Bedrading R1 '03

MrOi

MF veteraan
20 sep 2006
3.645
2
Arnhem
Hey allemaal,

Ik was dus bezig met het verwijderen van een datatool s3 alarm op een R1 maar nu loop ik tegen wat dingen aan. Natuurlijk zijn alle onderbroken draadjes dezelfde kleur maar na wat meten en doen had ik zowel de startknop als ontsteking onderbreking gevonden en weer aangesloten. De motor startte en liep maar ik had nog een constante 12v, een massa en nog een draad over.

Deze laatste sloot ik aan op de 12v en toen werkte het remlicht weer. Maar even erna hield het neutraal lampje er mee op en ook de schakelaar op de koppeling doet het niet meer. Als ik de draad rechtstreeks doorverbind op de massa start hij wel. Even later gaf het dashboard een motorstoring(oranje lampje) en sloeg de motor ook niet meer aan.

Is er iemand die dit probleem herkent of die eerder een alarm uit deze motor heeft verwijdert? Normaal is het niet zo'n probleem omdat de draden gemerkt zijn maar deze zijn fijn allemaal de zelfde kleur.
 
De zekeringen zijn ok. De motor start nu weer als ik beide draden van de koppelingschakelaar met de massa verbind. Het neutraal lampje heb ik doorverbonden en toen ging hij wel branden en ik heb de schakelaar doorgemeten en deze is sowieso kapot (stom toeval) However, bij de koppelingsschakelaar heb ik 2 draadjes waarvan er 1 de startmotor onderbreekt en de ander de vonk.

Klopt het dat bij dit model hij ze allebei naar de massa schakelt i.p.v. naar elkaar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan