Lekke radiateur (achterzijde) door slijtage CBR 600 RR '03

Fonken01

Rookie
19 aug 2013
3
0
Hallo,

Heeft iemand ervaring met een lekke radiateur van CBR 600 RR '03?

Mijn radiateur is aan de achterzijde over +/- 5cm weggesleten door dat deze tegen een stabilisatie/verstevigings stang van het frame komt! (zie afbeelding) Nu is het lek op te lossen door de radiateur te laten maken of te vervangen, mar dan raakt deze nog steeds de stang.

Zijn er wellicht andere beugels te krijgen waar de radiateur aan gemonteerd kan worden waardoor deze verder naar voren komt?

km stand is 28.000

Alvast bedankt!
full
 
IK zou me eerder eens af gaan vragen waardoor die slijtage gekomen is. Lijkt me niet dat Honda een fiets op de markt zet waarbij de radiateur af fabriek al dit soort slijtage kan gaan vertonen.

Oftewel: Hoe "recht" is het frame van je fiets?
 
:^

Ik weet niet hoe ze een Honda in elkaar schroeven doordat ik zelf met een Yamaha rijd (in de regel wel degelijk, geloof ik), maar normaal gesproken zitten er aan die kant van de radiateur ook nog een paar fan's welke wat afstand tot het frame moeten hebben.

De schade op de radiateur lijkt me zo veroorzaakt te zijn door contact met de beugel waarop de fan's gemonteerd zitten/zaten. Vraag me dan ook af of dit de orginele radiateur van die fiets is.
 
Laatst bewerkt:
Ben er na een beetje zoeken in het Haynes boek uit! Er zijn vanaf het begin valblokken gemonteerd geweest op de fiets....ik zelf heb altijd gedacht dat het deel waar de blokken in gemonteerd zitten deel uit maakte van het frame! Echter behoort dit deel en de stang dus bij de desbetreffende valblokken. Blijkt achteraf een verkeerde zuinigheid te zijn geweest.

Nu even zoeken naar een originele bout en een afstand houder van het motorblok.
Even schroeven en het zou weer goede moeten zijn!

Bedankt voor jullie reacties en het meedenken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan