Kawasaki GPX 600 klapperend geluid in neutraal

Gompieman

Die hard MF'er
5 jan 2013
737
22
Baarn
Zoals de titel van het topic al zegt heb ik een klein probleempje met mn neutraal op de GPX.

Als ik stil sta en de versnellingsbak in zijn neutraal zet hoor ik een vreemd klapperend geluid.
Hij springt dan ook spontaan in een versnelling soms. Wat zou het probleem kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt:
Hij doet het ook niet de hele tijd hij geeft paar klappertjes en dan houd die er weer mee op.
Ik geef wat gas dan geeft die misschien 1 of 2 klappertjes.

Daarna gaat het weg zodra ik het gas weer open draai komt het weer en dan is het na seconde of zoiets weer weg.

Zodra ik hem uit de neutrale stand schakel gaat het ook weer weg.
Hij blijft vooralsnog blijkbaar wel in zijn versnelling.
 
Nou iets in de bak heeft het begeven onderweg naar de garage.

Als ik naar de 2e versnelling ga slaat het wiel vast.
Er is in de bak iets goed mis maar wat?

Heeft iemand ook een idee waar ik eventueel onderdelen kan krijgen voor de bak?
Liefst gewoon nieuw uit verpakking natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Nou iets in de bak heeft het begeven onderweg naar de garage.

Als ik naar de 2e versnelling ga slaat het wiel vast.
Er is in de bak iets goed mis maar wat?

Heeft iemand ook een idee waar ik eventueel onderdelen kan krijgen voor de bak?
Liefst gewoon nieuw uit verpakking natuurlijk.

Nee, iets in de bak had het voor die tijd al begeven, alleen bleef het tandwiel nog op zijn plek. Er is waarschijnlijk een borgring gebroken waardoor er een tandwiel kan schuiven welke niet hoort te schuiven. Onderdelen voor jouw type zijn normaal gesproken nog wel gewoon leverbaar, maar een ander blok is waarschijnlijk goedkoper inderdaad.
 
heb een GPZ600 (zelfde blok) gehad en daar was het ook een circlips van een een versnellingsbaktandwiel die ervoor gezorgt heeft dat ik vanuit de ardennen in 1ste terug moest naar Leuven .
 
was helemaal niet leuk :N :+

wil je een beetje vooruit gaan draai je veel toeren en liep de motor direkt warm, dan maar tot aan het rood trekken, koppeling intrekken laten bollen, opnieuw optrekken, ... maar dat houdt je linkerpols ook niet lang uit (ging wel ook in neutraal, maar wou niet riskeren dat hij erin zou blijven vast steken want dan stond ik helemaal stil). dan maar op't gemakske naar huis.

zei wel ardennen maar was in de buurt van Namen, +/-50km. heeft toch een paar uur geduurt.
 
was helemaal niet leuk :N :+

wil je een beetje vooruit gaan draai je veel toeren en liep de motor direkt warm, dan maar tot aan het rood trekken, koppeling intrekken laten bollen, opnieuw optrekken, ... maar dat houdt je linkerpols ook niet lang uit (ging wel ook in neutraal, maar wou niet riskeren dat hij erin zou blijven vast steken want dan stond ik helemaal stil). dan maar op't gemakske naar huis.

zei wel ardennen maar was in de buurt van Namen, +/-50km. heeft toch een paar uur geduurt.

Ik snap je :X
Mijn gsxr heeft in de 6 vast gestaan, en dan is thuis komen ook een dingetje.
 
Nou ik en mijn monteur zijn gedeeltelijk begonnen met het openmaken.

De olie lijkt vooralsnog schoon, dus zonder ijzer of stukjes aluminium erin.
De uitgaande as blijft in zijn versnelling wat je ook doet.

Wel is de carter heel lelijk gesoldeerd, en zit er een scheur in.
Wat daaronder allemaal fout is durf ik niet eens aan te denken.

Helaas getuigen lelijke en slechte oplap klusjes vaak van beunhazen die niet weten wat ze aan het doen zijn.

Ik hou jullie op de hoogte.

Wordt spannend hou je op de hoogte.
 
Nou we zijn er ongeveer achter wat er is gebeurt, ben helaas domweg vergeten foto's te maken, maar het ziet er niet goed uit.

Er kwamen bij het openmaken van het blok stukjes versnellingsbak, en een halve circlip uit lopen samen met de olie.

De circlip hield het geheel op zijn plek en is dus kapot gegaan.
Hierdoor sloeg het geheel na verloop van tijd gewoon vast.

Dat is dus voor dit blok einde verhaal helaas.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan