full
 
De uitlaten zijn net zoals het origineel uit 2 helften geperst en daarna gelast.
Ik wou dat ik zo mooi kon lassen
full
 
Tjsa, het is echt al een hele tijd geleden dat ik via MF of mail weer wat met de racer heb gedaan. Als het goed is krijg ik over een maandje ook een hele mooie ND toerenteller met kabel, 90 graden adapter, ophanging etc. binnen.

Als ik binnenkort wedstrijden heb in Emmen kom ik even langs (volgens mij eind Juni)
 
Tjsa, het is echt al een hele tijd geleden dat ik via MF of mail weer wat met de racer heb gedaan. Als het goed is krijg ik over een maandje ook een hele mooie ND toerenteller met kabel, 90 graden adapter, ophanging etc. binnen.

Als ik binnenkort wedstrijden heb in Emmen kom ik even langs (volgens mij eind Juni)

ben benieuwd hoe dat tellertje er uit ziet :Y

is goed, ik hoor het wel ;)
 
Het lijkt net of de laatste jaren de tijd steeds sneller gaat.
In ieder geval maar even een kleine update om uit te leggen waar een deel van de tijd in is gaan zitten.

full
 
Alleen nog even netjes de achterste beugels maken en dan zijn de (ongedempte) pijpen klaar om zwart te worden.
full
 
Maar helaas als je op de motor zit zie je niet zoveel van de uitlaten...
Dus om dat een klein beetje te compenseren heb ik wat over laten komen waar ik wel naar kan kijken.
full
 
ola Nap,

Zou je me een mail kunnen doen naar rcrp apestaartje hete post punt nl heb een foto van de rsc dop gevonden ter vergelijking...en nog bedankt voor de thee en koek gister, was gezellig!
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen tijd heb ik voornamelijk andere mensen geholpen met hun CR door onder andere sommige van mijn originele onderdelen en zelf gemaakte tekeningen op te sturen zodat anderen hiervan reproducties kunnen maken.

Kortom aan mijn eigen racer is weer zeer weinig gebeurd, maar als tegenprestatie kreeg ik een correct setje CR voetsteunen toegestuurd. De CR heeft niet de bus waarom het veertje zit zoals bij de normale straatfiets, degene die de reproductie maakt heeft deze er op laten zitten zodat mensen hem ook op een straatfiets kunnen gebruiken. Bij mij is dit er dus alweer af natuurlijk.
full


Verder zoals gezegd redelijk veel tekeningen gemaakt van mijn onderdelen.
Voornamelijk van originele "970" onderdelen die te groot en zwaar waren om te versturen, maar ook van wat standaard delen.
Hier nog een voorbeeldje van wat tekenwerk:

large.jpg
large.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ Mr. Q, het is nogal een lap tekst met helaas weinig grote vorderingen.
Je hebt trouwens hele mooie renderingen sommige ook met achtergrond, iets waar ik me toch ook eens in moet gaan verdiepen.

Deze week laat ik de olieleidingen afpersen en dan zal ik weer eens wat plaatjes van het geheel schieten.

Ondetussen schiet mijn digitale versie wel weer op O-)
large.bmp

large.jpg
 
Die Keihin's zijn wel erg gedetaileerd. :Y *O* *O*
Ik zie zelfs de lossingen zitten (=>vele uren werk!)

Eigen werk (maar veel simpeler)
full

Hier nog zo'n waanzinning gedetaileerd model (van GrabCad):
full


Zo dat was weer genoeg topicvervuiling.
Hup de schuur in!

Greetz, Q
 
Over de afgelopen avonden heb ik enkele uren zitten blauwbekken in de schuur om een emmer aan verzinkwerk uit te zoeken. Voor het merendeel allerhande spul voor mijn CR en SS maar ook een hoop spullen voor mijn AI Hembrug DR1.

Alles is nu in het grof uitgezocht per project...
full
 
En de "soon-to-be" olieleidingen wil ik jullie ook niet onthouden.
Nog even het aluminium wat oppoetsen en dan zijn ze klaar om af te persen (er mist 1 koppeling op het plaatje maar die ligt nog ergens onderop in de verzink-emmer)

full
 
Omdat goed gereedschap het halve werk is en een vriend mij toch duidelijk het verschil kon laten zien in kwaliteit en passing ten opzichte van de rest die ik al had toch maar deze originele gekocht:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan