Speed Triple start weer niet .... Hellep

oengabunga

Rookie
8 apr 2013
26
0
Hallo Techneuten.

De laatste tijd heb ik wel wat probleempjes met mijn triple ( 2008)

Ik had m klaar staan om naar de TT te gaan .
Jammer dan.... Startte dus niet.
verplicht dus met mn koekblik naar Assen moeten gaan :-(

Na Assen toch maar weer eens de triple uit elkaar gehaald....

Probleem :
Spanning OK
Startmotor draait rond.
Slaat niet aan.

Na mijn vorig probleem, weer 3 nieuwe boegies er in .
Start nog niet.
Sensoren , zekeringen gecontroleerd.
Je hoort de benzinepomp lopen , maar hij verpompt niets.
Ik heb de benzineslang los gegooid, komt niets tijdens op contact zetten.

Vermoeden is dus dat de pomp kapot is ??
( Maar hij loopt wel)

Of moet ik t toch ergens anders zoeken ?
Iemand tips ?

Thanx
Jacko
 
Laatst bewerkt:
Onwaarschijnlijk
Ecu wil minimaal aantal pulsen van krukassensor per tijdseenheid, dus waarschijnlijk ;)
Als je starttoerental niet hoog genoeg is genereert starterclutch niet genoeg klemkracht en gaat doorslippen. Doe je het te vaak, slijten er platte kantjes aan de rollen en blijft t'ie slippen. Duur geintje bij Triumph. Kunt er makkelijk bij, dus dat scheelt weer.
 
Laatst bewerkt:
Ecu wil minimaal aantal pulsen van krukassensor per tijdseenheid, dus waarschijnlijk ;)
Als je starttoerental niet hoog genoeg is genereert starterclutch niet genoeg klemkracht en gaat doorslippen. Doe je het te vaak, slijten er platte kantjes aan de rollen en blijft t'ie slippen. Duur geintje bij Triumph. Kunt er makkelijk bij, dus dat scheelt weer.

Vertel mij wat, heb hem net vervangen. De 08 heeft echter het zwaardere revisiemodel starterclutch al in het blok hangen. Daarnaast wordt de hele startprocedure afgeblazen als je accu te zwak wordt, zakt deze onder 10 volt, dan wordt de hele motor spanningsloos gemaakt, incl startmotor.
Mijns inziens dus onwaarschijnlijk om op voorhand de starterclutch te verdenken.
TS, probeer de motor eens aan te duwen, zou moeten werken als beemer het bij het juiste eind heeft
 
Een slippende starterclutch hoor je, althans ik, omdat ik het al een paar keer aan de hand heb gehad... :X. Startmotor maakt naar verhouding teveel toeren tov de motor. En een 3 cill is zwaar om rond te sleuren
Heb nu een reserve bij, voor de racefiets dan.
 
Vertel mij wat, heb hem net vervangen. De 08 heeft echter het zwaardere revisiemodel starterclutch al in het blok hangen. Daarnaast wordt de hele startprocedure afgeblazen als je accu te zwak wordt, zakt deze onder 10 volt, dan wordt de hele motor spanningsloos gemaakt, incl startmotor.
Mijns inziens dus onwaarschijnlijk om op voorhand de starterclutch te verdenken.
TS, probeer de motor eens aan te duwen, zou moeten werken als beemer het bij het juiste eind heeft
Heb het over je krukas toerental, spanning staat daar los van. Bij de oude carb modellen is die veiligheid later ingebouwd omdat je anders met te laag starttoerental kans kreeg op terugslaan met schade als gevolg. Ecu telt en bepaalt krukasomwentelingen en krukasplaats om injectie en ontsteking te regelen. Als daar teveel tijd tussen zit slaat motor niet aan.
Maar heb nog niet gehoord of je de connector onder tank al hebt los gehad.
 
Je kan vanalles gaan bekijken maar zoek eerst eens uit waarom je motor geen benzine krijgt.

Je geeft zelf aan dat je de pomp een aantal seconden hoort zoemen bij ingeschakeld contact, maar blijkbaar wordt er geen druk opgebouwd op de injectierail.
Vermits je de pomp al vervangen hebt blijven er dan nog maar enkele mogelijkheden over, in de veronderstelling dat de gemonteerde pomp ok is natuurlijk.

Ofwel zuigt de pomp lucht aan, interne leiding oid stuk?
Ofwel wordt de opgebouwde druk terug de tank in gestuwd, idem dito als hierboven.
Ofwel kan de opgebouwde druk niet door de leiding, snelkoppeling geblokkeerd of een serieuze knik in de leiding.
Ofwel de + en de - op de pomp verwisseld waardoor deze verkeerd om werkt.
 
Heb het over je krukas toerental, spanning staat daar los van. Bij de oude carb modellen is die veiligheid later ingebouwd omdat je anders met te laag starttoerental kans kreeg op terugslaan met schade als gevolg. Ecu telt en bepaalt krukasomwentelingen en krukasplaats om injectie en ontsteking te regelen. Als daar teveel tijd tussen zit slaat motor niet aan.
Maar heb nog niet gehoord of je de connector onder tank al hebt los gehad.

Ik begrijp je verhaal over krukastoerental en ecu etc. De eerste series 1050 hadden een zwakke startkoppeling, dat is niet te ontkennen, de 08 heeft daar echter geen last van. Maar ik heb sterk de indruk dat je het aan de startkoppeling toekent juist omdat het een veel gehoord zwak punt is. Ik vind het onwaarschijnlijk. Zoals je zelf al aangaf, een slippende of licht happerende startkoppeling hoor je, zelfs als je geen monteur bent hoor je dat er iets niet klopt.

Maar duw hem aan, als dat wel werkt en hij slaat aan, dan zou je de deksel eens kunnen demonteren om een definitieve diagnose te stellen. Maar op voorhand denk ik niet dat je het probleem daar hoeft te zoeken.
 
Even een terugkoppeling.

@ beemer : Tijdens ronddraaien startmotor ( ik hoor geen verschil met hoe ik nog geen problemen had) zakt de spanning naar 10.8 volt
Andere accu idem. Hierna gejumpstart met auto , ook richting 10.8 volt.......

Aanduwen heeft geen waarde, aangezien er geen benzine komt tijdens het lopen van de pomp.....
Vandaag nogmaals alles opengegooid.

@ Lummelke : Pomp loopt gewoon , maar brengt geen benzine. E connectors zijn goed aangesloten. Kunnen niet verkeerd om , dan zal de zekering er uit springen.. Let wel ... Dit is al een spare pomp. Zou zeer onwaarschijnlijk zijn dat deze pomp dezelfde problemen heeft
Normaal komt er een stoot benzine als je de motor op contact zet......


Iemand andere suggesties ???
 
Sorry van de late reactie.
Maar word een beetje moe als ik enkel oplossingen lees.
Begin gewoon eens bij het begin.
Spuit tijdens starten een carburator cleaner (of rem reiniger)in de luchtfilter bak.
Hier bij sluit je al 1 richting (sensoren/ electra )uit.
Als hij dan aanslaat blijft enkel brandstof systeem over
dan even barometer in brandstof leiding d.m.v Tstuk.
Als er dan geen druk is.
Dan even de brandstof druk meten zonder slang op de motor , maar enkel uitgang van de tank.
Heb namelijk al eens injector lek gehad. (maar dan zou motor even aanslaan op deze cillinder , maar dan verzuipen.
Dus dat is onwaarschijnlijk.
Dus daarom even bij de basis beginnen
 
Aansluiting had ik al los gegooid .. Onder aan de tank.
In de benzineslang slang zit Geen terugslagklepje !!!!!
Is gewoon een open slang. Ook niet via de aansluitclips.

Normaal , komt er even ( 1 a 2 seconden ) een flinke hoeveelheid benzine als men de triumph op contact zet. Dit tijdens het lopen van de pomp. Met de slang richting injectie los !!!!
Nu dus helemaal niets.. Dus ook geen druk????
Morgen zal ik nog eens remmenreiniger proberen
 
Weinig.

Even druk gehad.
Ga morgen de benzinepomp nog eens rechtstreeks op 12 v zetten. Kijken wat dan gebeurt.
Anders zal ik m misschien toch naar een dealer moeten brengen.
 
Ik heb van de week voor 30,- een werkplaats handboek gekocht voor mijn Street, staan veel checks en testjes in ....wellicht een goedkoper alternatief dan meteen naar de dealer ?
 
Nog even een terugkoppeling.

De motor was 2 maal naar de dealer geweest.
Er was een electrisch probleem met de aansturing van de pomp.
Deze liep dus de verkeerde kant op .
Zodoende kreeg ik geen benzine.

Rij alweer geruime tijd, met een hoog funfactor, rond.

*O* *O* *O*
 
Nog even een terugkoppeling.

De motor was 2 maal naar de dealer geweest.
Er was een electrisch probleem met de aansturing van de pomp.
Deze liep dus de verkeerde kant op .
Zodoende kreeg ik geen benzine.

Rij alweer geruime tijd, met een hoog funfactor, rond.

*O* *O* *O*
Dus eigenlijk had je zelf al de juiste diagnose gesteld dat er geen benzine kwam in de openingspost... _O- _O- _O-
Maar toch vaag: een pomp die in eens andersom gaat draaien...
 
Terug
Bovenaan Onderaan