Iemand ervaring met de Koso DB-02 ?

michel631970

Die hard MF'er
9 apr 2008
896
0
Hellevoetsluis
Ik ben van plan een digitale dash op de fiets te zetten.
Nou zag ik deze op ebay. :9~

Iemand ervaring met deze teller :?
full
 
Nog even een vraag over de toerenteller kabel aansluiting.

Ik heb zeg maar een zwarte kabel die vanuit de teller komt die moet je gebruiken als de toerenteller kabel.
Het ziet er als volgt uit een zwarte kabel waar een witte kabel uit komt .
De Witte moet ik dan op mijn oude toerenteller kabel parralel aansluiten.
En dan houd ik die zwarte over is dat dan gewoon massa ?
Kon namelijk niet vinden in het boekje waar die voor diende

Groetjes
 
Nee nog niet... maar dat ligt meer aan mij want ik heb 3 weken in zuid frankrijk rondgedwaald 8-)

Laatste reactie die ik kreeg, was:
I was at Bike show friday to Monday, do not connect to ground but to negative wire of the coil directly then set it up like guide above. do not ground out the wire you will lose signal.

You are connecting the wire with the bullet connector on the end of it?


Hier kon ik niet zoveel mee dus ik heb hem vandaag gemaild of hij iets explicieter wilde zijn... O-)

Hé Michel,

heb je het probleem ooit nog opgelost gekregen?

Zit met hetzelfde probleem en heb al 3 dingen geprobeerd:
- originele uitlezing van het dash (stationair goed maar bij gas onmiddellijk in het rood +20.000 rpm)
- aansluiting zoals uitgelegd in de manual van koso (zwart aan massa)
- aansluiting niet aan massa maar rechtstreeks aan --pool accu.

Eigenlijk alle 3 hetzelfde resultaat

Hopelijk heb jij het gevonden.

Alvast bedankt
 
Ja tussen de bobine en en de Ecu zetten dan. Indien toerental niet correct dan moet je de waarde instellen in de koso zelf. Ik neem aan je hebt dat type C kabel erbij?
Idd. het c-type. Maar dat geeft helemaal geen correct toerental: stationair schommelt het heel erg en bij gas geven gaat het ook onmiddellijk naar de + 20.000 toeren. Met de instellingen spelen maakt aleen een verschil bij stationair...
 
Zou over het hele bereik moeten zijn.. heb je em goed geaard? en weet je zeker dat de instelling goed staat voor jou motor.


Ik heb de wikkel geprobeerd en verrassend genoeg werkt dit perfect (wel zonder de massa aan te sluiten alhoewel dit geen verschil maakt).

Ik zou echter graag een "mooiere" oplossing hebben (als die al bestaat)

Ik kan trouwens geen Hi of Low instellen bij het rpm.
 
Idd. het c-type. Maar dat geeft helemaal geen correct toerental: stationair schommelt het heel erg en bij gas geven gaat het ook onmiddellijk naar de + 20.000 toeren. Met de instellingen spelen maakt aleen een verschil bij stationair...

Zoals gezegd pak het signaal bij de bobine weg, niet tussen ecu en dashboard want de ECU maakt er vaak een heel ander signaal van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan