Mongoliëspan - tweede leven !

@slijptol, wat bedoel jij eigenlijk, want hier kan echt niks meer af.

Je kunt eens naar mijn motor kijken en zien wat er zoal nog af zou kunnen.
Dat wil je waarschijnlijk niet.

Maar vaak zitten er afdekkapjes e.d. die de boel wel heel netjes maken maar wel een ellende zijn om steeds eraf te halen en terug te zetten.

Bij mijn BMW zaten er zo een aantal kapjes en plaatjes rond de koplamp en de tank. Als die een aantal keren los zijn geweest leuteren de gaatjes uit, passen randjes niet meer zo mooi en dat soort dingen. Dat is heel erg irritant.
Ik weet niet of dat bij jouw span ook aan de orde is maar dat soort dingen weglaten maakt het vaak veel eenvoudiger om een tank of zo af te nemen.

Je moet eens kijken naar de opbouw van rally auto's. Als daar ergens een lastige bout zit, die regelmatig los moet, maken ze gewoon ergens een groot gat om er wel makkelijk bij te kunnen.
Dat maakt het sleutelen veel plezieriger. En dat telt.

De garantie van je motor is toch al verlopen dus daar hoef je het niet voor te laten.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben je topic nog eens gaan bekijken en ik snap wat je bedoelt.
De Suup is niet zo mooi onder de kap (maar kan misschien anders gemaakt worden) en daar komt nog bij dat ik van plan ben om vele soorten terrein te gaan opzoeken en dan komt alle modder overal tussen te zitten.
Je moet eens zien wat er nu nog tussen zit van Jan zijn uitstapjes en Jan heeft altijd met de aangeklede motor gereden.
Heel erg mooi trouwens, jouw BMW 8-)

Zojuist nog even aan de kleine motorkes gewerkt, wat een feest, zo'n lichte motortjes (eentje 100, de andere 80 kg).
Maar een bout hier niet loskrijgen is natuurlijk even erg als op eender welke motor. Maar er zitten wel minder boutjes op.
 
@slijptol, wat bedoel jij eigenlijk, want hier kan echt niks meer af, integendeel, er moeten nog onderdelen bijgezet worden, zoals rempomp en pedaal, voetsteppen, zijstandaard of middenbok, want nu kan ik het span niet afkoppelen.
Er is toch een schommelvork gemonteerd? Dan zou ik maar voorzichtig zijn met afkoppelen i.v.m. de veranderde naloop.
 
Nu, papieren...
M'n MZ'je is vorige week gekeurd voor de herinvoer, heb ook de papieren nog steeds niet.
Het kan hier in Nederland ook traag!
 
Vandaag het blok weer eventjes tot leven gebracht, met een testtankje, want alles ligt nog uit elkaar. Niet te lang ook, want die sloeg zowat direct op hol :o
Morgen opnieuw proberen met wat aanpassingen.
Het was heel fijn om de broem weer te horen ploffen
music.gif
 
Nog maar eens getest en ze heeft al minder zin om te gaan lopen.
Ben nog niet gerust of alles van de carbs nu in orde is.
Jan, herken je de geluiden of moet het beter klinken?

www.youtube.com/watch?v=0O6hD3yvQVs
 
Laatst bewerkt:
Als die even gelopen heeft -en dus warmer is-, liep die keurig op 1000 toeren. Dan klinkt het als een spinnende poes, maar gas open draaien, dan klinkt die als een tijger!
 
Zojuist het validatiepapier uit mijn brievenbus gehaald, ik kan nu mijn plaat aanvragen *O*
(helaas wel een L3)
En dan die spinnende poes en tijger eindelijk eens echt testen })
 
Vandaag weer zo'n typisch Belgische kafkaiaanse toestand. Kwam vanmorgen aan op de DIV om mijn plaat aan te vragen, stonden er al zo'n 40 mensen te wachten, één loketje open. Het kot was zelfs te klein, gelukkig was het goed weer en kon ik buiten wat rijexamens gaan bekijken...
Let op: plaat per post aanvragen betekent lange wachtrij (gaat over meerdere weken), plaat zelf gaan aanvragen op de DIV doe je best als ook de mensen van de douane er aanwezig zijn, anders blijven ook je papieren weer op een stapel liggen. Vraag die dagen en uren op bij je DIV kantoor.
Dus het beste wat je kan doen is met je papieren van de verzekering, douane, originele inschrijvingspapieren enz. zelf naar de DIV gaan. Dan wordt je inschrijving direct (na eerst lang aanschuiven) in orde gemaakt. Mijn plaat zou morgen of overmorgen per post gebracht worden. Ik moet dan wel werken, maar soit, vrijdag of uiterlijk maandag kan ik mijn plaat erop schroeven.
Ik weet zelfs mijn nummer al 1MUTXXX :+
 
Laatst bewerkt:
In België is een sensationele beslissing genomen om de verkeersveiligheid te bevorderen. De helm voor motorfiets en bromfiets moet met onmiddellijke ingang worden vervangen door een wollen muts. De Belgische TNO heeft een onderzoek gehouden naar de veiligheid van de klassieke helm en de wollen muts. Wat bleek uit dit onderzoek dat 10 helmen en 10 wollen mutsen omvatte? Na het gooien van een 15 etage hoge flat waren de helmen kapot en de wollen mutsen waren nog heel.
:+
 
Heb gisteren mijn plaat al gekregen, was niet MUT maar MJT, had de J voor een U gezien...
Dus het hele mutsenverjaal kan de trash in :P
Plaat staat er reeds op, goed stevig. Nu nog zien dat de suup ook rijdt !
 
Terug
Bovenaan Onderaan