voorvork uit balhoofd cagiva sx 250

rnieuw

Rookie
17 aug 2013
10
0
Hi, ik ben een cagiva sx250 aan het demonteren en ben benieuwd hoe de voorvork verder los moet. Bovenste kroonplaat+moer en ringetjes eraf zodat ik een lager zie zitten maar dan houdt het op. Tips om dit los te krijgen? ect welk gereedschap? eerste keer dat ik dit doe ... het in elkaar zetten wordt nog groter feestje :)

tweede probleem is dat de uitlaat vast zit .. 4 veertjes los en 2 moertjes achter op het frame maar ondanks dat er wel beweging in zit, is het niet de juiste beweging nl eruit..ook tips?
full
 
Moet lukken, veel geduld en veel kruipolie heb je wel nodig denk ik.
Die pijp zit er gewoon ingeschoven dus kan er ook wel weer uit als het goed is.

Beetje aantrekken en gelijk draaien werkt vaak goed.
 
Laatst bewerkt:
ja de voorvork is namelijk een lange pen om je onderste kroonplaat. Je hebt in je balhoofd twee conische schalen geperst waar je 2 lager tegenaan komen. Dus je bent goed bezig.
Je moet dus gewoon de moer loszetten van je balhoofdas. De buitenpoten kan je gewoon eruithalen na loszetten bouten. Dan kan je bovenste kroonplaat eraf. En dan zit er nog een moer om de juiste spanning op je lagers te zetten of de mogelijke speling na een tijd eraf te halen (kan je aandraaien dan). Maar als die moer enzo eraf is, zoals op foto kan je gewoon met rubberen hamer op pen kloppen en komt deze los. Kan mss zijn dat deze gewoon echt goed is vast komen te zitten of mss beetje conisch. Mss effe met heteluchtblazer klein beeetje opwarme, of gewoon laten verschieten door wat te kloppen. Draad wel niet beschadigen (houtje erop ofzo)
 
Is geen conische lager maar een gewone lager die op de stuurpen is geperst. Dus je moet echt een lager trekker gebruiken anders sloop je de stuur as. Als je handig ben kan je die trekker zelf maken.
Net klaar met een Buggy bouwen en de bak gereviseerd.
407416443.jpg

405613273.jpg

405103205.jpg

405102161.jpg

407416552.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan