Hoe je r1200rt het beste op slot zetten?

Vincent_H

MF'er
8 aug 2013
37
3
Beerse
hoi allemaal. Ik heb buiten mijn schijfremslot (een kriptonite) nu ook een ART5 kettingslot gekocht aangezien mijn r1200rt regelmatig in een grote stad staat. Nu vraag ik me alleen af hoe ik die het beste kan gebruiken..ik zie wel motoren waar zo'n slot gewoon om het achterwiel zit en verder nergens aan vast maar dat moet toch beter kunnen.

p.s. uiteraard ook stuurslot en het BMW alarm er op staan en ik heb nu ook bij dx.com een gps tracker gekocht....hoezo paranoide?
 
ik denk dat je er slim aan doet het kettingslot niet op de grond te leggen maar van de grond af te hangen (nog een keer door frame lussen oid).

maakt het doorknippen met een grote betonschaar lastiger..
 
bij mij 1200GS doe ik de ketting door de voorvork boven de triangel en onder de kroonplaat. en dan om een paal of boom vast. dan moeten ze al aardig wat aan de motor slopen willen ze de ketting er af krijgen en zullen ze waarschijnlijk er voor kiezen de ketting aan te vallen.
door de triangel is ook een optie maar dat is een stuk lastiger plaatsen.
en als het aan de achterkant moet kan je hem door de as steken en dan terug door het wiel voordat je om een paal of boom heen gaat maar dan heb je bij een RT wel een behoorlijk lange ketting nodig in verband met de koffers.
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat je er slim aan doet het kettingslot niet op de grond te leggen maar van de grond af te hangen (nog een keer door frame lussen oid).

maakt het doorknippen met een grote betonschaar lastiger..

DIT !

maar het is vaak een afweging tussen ergens aan vast of van de grond... Als je motor mooi, waardevol en door 2 man in een busje te tillen is zou ik hem liever ergens aan vast maken, anders dus een ketting die niet op de grond ligt.

Als je het voor elkaar krijgt om een ketting te nemen aan een muuranker zodat hij niet de grond ligt ben je helemaal goed bezig!
 
1 zo'n ART4 of 5 slot van 6 tientjes om de verzekering een plezier te doen, daarnaast een écht kettingslot waarbij ze minstens een haakse slijper nodig hebben om zo de boefjes het een stuk lastiger maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan