Koplamp(voeding) triumph tt 600 doet raar

hypoxie

MF'er
26 mrt 2013
106
6
Duivendrecht
Het geval is dat ik er achter kwam dat mijn licht het meer deed; het H4 lampje. Ik heb vervolgens de spanning gemeten op de stekker en dat was in orde en deed het naar behoren. Zo klopte volgens mij ook het schakelpartroon van de lichtknoppen. Ik dus blij want dat is dus alleen een nieuw h4 lampje halen. Toen ik vervolgens het nieuwe lampje aansloot deed de lamp het alsnog niet. Helemaal verbaasd toch weer de spanning gemeten en die was goed...... Na gevloek alles nagelopen inclusief de zekeringen en waar ik nu ben is het volgende:

Als ik het lampje uit de verbindingsstekker haal en het groot licht aan doe geeft de cockpit aan dat grootlicht aan staat.... Doe ik vervolgens het peertje erin dan gaat het lampje van grootlicht uit in de cockpit. Verder doet het dimlicht het ook niet onder geen enkele omstandigheid/stand van de lichtknoppen. Verder zijn dus de zekeringen eruit geweest, waren nog goed, en deze vorm van resetten heeft ook niks gedaan.

Ik snap er geen drol van. Heeft het te maken met een gare relais of een aansturende chip of rekeneenheid die van slag is? Wie kan mij helpen. Ik lijk wel elektrotechnisch achterlijk en dat terwijl ik mijn eigen hoofdtelefoonversterker heb ontworpen en gebouwd(oude hobby)......

gr

Duncan
 
Terug
Bovenaan Onderaan